تاریخ انتشار: 1397/06/02 12:17
کد خبر: 133185

علت علاقه رونالدو به شماره 7 چیست؟

نام کریستیانو رونالدو با شماره 7 عجین شده است؛ اما استمرار استفاده از این شماره داستان جالبی دارد.

اولین بار کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد این شماره را بر تن کرد و در ادامه این سنت در رئال مادرید و حالا یوونتوس نیز تکرار شده است.

ستاره پرتغالی که به CR7 معروف است، تلفیقی از نام و شماره خود را به یک برند بین المملی تبدیل کرده و به دشواری می توان شماره دیگری از او را به خاطر آورد. حتی در زمان انتقال به یوونتوس نیز اگرچه لباس شماره 7 متعلق به خوان کوادرادو بود، اما در نهایت به رونالدو رسید و او سالهاست در عرصه ملی و باشگاهی از این شماره استفاده می کند. در ادامه به این سوال که چرا ستاره پرتغالی سالهاست شماره 7 را بر تن می کند خواهیم پرداخت؛

اگرچه کریستیانو را همیشه با شماره 7 دیده ایم، اما تا زمان انتقال به منچستریونایتد این عدد شماره محبوب او نبود. در دوران حضور در اسپورتینگ لیسبون رونالدو شماره 28 را بر تن می کرد اما هنگام انتقال به یونایتد، سر الکس فرگوسن شماره 7 را به ستاره پرتغالی داد زیرا اعتقاد داشت او می تواند با پوشیدن این شماره مهم و نمادین در تاریخ منچستریونایتد، تبدیل به بازیکنی در اندازه های دیگر بازیکنانی شود که در گذشته از شماره 7 استفاده می کردند.

هنگام انتقال به اولدترافورد، رونالدو درخواست شماره 28 که عدد مورد علاقه اش بود را داد اما فرگوسن وی را قانع کرد تا شماره 7 که بر تن اسطوره هایی چون جرج بست، اریک کانتونا و دیوید بکام بوده را بر تن کند.

رونالدو در لیگ برتر فوق العاده بوده و مدافعان حریف را نابود می کرد و در نهایت در سال 2008 موفق شد با زدن 42 گل، اولین توپ طلای خود را برد.

زمان انتقال به رئال مادرید در سال 2009، رونالدو چاره ای جز پوشیدن شماره 9 را نداشت اما با انتقال رائول به شالکه، وی صاحب شماره دلخواه خود شد.

 

حالا شماره 7 تبدیل به نماد رونالدو شده و حتی در تابستان امسال و هنگام انتقال او به تورین، خوان کوادرادو تصمیم گرفت شماره 16 را بر تن کند تا این عدد تقدیم به رونالدو شود.

 

در تیم ملی پرتغال نیز شرایط مشابه بود و در یورو 2004 شاهد حضور کریستیانو در ترکیب با شماره 17 بودیم اما بعد از خداحافظی لوییس فیگو، رونالدو صاحب شماره 7 شد و به نظر می رسد این شماره برای او سالهاست شانس و موفقیت را به همراه داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mjv5j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



لطف بزرگ رونالدو به فالوئرهای یوونتوس!