تاریخ انتشار: 1397/06/15 16:51
کد خبر: 131421

پرتغال- کرواسی؛ رونمایی از ورژن جدید سانتوش-دالیچ در غیاب رونالدوی پایان ناپذیر

دو تیم پرتغال و کرواسی در اولین بازی تدارکاتی بعد از جام جهانی به مصاف هم می روند.
پرتغال- کرواسی؛ رونمایی از ورژن جدید سانتوش-دالیچ در غیاب رونالدوی پایان ناپذیر

امین یزدانی؛ امشب ازساعت ۱۵ : ۲۳ به وقت تهران دوتیم ملی پرتغال و کرواسی دریک بازی تدارکاتی، نخستین دیدار پس ازجام جهانی روسیه خود را در ورزشگاه الگاروه که شهری است در جنوب پرتغال و بین دو شهرفارو و لوله واقع شده است برگزار می کنند.این ورزشگاه سابقاً ورزشگاه خانگی باشگاه‌های فارنس و لولتانو بوده که تعداد  ۳۰۰۰۰ تماشاگر را می تواند در خود جای دهد.این ورزشگاه برای مسابقات یورو ۲۰۰۴ ساخته شد.

این دیدار درحالی برگزار می شود که سلسائو اروپا پس از مدت ها ،کریس رونالدو را به علت غیر فنی ، پس ازمدت ها درترکیب نخواهد داشت واز آن سوی کروات ها نیز مانژوکیچ را به دلیل وداع با تیم ملی در آرایش تیمی خود به همراه ندارند.

اساسا سبک فوتبال هردو تیم باهم متفاوت است،اما رگه هایی نیز ازشباهت در آنها می توان ،یافت‌.بازی خط به خط و تدریجی و روی زمین ونزدیکی خطوط تیمی از جمله این تشابهات است.اما این ویژگی های فردی بازیکنان دوتیم است که تفاوت ها را رقم می زنند.طراح وبازیسازی چون مودریچ  درمیانه زمین کروات ها،می تواند برگ برنده دالیچ باشد و نبود مانژوکیچ می توان خلا بزرگی درخط حمله کرواسی را سبب شود.

برخلاف کروات ها، پرتغالی ها که رونالدو را دراین دیدار، به همراه ندارند و بیشتر ازکناره ها حملات خود را طراحی می کنند واین بیشتر به علت عدم برخورداری از یک پلی میکر قهار است که سانتوش گاها برناردو سیلوا را درمیانه زمین،مامور چنین کاری می کند، گرچه این بازیکن یک وینگر تخصصی سمت راست است. عمده  کارهای هجومی پرتغالی ها را کاروالیو از عقب زمین سازماندهی و طراحی می کند.او رابط بسیار خوبی بین خط دفاعی و کناره ها و بازیکنان کناری اش بشمار می رود،او ریتم بازی را در دست داد وبسیار ساده بازی می کند،اما در کار تیمی پرتغال،بسیار تاثیرگذار است و کمتر درچشم عوام،دیده میشود .این بازیکن سیه چرده ازدوندگی و توان بی نظیری هوازی در زمین برخوردار است وبه خوبی بالانس را در تیم پرتغال برقرار می کند.

سانتوش با چندین تغییر نسبت به جام جهانی وارد این بازی می شود تا کم کم پرتغال متفاوتی را شاهد باشیم.باید پرتغال بدون رونالدو را پس ازمدت ها ،نطاره کرد.

درآن‌سوی زمین دالیچ برخلاف سانتوش با کمترین تغییرات ممکن پای به زمین خواهد گذاشت.غایب بزرگ این دیدار مانژوکیچ نوک هدف انرژیک و جنگنده کروات هاست که باید منتظر شد،تا جانشین او را(پیاتسا) درتیم کرواسی دید.

 

محوریت بازی کرواسی بر پایه حرکات مودریچ این بازیکن خلاق و باهوش ، دوندگی و جنگندگی و پاس های بلند راکتیچ استوار است.خط میانی کرواسی بخوبی توازن وتعادل را بین خط دفاعی و هجومی کروایی برقرار می کند.حرکات از کنار ربیچ و پریشیچ و به داخل زدن آنها دریک سوم دفاعی حریف و اضافه شدنشان به مهاجم هدف و آنگاه سرعت در حرکات طولی ورسالیکو و استرینیچ(دوماگوی)، دو مدافع کناری در کانال طولی زمین،عمده حملات کرواسی درفاز تهاجمی را سبب میشوند .استفاده ازتاکتیک شوتزنی راکتیچ نیز یکی ازبرنامه های غالب دالیچ در بازی هاست.

باید منتظر این دیدار جذاب ماند،تا نتیجه تغییرات دومربی درترکیب تیم های تحت رهبری شان باشیم. ضمنا ،پرتغال ازمدل پایه۲-۴-۴ استفاده می کند و کرواسی از مدل پایه۱-۳-۲-۴ بهره می گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xp6ez

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رئال ستاره گرانقیمت خود را از دست می دهد