تاریخ انتشار: 1397/06/28 19:37
کد خبر: 129707

مسی به رکورد یک رئالی رسید

لیونل مسی برای چهاردهمین فصل متوالی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد.
مسی به رکورد یک رئالی رسید

 لیونل مسی که در اولین مسابقه از فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا در مقابل پی اس وی آیندهوون هت تریک کرد، با زدن اولین گل که با ضربه آزاد دیدنی رسید به یک رکورد خاص در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت.

او با این گل، به دومین بازیکن تاریخ مسابقات تبدیل شد که موفق می‌شود در ۱۴ فصل متوالی لیگ قهرمانان گلزنی کند. اولین فردی که موفق به کسب چنین دستاوردی شد، رائول گونزالس بود که از فصل ۹۸-۱۹۹۷ تا ۱۱-۲۰۱۰ در تک تک فصول لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شد.

البته تفاوت مسی با رائول در این است که مسی در هر ۱۴ فصل برای بارسا گلزنی کرده اما رائول در ۱۳ فصل برای رئال و در فصل آخر برای شالکه گلزنی کرد. مسی در این فصل به رائول رسیده و با زدن یک گل در فصل ۲۰-۲۰۱۹ می‌تواند از گونزالس پیشی گیرد.

مسی اولین گل خود در این رقابت ها در فصل ۰۶-۲۰۰۵، فصلی که با قهرمانی بلوگرانا در لیگ قهرمانان به پایان رسید، به ثمر رساند. لئو پرونده خود در آن فصل را با همین یک گل به پایان رساند. مسی در فصول بعد نیز به ترتیب ۱، ۶، ۹، ۸، ۱۲، ۱۴، ۸، ۸، ۱۰، ۶، ۱۱ و ۶ گل به ثمر رساند و فصل ۱۹-۲۰۱۸ را هم با ۳ گل در همان اولین بازی آغاز کرد.

لئو مسی تاکنون ۴ بار در فصل های ۰۶-۲۰۰۵، ۰۹-۲۰۰۸، ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۵-۲۰۱۴ به قهرمانی لیگ قهرمانان رسیده و امید دارد با کسب پنجمین قهرمانی خود در این رقابت ها، به رکورد حریف دیرینه خود، کریس رونالدو برسد.

مسی در این مسابقه یک رکورد شخصی دیگر نیز به ثبت رساند. او با زدن نخستین گل خود با ضربه ایستگاهی، به رکورد ۸ گل از روی ضربات ایستگاهی در سال میلادی ۲۰۱۸ رسید تا این سال، به بهترین سال او از نظر گلزنی از روی ضربات ایستگاهی تبدیل شود.

این در حالی است که هنوز بیش از ۳ ماه تا پایان سال میلادی جاری باقی مانده و او می‌تواند این سال را برای خود دست نیافتنی تر کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dvvyd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تلاش PSG برای فرار از پروژه رئال مادرید- نیمار