تاریخ انتشار: 1397/06/02 09:32
کد خبر: 133209

تکنولوژی VAR وارد لیگ قهرمانان می شود

بعد از آنکه جام جهانی روسیه به اولین تورنمنت فوتبالی بزرگی تبدیل شد که رسماً از داور ویدیویی استفاده کرد حالا به نظر می‌رسد تمامی لیگ‌ها و رقابت‌های فوتبالی دیگر نیز به استفاده از این تکنولوژی رو می‌آورند.
تکنولوژی VAR  وارد لیگ قهرمانان می شود

یوفا دیروز اعلام کرد در حال بررسی استفاده از این سیستم در لیگ قهرمانان اروپا است. ولی یوفا جدول زمان‌بندی‌ای درباره‌ی زمان تصمیم‌گیری در این باره اعلام نکرده است. 

در بیانیه‌ی یوفا که پنج‌شنبه منتشر شده چنین آمده:" یوفا دائماً در حال بررسی روش‌هایی برای ارتقای رقابتهای برگزار شده از طرف خود است.  ما در حال حاضر به دقت در حال بررسی امکان پیاده‌سازی کمک‌داور ویدیویی هستیم، تکنولوژی‌ای که در حال حاضر در رقابتهای مختلف به کار گرفته می‌شود. البته همچنان بعضی سوالات درباره‌ی استفاده از VAR وجود دارد و ما معتقدیم میزان و نحوه‌ی بکارگیری، تفسیر و پشتیبانی تکنولوژیک، باید برای همه و از جمله تماشاچی‌های فوتبال واضح و روشن بوده و کاملاً اثبات‌شده و امتحان پس داده باشد.

استفاده از VAR در مقیاس اروپایی مشکلاتی عملیاتی و لوجستیکی بوجود خواهد آورد و در حوزه‌ی داوری هم مشکل‌ساز خواهد بود. در نتیجه هر تصمیمی در این مورد باید با بررسی دقیق راه‌حل‌های موجود و منابع مورد نیاز، اتخاذ شود". 

یکی از بزرگترین مشکلات لوجستیکی و عملیاتی، نصب سیستم VAR در تک‌تک استادیوم‌هایی است که در لیگ قهرمانان اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی تمام ورزشگاه‌های لیگ برتر انگلیس به این سیستم مجهز نیستند ولی دست‌کم باشگاه‌های انگلیسی بودجه‌ی لازم برای نصب تجهیزات مورد نظر را دارند. تیم‌های کشورهای کوچکتر مثل کرواسی و اوکراین که به نظر می‌رسد می‌توانند به مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابتها صعود کنند ممکن است بودجه‌ی لازم برای نصب سیستم‌ها در زمان مورد نظر را در اختیار نداشته باشند. 

تصمیم مثبت یوفا با حمایت هواداران و بازیکنان روبرو خواهد شد. با توجه به اهمیت لیگ قهرمانان اروپا، استفاده از VAR می‌تواند به بسیاری از جنجال‌ها و اشتباهات عجیب و غریب داوری پایان دهد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gzvaz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محرومیت بازیکن فرانسوی 3 برابر شد؛روزهای کابوس وار ادامه دار شدند!