تاریخ انتشار: 1397/08/16 22:01
کد خبر: 122777

درباره کریم انصاری فرد به مناسبت نخستین بازی اش برای فارست

لژیونرشدن برای کریم انصاری‌فرد یک «انتخاب» متفاوت بود. او بهترین گلزن فوتبال ایران به‌شمار می‌رود و می‌توانست برای سال‌ها، بهترین قراردادها را با باشگاه‌های مختلف امضا کند و به یکی از پردرآمدترین چهره‌های فوتبال ایران تبدیل شود.
درباره کریم انصاری فرد به مناسبت نخستین بازی اش برای فارست

 مهاجم اردبیلی اما آرمان‌ها و آرزوهای فوتبالی‌اش را جایی دورتر از لیگ برتر جست‌وجو می‌کرد. او پس از فصل نه چندان درخشان در پرسپولیس، در لباس تراکتورسازی آقای گل لیگ برتر شد و درحالی‌که تراکتوری‌ها خواهان تمدید قرارداد با این مهاجم بودند، کریم به اوساسونا پیوست تا در دسته دوم لیگ اسپانیا فوتبال بازی کند. بدون تردید این ناامیدکننده‌ترین بخش از دوران فوتبال کریم انصاری‌فرد بود. او 17بار پیراهن قرمزها را بر تن کرد و در این تیم حتی یک‌بار نیز موفق به گلزنی نشد. مرور موقعیت‌های هدر رفته انصاری‌فرد در اوساسونا، نشان می‌داد او به لحاظ روحی در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است. این بازیکن آنقدر محو شده بود که حتی کارلوس کی‌روش نیز بعد از مدت‌ها نام او را از یکی از اردوهای تیم ملی خط زد تا پیراهن شماره 10به ستاره دیگری برسد. بازگشت به ایران در پایان فصل نفرینی در اسپانیا، ساده‌ترین انتخاب برای کریم به شمار می‌رفت اما او، نسبتی با انتخاب‌های ساده و قدم گذاشتن در مسیرهای پیش‌پا‌افتاده نداشت و برای چالش بزرگ بعدی زندگی‌اش آماده می‌شد.
انصاری‌فرد مستقیما از اسپانیا به یونان رفت تا پیراهن باشگاه پانیونیوس را بر تن کند. در یونان هیچ‌کس برای او فرش قرمز پهن نکرده بود اما طرفداران پانیو، به سرعت به مهاجم ایرانی تیم‌شان علاقه‌مند شدند. کریم در نخستین فصل حضور در این باشگاه، دستمزد بالایی نداشت اما تصمیم گرفته بود از این فرصت به بهترین شکل برای اثبات خودش استفاده کند. او در نخستین فصل حضور در فوتبال یونان 27بازی انجام داد و 8گل به ثمر رساند. در شروع فصل بعد، اوضاع به‌مراتب بهتر شد و این مهاجم در 14بازی، 5بار برای تیمش گلزنی کرد. کریم می‌توانست در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد از پانیونیوس جدا شود اما این کار را در پنجره زمستانی نقل و انتقالات انجام داد تا المپیاکوس مبلغی را برای خرید او به باشگاه پانیو پرداخت کند. انصاری‌فرد شروع درخشانی در تیم جدیدش نداشت و در نخستین نیم‌فصل بازی برای المپیاکوس، در جام‌های مختلف تنها 4 گل به ثمر رساند. حتی خروج از فهرست اروپایی المپیا توسط مربی این تیم، به روحیه کریم خدشه‌ای وارد نکرد. او با زدن 17 گل در 25مسابقه در فصل دوم، ستاره اصلی خط حمله تیم یونانی بود و از میانه‌های فصل در کورس آقای گلی سوپرلیگ یونان قرار گرفت. با وجود این این مهاجم باز هم به‌دنبال پیشرفت بود و حاضر نمی‌شد به درجا زدن در المپیاکوس ادامه بدهد.

رقم بالایی که المپیاکوس برای فروش کریم درنظر گرفته بود، اجازه نمی‌داد باشگاه‌های آلمانی برای خرید او اقدام کنند. چند‌ماه بعد از شروع فصل جدید، انصاری‌فرد هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده بود و المپیاکوس خواهان بازگرداندن این بازیکن بود اما او اصرار داشت به هر قیمتی برای آیتور کارانکا بازی کند. کریم زمان زیادی برای دریافت مجوز کار در انگلستان از دست داد اما سرانجام این جواز را به دست آورد و به محض ملحق شدن به اردوی ناتینگهام فارست، نخستین بازی‌اش را برای این تیم انجام داد. انصاری‌فرد که بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی در تیم ملی، یکی از چهره‌های فیکس این تیم در جام جهانی به شمار می‌رفت، تنها ایرانی گلزن در جام‌جهانی 2018 بود. او با درخشش در روسیه، مورد توجه کارانکا قرار گرفت و حالا بالاخره هواداران ناتینگهام به تماشای نخستین دقایق بازی‌اش برای تیم نشستند. حضور ستاره‌های ایرانی در رقابت‌های چمپیون‌شیپ، تا امروز تجربه چندان موفقی نبوده اما کریم دست به هر کاری خواهد زد تا در 28سالگی، فرصت صعود به لیگ برتر را به‌دست بیاورد. رقابت‌های سخت و فشرده دسته اول انگلستان، این بازیکن را به لحاظ فیزیکی در نقطه اوج قرار خواهد داد. انصاری‌فرد به یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های فوتبال انگلستان منتقل شده است؛ تیمی که 3 بار قهرمان اروپا شده و یک‌بار نیز قهرمانی فوتبال انگلیس را تصاحب کرده است. ناتینگهام در 16هفته اول لیگ فقط 2بار شکست خورده و یکی از مدعیان جدی صعود به لیگ برتر به شمار می‌رود. قرمزها در رده ششم جدول چمپیون‌شیپ قرار دارند و اگر 30هفته دیگر همین رده را برای خودشان حفظ کنند، راهی پلی‌آف صعود به لیگ برتر خواهند شد. آنها برای بازگشت به سطح اول فوتبال انگلیس، روی خرید جدیدشان حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. مهاجمی که با قدم‌های تدریجی از نیمکت‌نشینی در اوساسونا، خودش را به بهترین لیگ دنیای فوتبال نزدیک کرده و با درخشش در فارست،می‌تواند به رؤیای همیشگی دوران فوتبال‌اش دست پیدا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2apedk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور در فینال آسیا، خوشبختی بزرگ جوان‌های پرسپولیس