تاریخ انتشار: 1397/04/19 17:44
فرانسه- بلژیک در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018؛
کد خبر: 139490

جدال جذاب و تاکتیکی دشام-مارتینز؛ بلژیک به دنبال تاریخ سازی و فرانسه در تلاش برای دبل

دیدار حشاس و دیدنی فرانسه و بلژیک در مرحله نیمه نهایی جام جهانی روسیه امشب راس ساعت 22و 30 دقیقه برگزار می شود تا چهره یکی از فینالیست ها مشخص شود.
جدال جذاب و تاکتیکی دشام-مارتینز؛ بلژیک به دنبال تاریخ سازی و فرانسه در تلاش برای دبل

امین یزدانی؛ امشب راس ساعت ۳۰ :۲۲ به وقت ایران،دوتیم ملی فرانسه وبلژیک در یکی از دو دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه، در ورزشگاه زیبای زنیت آرنای شهر سن پترزبورگ،در دیداری جذاب و حساس به مصاف هم خواهند بود.

شاگردان دشام در بهترین فرم چند سال اخیرشان قرار دارند و درکلیه خطوط تیمی ازتوازن و بالانس فوق العاده ای برخور می باشند.آنها به خوبی با مدل پایه۱-۳-۲-۴خو گرفته اند و به شکل منطقی درطول بازی تغییر مدل وتاکتیک می دهند.

خروس ها  ازهماهنگی و هارمونی معرکه ای بهره می برند.انتقال سریع در دو فاز دفاع به حمله وبلعکس ازآنها تیمی قدرتمند و مستحکم ساخته که هم در کار تیمی وهم از ساختاری قوی برخوردار  است.تنوع حمله و اجرایی کردن شرح وظایفی که دشام  بازیکنانش داده ،از خروس ها تیمی ساخته که می توان شخصیت قهرمانی را درآن بعینه مشاهده کرد.

برخورداری از بازیکنانی که ویژگی های متنوع تکنیکی دارند و تلفیق این ویژگی ها در برنامه های تاکتیکی،اوج هنر دشام دراین تورنمنت بزرگ بشمار می رود‌،که از فرانسه ،تیمی یکدست،همدل و غیرقابل پیش بینی ساخته است

.مثلث ویرانگر کانته-پوگبا و گریزمان و دو مدافع کناری رونده ای فوق العاده (پاوارد،هرناندز)و فشار وحشتناک ژیرو برخط دفاعی حریف،ازتیم تحت هدایت دشام،مجموعه ای فوق العاده خطرناک ساخته که سرعت وحشتناک پدیده ای به نام امباپه که فراتر ازیک استعداد است ،تکمیل کننده پازل سرعت تیمی آنهاست.این جوان سرعتی-تکنیکی ،همواره مدافعین حریف را می ترساند و تمامی بازیکنان تیمش، ازترس و وحشتی که او بر مدافعین حریف وارد می کند، بهره می برند.

فرانسه در عین اینکه درضدحملات بسیار خبره است،با کشیده شدن کانته و متویدی درنیمه زمین،به خوبی از ضدحمله خوردن فرانسه، جلوگیری می کنند که دوندگی فراوان، سرک کشیدن به کلیه مناطق یک سوم دفاعی و میانی و همچنین هوش کانته در قطع توپ ها و شکل استقرارش در زمین و قرار گرفتن درجلو مدافعین خودی، به خوبی فضاهای خالی را پوشش داده ومانع انتقال سریع حریف میشود.

نقش کانته بعنوان پست شماره ۶ و هماهنگی او با پوگبا بعنوان بازیکن پست۸ بسیار دیدنی و آموزشی است.اگر مارتینز با مدل ۳-۴-۳همیشگی اش درمقابل فرانسه بازی کند،مطمئنا درکناره ها و فضاهای بین سه مدافع مرکزی، دچار مشکلات بیشماری خواهد شد.

دشام احتمالا با مدل مورد علاقه اش، ۱-۳-۲-۴ دربازی امشب استفاده می کند و با ترکیب آشنای ،لوریس/اومتیتی،واران،هرناندز،پاوارد/کانته،پوگبا/امباپه،گریزمان،متویدی/ژیرو/گام به زمین خواهد گذاشت.

درآن سوی زمین ،شاگردان مارتینز قرار دارند که تاکنون چشم ها خیره کرده اند و قصد دارند که همچنان به ماجراجویی خود ادامه دهند،اما این بار به سد محکمی بنام فرانسه برخورده اند.

مدل ۳-۴-۳بلژیک تا اینجای کار،به خوبی جواب داده است وتیم ها را یکی پس ازدیگری ازدم تیغ گذرانده است .آنها درمرحله یک‌چهارم‌برزیلی ها را با استفاده شروع مجددا و مثلث مخوف و سرعتی آزارد-دی بروین و لوکاکو و دروازبان فوق العاده ای بنام کورووا راهی خانه کردند.بلژیک ها همچون فرانسوی ها درضد حملات و سرعت انتقال ،تبحر ویژه ای دارند.

این دو تیم درفاز سریع انتقال ،شباهت های زیادی به هم دارند و نقش بازیکنان تکنیکی و خلاق می تواند ،بن بست های تاکتیکی را بشکند،هرچند هردوتیم از برنامه های تاکتیکی و انسجام تیمی خوبی بر خوردارند.

مارتینز درحین مسابقه بازیخوان بسیار خوبی است و از شروع مجددهای برنامه ریزی شده در تمامی تیم هایی که درآنها کار نموده،استفاده کرده است. آیا این مربی اسپانیایی، با توجه به سرعت وینگرها و شرکت فعال وینگ بک های فرانسه درحملات، همچنان این ریسک را می پذیرد که ازمدل ۳-۴-۳ ،استفاده کند؟فکر کنم مارتینر در برابر فرانسه از مدل۱-۲-۳-۴ استفاده کند،زیرا این مدل می تواند برای بلژیکی ها،تعادل را درمیانه زمین برقرار کند،چون خط میانی استراتژیک فرانسه، نقطه قوت آنهاست و مارتینز می تواند با استفاده ازاین مدل بازی ، میانه زمین را کنترل کند و از قدرت فرانسوی ها دراین منطقه، بکاهد.

بلژیک دارای بازیکنان تاکتیک پذیری می باشد که‌ دارای مثلث هجومی خارق العاده ای هستندوه ازضد حملات مهلکی سود می برند.آنها با این حربه ،برزیل را قربانی کردند.ادن آزارد و دی بروین که پشت لوکاکو بازی می کنند دائما جای خود را با یکدیگر عوض می کنند و خط دفاعی حریف را گمراه می کنند،چنانچه فرانسوی ها به آنها فضا بدهند،گرفتار دامی میشوند که برزیلی ها درآن اسیر شدند.

لوکاکو که یکی ازبهترین مهاجمین توپ نگه دار جهان در زمین حریف بشمار می رود،می تواند با حفظ توپ ،این فرصت و زمان را به دی بروین و آزارد بدهد تا بسرعت خود را به یک سوم حریف برسانند تا دروازه فرانسه را به چالش بکشند.خط دفاعی بلژیک تعادل و توازنی همانند خط تهاجمی اش، ندارد،آنها در مقابل برزیل شکننده ظاهر شدکه فقط عکس العمل های کورتووا آنها را به ساحل نجات رساند.

دربازی امشب احتمالامارتینزازمدل۱-۲-۳-۴استفاده میکند و از کورتووا/کمپانی،آلدرویرلد،فرتونگن،لئاندردندونکر/ویتسل،فلینی،موسی دمبله(ناصر شاذلی)/آزارد،دی بروین/لوکاکو/ در ترکیب اولیه اش استفاده کند.البته هرگونه تغییر در ترکیب دوتیم محتمل است.

 برای بلژیکی ها ،آزارد،دی بروین و لوکاکو ،مهره های کلیدی در فازهجومی برای تعیین نتیجه خواهند بود و در آن سوی،امباپه،پوگبا و‌گریزمان،بازیکنان تاثیرگذاری خواهند بود که می توانند،کلید حل مشکلات فرانسه در راه رسیدن به فینال بازی ها باشند.

امیدوارم شاهد دیداری،جذاب،زیبا ،پرگل و هیجان انگیزی باشیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rwb8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روز بیست و هفتم؛تقابل فرانسه و بلژیک!