تاریخ انتشار: 1397/06/22 15:44
کد خبر: 130543

دلایل تحقیر کرواسی مقابل اسپانیا

شکست کرواسی برابر اسپانیا همزمان عجیب و سنگین بود، کرواسی تیمی که فینال جام‌جهانی 2018 روسیه را تجربه کرده بود برابر تیمی که از جام‌جهانی خاطره بسیار تلخی داشت، روزنامه‌های کرواسی را به‌هم ریخت و واکنش‌های متعدد و متضادی در عرصه سیاست کرواسی، ورزش و حتی فرهنگ این کشور شاهد بودیم.
دلایل تحقیر کرواسی مقابل اسپانیا

مودریچ درباره این شکست عجیب و تلخ به روزنامه «اسپورتیکا»ی کرواسی گفته است: «نباید گل اول را می‌خوردیم، همه چیز از گل اول شروع شد و ما دیگر بازی را رها کردیم. برای من هضم این شکست خیلی سخت است. بازی را خوب شروع کردیم و در 20 دقیقه اول موقعیت‌هایی هم داشتیم ولی از آنها استفاده نکردیم و وقتی گل اول را خوردیم، از هم پاشیدیم. هرکس برای خودش بازی کرد، به یکدیگر کمک نکردیم، از هم دور بودیم و مقابل تیمی مثل اسپانیا، چنین سبک بازی کردن مرگبار است. شاید بشود بخشی از این سخن را قبول کرد، در هر حال باور این حقیقت که کرواسی می‌تواند از اسپانیای تازه احیا شده 6 گل دریافت کند، بسیار سخت است.»

روزنامه «اسپورتیکا» که دل خوشی از رئیس‌جمهوری پرحاشیه این کشور نداشته و ندارد، به بهانه این شکست به این زن سیاسی حمله رسانه‌ای کرده و نوشته است: «آیا اکنون هم حاضری با بازیکنان تیم ملی عکس یادگاری بگیری یا اینکه به خاطر خطری که برای شهرتت دارد، اکنون دیگر تیم ملی کرواسی را نمی‌شناسی؟!

در گزارش «اسپورتیکا» آمده است: «کرواسی در جام‌جهانی تقریبا هر روز یک وعده تازه از سیاسیون کشور دریافت می‌کرد، روزی نبود که یکی از نمایندگان پارلمان کرواسی وعده هدیه نقدی و غیرنقدی به بازیکنان تیم ملی ندهد اما به جز دو سه مورد، هیچ‌کدام از این وعده‌ها عملی نشد و بعد از جام‌جهانی دیگر خبری از این سیاسیون علاقه‌مند به فوتبال نیز در کار نبود.»

درخشش اسپانیا را البته نمی‌شود نادیده گرفت، این تیم تازه احیا شده طوری به پیروزی رسید که باعث شد کرواسی، نایب‌قهرمان دنیا سنگین‌ترین شکست تاریخی خود را تجربه کند. روزنامه «دیلی میل» انگلیس نیز نمک به زخم کرواسی ریخت و نوشت: «واقعا حق این تیم نبود که در فینال جام‌جهانی باشد، این انگلیس بود که باید به فینال می‌رسید و به فرانسه نشان می‌داد در فینال بازی کردن یعنی چه! کرواسی تنها سایه‌ای از تیمی بود که در جام‌جهانی روسیه تا فینال پیش رفت.

برگ برنده تیم ملی فوتبال اسپانیا در بازی برابر کرواسی این بود که بازیکنان انریکه، دوست دارند خود را به تیم ملی تحمیل کنند و به مردم نشان دهند که بحران و ناکامی در جام‌جهانی تقصیر آنها نبوده است، اکنون مردم اسپانیا به این فکر می‌کنند که تیم ملی اسپانیا حق داشت خود را در فینال جام‌جهانی ببیند و تغییر سرمربی تیم ملی شاید سنگین‌ترین ضربه را به تیم ملی اسپانیا زد.»

تیمی که بهترین بازیکن دنیا را در اختیار دارد برابر اسپانیای زخم دیده به شکست تلخی تن داد. «اسپورتیکا» نیز شاید حق داشته باشد که بنویسد: «عظمتی که دو ماهه بخار شد!»

در این دو ماه برای تیم ملی قدرتمند کرواسی چه اتفاقی رخ داده است؟ از کادرفنی تیم ملی کرواسی که در جام‌جهانی 2018 روسیه فعال بوده است، در مجموع 14 نفر، تنها 6 نفر باقی‌مانده و سایر این افراد با اتمام قرارداد دو ساله خود عملا پس از پایان جام‌جهانی 2018 دیگر بیکار شده و رابطه‌ای با تیم ملی و فدراسیون فوتبال کرواسی نداشته‌اند. تصور کنید بیش از نصف کادرفنی یک تیم ملی از آن جدا و افراد تازه‌ای به این تیم اضافه شوند، مشخص است که این اتفاق الزاما یک جراحی موفق نیست و ممکن است عوارض بسیار بدی مثل شکست 6 بر صفر برابر اسپانیای جوان و احیا شده داشته باشد.

سیاسیون کشورهای مختلف در یک موضوع خاص با هم اشتراک انکارناپذیری دارند. آنها فوتبال و در کل ورزش را تا زمانی دوست دارند که به آنها در مسیر حزبی و سیاسی کمک کند، در غیر این صورت وقتی نه شهرتی، نه ثروتی و نه فرار مالیاتی در کار نباشد دیگر نه فوتبال اهمیتی دارد و نه فوتبال‌دوستان مهم هستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vvm6j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسپانیا برنده جایزه تیم فیرپلی جام جهانی