تاریخ انتشار: 1397/06/27 19:32
کد خبر: 129817

مخالفت فیفا با تصمیم لالیگا برای برگزاری بازی در آمریکا

«جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ضمن مخالفت با تصمیم لالیگا برای برگزاری یک بازی در کشور آمریکا به ازای هر فصل، اظهار داشت: قانون کلی این است که بازی خانگی در خانه برگزار شود نه در کشوری خارجی.
مخالفت فیفا با تصمیم لالیگا برای برگزاری بازی در آمریکا

 شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» روز سه شنبه نوشت: مقامات سازمان لیگ لالیگا قصد دارند به قرارداد خود با شرکت آمریکایی «امریکن رلونت» پایبند مانده و ژانویه آینده بازی تیم های خیرونا و بارسلونا را از سری رقابت های فصل جدید لالیگا در شهر میامی آمریکا برگزار کنند.

به موجب قرارداد 15 ساله منعقد شده مابین سازمان لیگ اسپانیا با شرکت آمریکایی «امریکن رلونت»، هر ساله یکی از بازی های لالیگا در آمریکا برگزار می شود که تیم خیرونا نخستین تیمی است که به اصطلاح مهمان این بازی بوده و آغاز کننده این قرارداد جنجال برانگیز لقب گرفته است.

با این حال، اگرچه هر 2 تیم درخواست خود را برای برگزاری این بازی به مقامات فدراسیون فوتبال اسپانیا تسلیم کرده اند اما این اقدام بالقوه، با انتقادهایی از سوی فوتبالیست ها، هواداران و دولت اسپانیا همراه بوده است که البته جدی ترین این واکنش ها مربوط به فدراسیون فوتبال این کشور است؛ آنها معتقدند برگزاری این بازی می تواند آتش جنبش استقلال طلبانه کاتالان ها را شعله ور ساخته و آن را به خارج از خاک اسپانیا بکشاند به ویژه اینکه هر 2 تیم متعلق به همین منطقه هستند.

در این بین، اینفانتینو اخیرا در جلسه ای با مقامات فوتبال اسپانیا و «پدرو سانچز» نخست وزیر این کشور، موضوع مذکور را مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشت و حالا با بیان تمایل خود مبنی بر برگزاری بازی های لیگ های داخلی کشورها در داخل کشور مورد نظر، نسبت به تصمیم لالیگا ابراز نگرانی کرده است.

رییس فیفا در این خصوص اظهار داشت: ترجیح می دهم یک بازی فوق العاده در ام ال اس (لیگ برتر آمریکا) را در آمریکا تماشا کنم تا اینکه شاهد یک بازی لالیگا در این کشور باشم. در فوتبال قانون کلی مقرر می کند که بازی خانگی در خانه برگزار شود و نه در یک کشور خارجی.

برگزاری هر گونه دیدار در خاک آمریکا علاوه بر تایید فیفا به تایید بسیاری از نهادهای ذیربط شامل مقامات فوتبال آمریکای شمالی، فدراسیون فوتبال اسپانیا و شورای ورزش این کشور نیاز دارد.

وی با اشاره به تاثیر این بازی بر دیگر لیگ های معتبر تصریح کرد: برای چنین مواردی دستورالعمل مشخصی وجود دارد، بنابراین ما منتظر می مانیم تا مدارک رسمی مرتبط با این موضوع را دریافت و سپس در مورد آن تصمیم گیری کنیم؛ قوانین و مقررات موجود باید توسط همه افراد رعایت شود.

وی ادامه داد: در مواردی از این دست، تایید مراجع ذیربط مورد نیاز است و فیفا نیز باید در مورد آن اظهار نظر کند؛ به ویژه اینکه چنین اقدامی تاثیراتی را در فوتبال جهان ایجاد خواهد کرد.

«خاویر تباس» رییس لالیگا در واکنش به اظهارات اینفانتینو در توییتر نوشت: لازم است تا به ریاست فیفا یادآوری کنم که در لیگ برتر آمریکا، سه تیم از کشور کانادا حضور دارند و تورنتو قهرمان فعلی این لیگ است؛ این در حالی است که در کانادا لیگ حرفه ای دیگری نیز در جریان است.

مطابق برنامه قرار است بازی مذکور 27 ژانویه در ورزشگاه «هارد راک» شهر فلوریدا برگزار شود و مقامات لالیگا متعهد شده اند تا در صورت دریافت چراغ سبز از نهادهای مربوطه، برای مسافرت هوایی هواداران به آمریکا تخفیفات ویژه ای فراهم کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qpppa

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات تکمیلی در مورد محرومیت باشگاه تراکتورسازی