تاریخ انتشار: 1397/06/24 00:27
پیش بازی تاتنهام-‌لیورپول.
کد خبر: 130367

جدال همواره جذاب پوچتینو-کلوپ در ومبلی/ پوچی به دنبال کشیدن ترمز کلوپ

دیدار مهم لیورپول و تاتنهام در هفته پنجم لیگ برتر انگلیس امروز در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می شود.
جدال همواره جذاب پوچتینو-کلوپ در ومبلی/ پوچی به دنبال کشیدن ترمز کلوپ

امین یزدانی؛ امروز ازساعت ۱۶ به وقت ایران در نخستین دیدار از هفته پنجم لیگ برتر انگلیس،شاگردان پوچتینو در ورزشگاه ومبلی لندن،پذیرای شاگردان کلوپ درقالب  لیورپول صدرنشین، خواهند بود.

این دیدار حساس و‌جذاب فوتبال لیگ برتر جزیره درحالی برگزار می شود که پس از اتمام  دیدارهای فیفا دی ، می تواند باردیگر چراغ فوتبال باشگاهی را در اروپا روشن کند‌.

مرسی ساید نشینان که صدرنشین لیگ جزیره را یدک می کشند.پس از سال  ها شروع فوق العاده ای داشتند و برای اولین بار درصدد فتح لیگ برتر جزیره اند.آنها به همراه تیم های واتفورد و چلسی با ۱۲ امتیاز از ۴ بازی ،تمامی دیدارهای گذشته خود را با پیروزی پشت سرگذاشته اند. به ثمر رساندن ۹ گل و دریافت تنها ۱ گل از چهار دیدار اخیرشان ،نشان از بالانس وتوازن این تیم در دو فاز تدافعی و تهاجمی برخلاف سال های گذشته دارد.

استفاده از الیسون بکر در درون دروازه و بکارگیری فن دایک وگومز بعنوان دو‌مدافع میانی و دوندگی های وینالدوم،میلنر و کیتا درخط میانی سبب شده است که استحکام و انسجام خط دفاعی و دفاع تیمی لیورپول در پنج هفته اخیر، پاشنه آشیل لیورپول را به نقطه قوت آنها تبدیل کند.

از طرفی در این مدت سپری شده ، برخلاف فصل گذشته که صلاح را درمتن تمامی حملات لیورپول مشاهده کرده بودیم،این بار سادیو مانه را درقواره ی آماده ترین مهاجم هفته های اخیر لیورپول ببینیم.مانه با بثمر رساندن چهار گل ، بهترین گلزن قرمزهای شهر لیورپول و لیگ برتر جزیره به همراه مترویویچ ،پس از سپری شدن هفته چهارم لیگ برتر بشمار می رود.

از سویی شاگردان کلوپ هفته شلوغی را درپیش دارند، زیرا آنها در این هفته علاوه بر بازی سخت وحساس امروز،بایددر آنفیلد میزبان تیم قدرتمند پاری سن ژرمن درچمپیونزلیگ باشد.باید منتظر شد ودید که کلوپ که همواره گن پرسینگ را در راس برنامه های تاکتیکی خود قرار می دهد و اجرای این تاکتیک که نیاز به آمادگی جسمانی بالایی دارد،چگونه این دو بازی سخت ودشوار را دراین مدت کم، مدیریت خواهد کرد، که هم بتواند تیمش را درکورس قهرمانی لیگ برتر جزیره نگه دارد و هم در لیگ قهرمانان اروپا بعنوان یک مدعی نشان دهد .البته پیروزی بر تاتنهام می تواند کلوپ وشاگردانش را ازنظر روحی و روانی برای مقابله با پی اس جی،آماده نگه دارد.

کلوپ با مدل پایه۳-۳-۴ به مقابله آسپرزها می رود ،زیرا او با چنین مدلی بخوبی با ۶ الی۸بازیکن به تاکتیک مورد علاقه اش،یعنی گگن پرس نیاز دارد تا حریف را در یک سوم دفاعی اش خفه کند.الیسون بکر/فن دایک،گومز،آرنولد،رابرتسون/وینالدم،ملینر،کیتا/صلاح،فرمینو،مانه/ترکیب اولیه لیورپول را تشکیل می دهند.

درآن  سوی زمین شاگردان پوچتینو ملقب به پرنده صبح خوان قرار دارند که پس از سه پیروزی متوالی ،اولین شکست فصل جاری را درمقابل واتفورد متحول شده،  متحمل شدند و هم اکنون با ۹ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ برتر جزیره قرار دارند.

آسپرزهای لندنی پس از درهم شکستن منچستر یونایتد در اولدترافورد، تمام نگاه ها را به سوی خود جلب ومعطوف کردند و کارشناسان آنها را در صف مدعیان قرار دادند،اما باخت به واتفوردی که درفصل جاری با خاوی کراسیا، شروعی خارق العاده داشت ،آنها را اندکی ازقافله ی صدرنشنان دور کرد.بنابراین پوچی وشاگردانش درصددند که در بازی امروز، با غلبه برلیورپول مهارنشدنی، مجددا خود را به بالای جدول برسانند.ازطرفی مشکل پوچی خوشفکر، عدم حضور هوگو لوریس و دله آلی دو مهره غیرقابل جانشین به علت محرومیت درترکیب تاتنهام است که می تواند سفیدپوشان لندنی را با مشکل روبرو کند.

پوچتینو پرس خود را دریک سوم میانی زمین قرار می دهد و تیمش را به خوبی در دو فاز دفاعی و تهاجمی به تعادل وتوازن کشانده است.آسپرزها به خوبی هم دفاع می کنند و به شکل مطلوبی درکار هجومی شرکت فعالی دارند.عمده برنامه های آنها ازکناره ،جایی که تریپیر و دنی رز(دیویس) بازی می کنند،طراحی و سازماندهی میشود.

مهمترین عنصر طراحی و بازیسازی آسپرزها در زمین حریف،اریکسن دانمارکی است که بخوبی نظم و انضباط تاکتیکی تاتنهام را در دست دارد و تیم را هدایت میکند.او شوتزنی بالفطره است و به خوبی از شروع مجددها استفاده می کند. دمبله یک بازیکن عالی بازیساز عقب زمین است که حلقه اتصال خط دفاعی و میانی پوچتینو بشمار می رود.هری کین درپیشانی خط حمله آسپرزها تمام کننده ای قهار است و در محوطه جریمه حریف،مهاجمی ویران کننده و بی رحم است.او بخوبی فضاهای کلیدی ومناطق کور خط دفاعی حریف را می شناسد و چشم بسته ،چارچوب دروازه را از بر است. قطعا مدافعین لیورپول روز سخت ودشواری در مقابل این مهاجم شش دانگ وگلزن درپیش خواهند داشت،هرچند این مهاجم با اخلاق و متواضع، مدتی است که با روزهای خوب گذشته اش،فاصله دارد و هواداران تاتنهام منتظرند که او با گلزنی درمقابل لیورپول به دوران افت و نه چندان خوب خود پایان دهد ومجددا توپخانه آتشین خط حمله آسپرزها را بکار اندازد.

اما بی شک تا اینجای کار لوکاس مورای برزیلی بهترین و موثرترین بازیکن پوچتینو بشمار می رود، او تاکنون توانسته است۳ گل بثمر برساند وحتی عنوان برترین بازیکن ماه اخیر لیگ برتر جزیره را ازآن خود کرده است.تاتنهام نیز همانند حریف امروز خود،هفته سختی را درپیش و رو دارد، زیرا آنها چند روز پس ازاین دیدار حساس و مهم، باید در ورزشگاه مه آتزای میلان به مصاف اینترمیلان در لیگ قهرمانان برود که دیداری بس سخت ودشوار خواهد بود.این بازی می تواند آبستن حوادث بسیاری باشد،زیرا پیروزی هرکدام می تواند آنهارا در مسیر درست و صحیح برای ادامه مسیر، قرار دهد و ادامه فصل دشوار  ودشوار جاری را برای آنها تاحدودی آسانتر کند.پوچتینو احتمالا از مدل پایه ۲-۵-۳ استفاده خواهد کرد و از، ورم/فرتونگن،سانچز،آلدرویرلد/تریپیر،دمبله،دایر،اریکسن،دنی رز(دیویس)/مورا،هری کین/درترکیب اولیه اش استفاده کند.

نکات آماری دیدار دوتیم را بشکل جزیی در زیر مرور می کنیم.

لیورپول ۵ دیدار  گذشته اش در لیگ برتر توام با پیروزی بوده است.

مرسی ساید نشینان در 11 بازی از 12 بازی  اخیرشان درمقابل آسپرزها  شکستی نداشته اند.

بدترین شکست لیورپول مقابل تاتنهام به دیدار رفت فصل اخیر بر می گردد که آنها۴-۱  نتیجه را به آسپرزها واگذار کردند.

امیدوارم شاهد دیداری جذاب،زیبا،دیدنی و پرگلی از دو تیم تمام تهاجمی فوتبال انگلستان باشیم،تا ازنکات آموزشی و بار فنی آن ،توشه ها برگیریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vvmjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کار سخت تاتنهام مقابل لیورپول؛ غیبت سه بازیکن اصلی اسپرزها