تاریخ انتشار: 1397/06/24 09:09
کد خبر: 130347

فاش شد؛علت عدم استقبال هواداران بایرن از خامس

زمانی که بایرن مونیخ در تابستان 2017 خامس رودریگز را از رئال ماردید به مونیخ آورد بسیاری از هواداران باشگاه آلمانی از این انتقال استقبال نکردند.
فاش شد؛علت عدم استقبال هواداران بایرن از خامس

علت عدم استقبال هواداران بایرن این بود که خامس که زمانی اعجوبه‌ی جوان فوتبال کلمبیا لقب گرفته بود در یک سال قبل از آن در رئال مادرید به یک نیمکت‌نشین دائمی تبدیل شده بود و هواداران بایرن فکر می‌کردند تیم‌شان نباید یک نیمکت‌نشین صرف رئالی را به خدمت بگیرد.

ولی مقامات ارشد بایرن که بسیاری از آنها سرمایه‌گذارانی کاربلد هستند خامس رودریگز را به مثابه خانه‌ای کلنگی می‌دیدند که پتانسیل بسیار بالایی برای سودآفرینی دارد. همچون خانه‌ای با استخوان‌بندی خوب که تنها نیاز به کمی بازسازی ظاهری دارد تا در آینده به معامله‌ای بسیار پرسود تبدیل شود.

خامس فصل گذشته در ترکیب بایرن فصل بسیار موفقی را پشت سر گذاشته و در جام جهانی روسیه هم نمایش درخشانی داشت تا اینکه به دلیل مصدومیت نتوانست تا پایان راه در تیم ملی کشورش کلمبیا بازی کند. این موفقیت‌ها باعث شد بعد از جام جهانی تقاضا برای جذب خامس بالا بگیرد، درست مثل سال 2014 زمانی که رئال مادرید او را از باشگاه موناکو جدا کرده و به خدمت گرفته بود. با توجه به اینکه بایرن، خامس را با قراردادی دوساله به عنوان بازیکن قرضی به خدمت گرفته، همه مطمئن بودند که رئال مادرید در پایان این مهلت او را بار دیگر به برنابئو برخواهد گرداند. اما موضوع این است که در قرارداد خامس با بایرن بندی وجود دارد که بایرن می‌تواند در پایان مهلت دوساله با پرداخت مبلغی خامس را به صورت دائمی به باشگاه خود منتقل کند. یعنی اگر رئال بخواهد هر طور شده خامس را برگرداند این ممکن است برایش بسیار گران تمام شود.

بر اساس قرارداد، بایرن می‌تواند با پرداخت 42 میلیون یورو بدون جلب نظر رئال، خامس را به صورت دائمی، بایرنی کند. این در حالی است که این روزها گفته می‌شود قیمت واقعی خامس در بازار نقل و انتقالات دست‌کم 80 میلیون یورو خواهد بود. پس در صورتی که رئال ستاره‌ی کلمبیایی سابقش را به هر قیمتی بخواهد، تنها کاری که بایرن باید بکند این است که از حق خود در قرارداد استفاده کرده و سپس، خامس را به قیمتی بسیار بالاتر به رئالی‌ها بفروشد.

در بایرن هم کادر فنی و هم سران مدیریتی باشگاه اعلام کرده‌اند که می‌خواهند خامس در بایرن ماندگار شود چرا که این ستاره‌ی کلمبیایی در خط میانی تیم‌شان نقش بسیار مهمی ایفا کرده و ایفا می‌کند. از سوی دیگر خامس در بایرن توانسته دوران نیمکت‌نشینی در رئال را به فراموشی سپرده و بار دیگر به ستاره‌ای بزرگ تبدیل شود پس انتظار می‌رود که دست‌کم بخشی از وجود او مایل به ماندن در بایرن باشد. اما اگر خود خامس هم بخواهد راهی رئال شود، در این صورت بایرن تمام تلاشش را خواهد کرد که در وهله‌ی اول مانع از این انتقال شود و اگر نشد، دست‌کم از این انتقال مبلغ قابل توجهی سود بدست آورد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z5mjb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدایی زیدان از رئال مادرید اتفاق عجیبی بود