تاریخ انتشار: 1397/08/05 23:01
کد خبر: 124382

اختصاصی/ تماشای ویترین لالیگا بدون فوق ستاره ها

نگاهی آماری به ال کلاسیکوی پیش رو بدون حضور رونالدو و مسی که یک به دلیل ترک رئال و دیگری به خاطر مصدومیت در این بازی غایب هستند.
اختصاصی/ تماشای ویترین لالیگا بدون فوق ستاره ها

سیدامین حسینی؛ ال کلاسیکویی دیگر در راه است و دو غول فوتبال اسپانیا رو در روی هم قرار خواهند گرفت.عوامل زیادی حساسیت و جذابیت این دیدار را تحت شعاع خود قرار داده اند.همین بس که مسی و رونالدو غایبین ال کلاسیکوی پیش رو هستند.اتفاقی که آخرین بار دسامبر دو هزار هفت رخ داده و اکنون پس از یازده سال و در اکتبر دو هزار و هجده مجددا شاهد آن خواهیم بود.

مصدومیت مسی در دیدار هفته گذشته مقابل سویا سیزدهمین مصدومیت او در بارسلونا بود و شاید نحسی سیزده باعث شد او ال کلاسیکو را از دست بدهد.او تا کنون سی و هشت بار در ال کلاسیکو حضور داشته که ما حصل آن 17برد، 9 تساوی و 12 شکست بوده است.مسی در این دیدارها 29 گل به ثمر رسانده و چهارده پاس گل نیز داده که از هر دو حیث رکورد دار ال کلاسیکو است.او در دوران حضورش در بارسلونا دو ال کلاسیکو  را از دست داده که در هر دو دیدار بارسلونا به پیروزی نرسیده است.

آبی اناری ها هفته گذشته با غلبه بر سویا به رکورد چهل و یک بازی بدون شکست در نیوکمپ رسیدند و رکورد بارسای یوهان کرایف را شکستند.آن ها قطعا در اندیشه حفظ رکورد خود هستند.

رئال مادرید بدون ماشین گلزنی خود رونالدو پا به میدان خواهد گذاشت.بازیکنی که رکورد دار گل زنی به بارسلون است و طی حضورش در رئال مادرید به طور متوسط بیش از یک گل در هر دیدار برای این تیم به ثمر رساند.رئال طی شصت سال اخیر در ال کلاسیکوهای برگزار شده در نیوکمپ به سیزده برد،چهارده مساوی و سی و پنج شکست دست یافته اما نکته امیدوار کننده برای کهکشانی ها همین بس که آن ها بیش از هزار و سیصد روز است که در نیوکمپ بازنده نبوده اند.آخرین شکست آن ها به مارچ 2015 بر می گردد که آنجلوتی هدایت آن ها را بر عهده داشته است.پس از آن زیدان دو برد و دو تساوی در نیوکمپ به دست آورده است.نباید فراموش کرد که رئال مادرید در یک دهه اخیر بیش از هر تیم دیگری بارسلونا را در نیوکمپ برده است.

-بارسلونا در اندیشه ادامه روند رو به رشد

بارسلونا که از چهار بازی اخیر خود در لالیگا پنج امتیاز کسب کرده به خوبی می داند برای حفظ صدرنشینی چاره ای جز کسب پیروزی ندارد.آن ها در درون دروازه از ترشتگین استفاده می کنند، دروازه بانی که رفته رفته در حال تبدیل شدن به دروازه بان شماره یک جهان است.دو دبل سیو فوق العاده در هفته گذشته مقابل سویا پیام خوبی برای والورده داشت و او را از داشتن یک دروازه بان مطمئن خاطر جمع نمود.خط دفاعی بارسا در بازی های اخیر عملکرد خوبی از خود نشان نداده است.جایی که نبود امتیتی و البته عملکرد ضعیف لنگلت و فاصله گرفتن پیکه از دوران اوج می تواند پاشنه آشیل این تیم باشد. هر چند آن ها در دیدار میان هفته مقابل اینتر موفق شدند پس از مدت ها کلین شیت کنند.

تمرکز رئال بر عمق خط دفاعی بارسلونا می تواند مدافعان میانی این تیم را دچار اشتباه کند.آلبا و سرجیو بدون شک این روزها مسئولیت سنگین تری دارند و می توانند عصای دست بارسلون بدون مسی باشند.در خط میانی این تیم راکتیچ و بوسکتس انجام وظیفه خواهند کرد و بهترین خرید این فصل بارسلونا یعنی آرتور مکمل آن ها خواهد بود.بازیکنی که در حفظ توپ مهارت دارد و مالکیت بارسلونا بر توپ و میدان را در دیدارهای این فصل بالا برده است.

در خط حمله آبی و اناری ها کوتینیو و سوارز به میدان خواهند رفت و شاید علامت سوال فقط در جانشینی مسی خلاصه شود.در ابتدای فصل درخشش دمبله هواداران این تیم را امیدوار کرد اما افت مقطعی او و البته بی نظمی های این بازیکن جوان باعث شد به نیمکت نشین محض تبدیل شود و با درخشش رافینیا در دیدار مقابل اینتر بعید به نظر می رسد که والورده به گزینه ای غیر از رافینیا فکر کند.حضوری که باعث خواهد شد بارسلونا با همان چهار سه سه همیشگی به مصاف حریف سنتی خود بیاید.بدون شک بارسلونا در نبود مسی زهر کمتری خواهد داشت و رئالی ها می توانند با ارائه یک بازی هوشمندانه با امتیاز به مادرید باز گردند.

-در اندیشه فرار از بحران

حال و روز رئال مادرید بهتر از بارسلونا نیست.آن ها در چهار بازی اخیر خود در لالیگا فقط یک امتیاز کسب کرده اند.لوپتگی که هدایت اسپانیا در جام جهانی را قربانی حضور در جمع کهکشانی ها کرده حال بیش از پیش خطر اخراج از مادرید را احساس می کند.شاید ال کلاسیکو آخرین فرصت برای ادامه حضور اش بر روی نیمکت قوهای سپید باشد.

بعید به نظر می رسد لوپتگی تغییری در 2-4-4 همیشگی خود به وجود آورد.او از کورتوآ در درون دروازه استفاده خواهد کرد.در قلب خط دفاعی واران و راموس به کار گرفته خواهند شد‌.

راموس با پنج اخراج در ال کلاسیکو رکورد دار اخراج در این دیدار است و باید مراقب باشد در این مقطع حساس و این دیدار حیثیتی لطمه ای به تیم اش وارد نکند.تلاش پزشکان مادریدی جواب داد و مارسلو با رهایی از بند مصدومیت به این دیدار خواهد رسید.گزینه لوپتگی برای سمت راست خط دفاعی خود در غیاب کارواخال مصدوم ناچو،واسکز و اودریزولا خواهند بود که بعید به نظر می رسد غیر از ناچو بازیکن دیگری در این پست به کار گرفته شود.

حضور کاسیمیرو،کروس و مودریچ در میانه میدان قطعی است و قریب به یقین ایسکو جلوی آن ها و البته پشت سر بیل و بنزما که در خط حمله قرار خواهند گرفت به کار گرفته خواهد شد.بدون شک نبود کارواخال حملات این تیم از سمت راست را با مشکل مواجه کرده است.اصلی ترین نگرانی لوپتگی عدم گل زنی تیم او برای دقایق طولانی است.برد وسط هفته در لیگ قهرمانان مقابل ویکتوریا پلژن و گلزنی بنزما شاید مرهمی بر بزرگ ترین ضعف تیمی مادرید باشد اما قطعا شرایط حاکم بر ال کلاسیکو و بارسلونا با این تیم جمهوری چک بسیار متفاوت است.

رئال مادرید و البته سرمربی این تیم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند و برد در این دیدار می تواند آن ها را برای مدت ها از حاشیه دور نگه دارد.آن ها با فراموشی تمامی مشکلات به میدان خواهند آمد تا خود را از زیر فشار مدیران باشگاه،هواداران و رسانه ها دور سازند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j6aoz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بارسلونا 2-2 رئال؛ قهرمان ده نفره باج نداد/ داور همه چی راخراب کرد
در شب گلزنی مسی و رونالدو