تاریخ انتشار: 1397/05/23 18:34
کد خبر: 134498

خط و نشان ستاره سابق بارسلونا برای استقلالی ها

ستاره السد قطر درباره لیگ قهرمانان آسیا گفت: رویارویی با استقلال قرعه آسانی نیست، اما عبور از این سد می‌تواند تضمین‌کننده قهرمانی ما در آسیا باشد.
خط و نشان ستاره سابق بارسلونا برای استقلالی ها

با نزدیک شدن به زمان بازی‌های یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بار دیگر حساسیت‌ها در معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره‌کهن به اوج رسیده به خصوص در منطقه غرب که در این مرحله نماینده‌های ایران و قطر جنگی تمام‌عیار برای رسیدن به جمع چهار تیم حاضر در نیمه‌نهایی طی یک ماه آینده خواهند داشت. یکی از این جنگ‌های دیدنی میان دو تیم پرافتخار قاره برگزار می‌شود؛ جایی که استقلال و السد با تمام ستاره‌هایی که در اختیار دارند روز پنجم شهریور مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد تا جدال رفت یک چهارم نهایی آسیا را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند. در فاصله کمتر از دو هفته تا این بازی شرایط هر دو تیم در لیگ‌های داخلی مطلوب به نظر می‌رسد به خصوص السد که با برتری عجیب و غیرمنتظره ۱۰- یک برابر العربی در شهرآورد حساس دوحه بار دیگر یکه‌تازی را از چنگ الدحیل رقیب اصلی خود درآورد تا با این برد تمامی رکورد‌های تاریخ لیگ ستارگان را نیز جابه‌جا کند. با وجود اینکه بغداد بونجاح مهاجم الجزایری با به ثمر رساندن ۷ گل از ۱۰ گل تیمش تمامی نگاه‌ها را به خود معطوف کرد و طی دو هفته از لیگ ستارگان تعداد گل‌های خود دو رقمی و به عدد ۱۰ رساند، اما نمایش درخشان کاپیتان اسپانیایی در ساختن تعداد زیادی از این گل‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفت تا جایی که ژاوی هرناندز در گفت‌وگویی با روزنامه العرب دوحه از رؤیا‌های خود در این فصل پرده برداشت و مدعی شد با این تیمی که امسال السد دارد می‌توان برای تاج‌گذاری در قاره‌کهن خیز برداشت.

شکست العربی کم از قهرمانی نیست

برتری در شهرآورد‌ها همیشه شیرین است به خصوص اگر این برد برابر العربی رقم بخورد. طی سال‌هایی که در قطر حضور دارم از نزدیک پی بردم که برای طرفداران السد شکست دادن العربی کمتر از قهرمانی نیست به همین خاطر خوشحالم که آن‌ها در پایان بازی شادمان و خندان ورزشگاه را ترک کردند. البته باید اعتراف کنم این تیم پتانسیل موفقیت‌های بزرگ‌تر از این نتیجه و برد را نیز دارد از همین رو شک ندارم روز‌های درخشان‌تری نیز در انتظار السد و طرفدارانش است هم در لیگ ستارگان هم در لیگ قهرمانان آسیا.

گابی؛ یک دوست قدیمی

به نظرم جذب گابی فرناندز یکی از کلیدی‌ترین تصمیماتی بود که سران باشگاه السد در نقل و انتقالات تابستانی اتخاذ کردند. او برای من هم یک دوست و یار قدیمی محسوب می‌شود، هم یک فرمانده بزرگ که قدرت ویژه‌ای در رهبری بازیکنان دارد که نمونه بارز آن را در اتلتیکومادرید شاهد بودیم. گابی با ورودش به السد و فوتبال قطر بر میزان جذابیت‌های حاکم بر این رقابت‌ها افزود و زودتر از آنچه تصور می‌کردم تأثیرگذاری خود را نشان داد.

بونجاح؛ مرد ویرانگر

هر مهاجمی آرزو دارد روزی به رکوردی که بغداد ثبت کرد، برسد. زدن هفت گل در یک بازی آن‌هم با حساسیت‌های شهرآورد کار کوچکی نیست و بعید می‌دانم این رکورد به این زودی‌ها جابه‌جا شود. بونجاح در این سال‌ها که کنارش بازی می‌کنم مردی ویرانگر در خط حمله نشان داده که هیچ وقت دوست ندارم نقش مدافع روبه‌روی او را بازی کنم.

قهرمانی در لیگ ستارگان

تنها دو هفته از فصل جدید گذشته و اینکه بخواهیم از حالا پیرامون قهرمانی السد صحبت کنیم کمی غیرمنطقی است گرچه اعتراف می‌کنم این تیم لایق بهترین عنوان‌ها و بالا بردن تمامی جام‌ها هست. ما در لیگ ستارگان رقبای بسیار جدی و قابل احترامی پیش رو داریم از همین رو برتری مقابل العربی تازه آغاز راهی دشوار برای ماست تا مأموریت‌مان را به پایان برسانیم.

آماده چالش آسیایی

برای ورود دوباره به عرصه رقابت‌های لیگ قهرمانان کاملاً آماده هستیم و هیجان زیادی هم داریم، چون به نسبت مراحل قبلی هم قوی‌تر شدیم، هم باتجربه‌تر. چالش حضور در لیگ قهرمانان واقعاً لذت‌بخش است و بدم نمی‌آید همچون قهرمانی در اروپا این عنوان را در قاره آسیا نیز تجربه کنم.

استقلال را ببریم، قهرمان می‌شویم

رویارویی با استقلال قرعه آسانی نیست، اما عبور از این سد می‌تواند تضمین‌کننده قهرمانی ما در آسیا باشد. با شناختی که از دو تیم دارم شک ندارم برنده این بازی می‌تواند یک پای حضور در فینال حتی قهرمانی در آسیا باشد از همین رو تمام تلاش‌مان این است با نهایت آمادگی روحی، روانی راهی تهران شویم و گام اول را در آزادی محکم برداریم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27a8xd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مشکل بزرگ استقلال در لیگ قهرمانان آسیا!