تاریخ انتشار: 1397/05/24 13:30
کد خبر: 134404

اولین‌ بازی دوران بدون رونالدو رئال بعد از 9 سال

 اولین‌ بازی دوران بدون رونالدو رئال بعد از 9 سال

امشب سوپرجام اروپا یک جام دیگر به تالار افتخارات یکی از دو تیم مادریدی اضافه می‌کند. به‌هرحال لالیگا با 38بازی یک جام محسوب می‌شود، سوپرجام اروپا و اسپانیا با یک بازی هم یک جام و در آمار افتخارات تیمی و فردی هر تیم و بازیکنی به ثبت می‌رسد. رئال به‌عنوان فاتح لیگ قهرمانان با اتلتیکو که بعد از تبعید به لیگ اروپا این تورنمنت را فتح کرد در کشور استونی و شهر تالین و ورزشگاه 13هزار نفری لیله‌کولا که 3هزار هوادار رئال و 1300هوادار اتلتیکو در آن حضور دارند با هم روبه‌رو می‌شود. جالب اینجاست فاصله هتل اقامت دو تیم فقط صد متر است و پایگاه‌های هواداری دو تیم تنها ۷دقیقه با یکدیگر فاصله دارند. هواداران هر یک از دو تیم اگر دیشب مثل هواداران تیم‌ملی ایران می‌خواستند جلوی هتل تیم رقیب تجمع و ایجاد سروصدا کنند، در واقع مزاحم خواب بازیکنان تیم خودشان هم می‌شدند. 
    این بازی پنجمین دوئل اسپانیایی پس از بازی بارسلونا و سویا در سال‌های 2016 و 2015 و همچنین بازی‌های رئال و سویا در سال‌های 2014 و 2016 خواهد بود. قبل از آن دو بار ایتالیایی‌ها به‌مصاف هم رفتند، سمپدوریا و میلان در سال 1990 و پارما و میلان در سال 1994. این بازی نهمین باری است (پانزدهمین بازی) که دو تیم از یک شهر در مسابقات اروپایی به‌مصاف هم می‌روند. مادرید پنج داربی داشته و میلان، لندن، بخارست و سویا هر کدام یکی.
    دیه‌گو سیمئونه تاکنون در اتلتیکو موفق شده چهار سرمربی مختلف رئال را مغلوب کند و لوپتگی پنجمین سرمربی کهکشانی‌هاست که روبه‌روی این سرمربی آرژانتینی که سابقه 26حضور در داربی مادرید را دارد قرار می‌گیرد. 
    کورتوا در لیست رئال برای بازی امشب حضور دارد اما هنوز حساسیت‌ها درباره او رفع نشده و بعید است در این بازی درون دروازه قرار گیرد. او که پیش از چلسی بیش از 100بازی برای اتلتیکو انجام داده بود، از سوی هواداران این تیم مورد خشم قرار گرفته. هواداران موزاییک مخصوص او را که نامش روی آن حک شده بود در محوطه ورزشگاه مترو پولیتانو از جا کندند. کورتوا در سه فصل اخیر در 115بازی 117گل دریافت کرده که این آمار برای ناواس 130گل در 130بازی است با این تفاوت که ناواس نسبت به او 115سیو بیشتر داشته است. 
    کاپیتان راموس و کارواخال تنها بازیکنان رئال هستند که در ۳ سوپرکاپ ۲۰۱۴ ، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بازی کرده‌اند و این فرصت را دارند تا چهارشنبه یک‌بار دیگر چنین مسابقه‌ای را تجربه کنند.
    در اردوی رئال اودریوسولا که ذخیره کارواخال است به‌دلیل مصدومیت دو هفته غایب است و او هم مثل وایه‌خو به بازی امشب نمی‌رسد. در تیم مقابل وضعیت گریزمان وخیم گزارش شده و ممکن است مهاجم فرانسه و قهرمان جهان به‌دلیل مصدومیت ران به این بازی نرسد. از مودریچ هم خبری نیست و بعید است او بازی کند. مارسلو و کاسمیرو هم شرایط مشکوکی داشتند.
    آرله مان هلندی با 5گل بهترین گلزن تاریخ سوپرجام اروپاست و پشت سر او مسی و 7بازیکن دیگر با 3گل قرار دارند. رونالدو که بعد از 9سال رئال را ترک کرده فقط دو گل در سوپرجام‌ها به‌ثمر رسانده است. رونالدو با 22گل بهترین گلزن ال‌داربی است. 
    اتلتیکو در سال‌های اخیر دو بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و در هر دو بار در سال2014 و 2016 از رقیب خود شکست خورده است. گابی که به السد رفته و تورس که به ساگان توسوی ژاپن پیوسته و ورسالیکو که قرضی در اینتر است، اتلتیکو را در این داربی همراهی نمی‌کنند درست مثل رونالدو که در یووه است و کواچ که به چلسی قرض داده شده. در عوض چهره‌های تازه‌ای در دو تیم دیده می‌شود؛ مثل وینیسیوس برزیلی و کورتوا در رئال و لمار فرانسوی در اتلتیکو.
    دو تیم تاکنون 219بار با هم روبه‌رو شده‌اند که سهم رئال از پیروزی‌ها 109بار و سهم اتلتیکو 55بار بوده و 55بازی هم مساوی تمام شده. دیه‌گو سیمئونه هیچگاه در سانتیاگو برنابئو شکست نخورده و در 5سال اخیر 4بازی از 10رویارویی در همه مسابقات را برده و فقط یک‌بار باخته است. اوضاع اتلتیکو در داربی‌های اروپایی اصلا خوب نیست و 5شکست و تنها دو برد حاصل این رویارویی‌ها برای لوس‌بلانکو بوده. این دهمین رویارویی دو تیم در چهار سال اخیر است.
    بارسا تا کنون در 9 سوپرجام داشته و پنج بار قهرمان شده است (به اندازه میلان). آنها چهار بار باخته‌اند (به اندازه سویا) و از این حیث هم رکورد دار هستند. رئال در تالین می‌تواند به پنج جام بارسا و میلان برسد. اندرلخت، والنسیا، یوونتوس و اتلتیکو تنها تیم‌های دیگری هستند که در بیش از یک فینال حضور داشتند و همه را بردند (هر کدام دو قهرمانی). هامبورگ تنها تیمی است که در بیش از یک فینال حضور داشته و هرگز قهرمان نشده است.
    آنچلوتی و گواردیولا مربیانی هستند که هرکدام سه سوپرجام برده‌اند. در میان بازیکنان، مالدینی و دنی آلوز با چهار جام رکورددار هستند. البته مالدینی در سال 2007 هم با میلان قهرمان شد اما یوفا آن را به‌حساب نمی‎آورد چون به‌علت مصدومیت حتی بخشی از تیم هم نبود.
    ترکیب احتمالی رئال (1-3-2-4): ناواس، کارواخال، راموس، واران (ناچو)، مارسلو، کاسمیرو، کروس، ایسکو، بیل، آسنسیو و بنزما.
- ترکیب احتمالی رئال (2-4-4): اوبلاک، آریاس، گودین، ساویچ، فیلیپه لوییس، کوکه، سائول، توماس لمار، رودری، کالینیچ و دیه‌گو کاستا.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39dao7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



نکاتی بسیار جالب درباره مسابقه رئال و یووه