تاریخ انتشار: 1397/08/27 17:22
کد خبر: 121328

شرایط پرنوسان بازیکنانی که از رئال مادرید جدا شده‌اند؛ از خامس تا موراتا و خسه

در سانتیاگو برنابئو ستاره‌هایی بودند که با از دست دادن جایگاه خوب‌شان تصمیم به ترک رئال‌مادرید گرفتند و پس از آن متوجه شدند در تیم‌های دیگر هم لزوماً همه‌چیز ایده‌آل نیست.
شرایط پرنوسان بازیکنانی که از رئال مادرید جدا شده‌اند؛ از خامس تا موراتا و خسه

دلایلی وجود دارند که باعث می‌شوند ستاره‌ها نتوانند برای سال‌ها در تیم بزرگ و معتبری مثل رئال‌مادرید دوام بیاورند. در سانتیاگو برنابئو ستاره‌هایی بودند که با از دست دادن جایگاه خوب‌شان تصمیم به ترک رئال‌مادرید گرفتند و پس از آن متوجه شدند در تیم‌های دیگر هم لزوماً همه‌چیز ایده‌آل نیست. آخرین آن‌ها خامس رودریگس است که شایعه شده ممکن است در پایان قرارداد ۲ ساله قرضی‌اش با بایرن‌مونیخ به مادرید برگردد. نشریه «مارکا» شرایط خامس و دیگر بازیکنانی که برای بهتر شدن شرایط تصمیم به ترک رئال گرفتند را بررسی کرده است.

خامس رودریگس (۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷)
به‌دنبال نمایش‌ها و عملکرد خوب در جام جهانی ۲۰۱۴ همراه تیم ملی کلمبیا، باشگاه رئال‌مادرید خامس رودریگس را با ۷۵ میلیون یورو از موناکو خرید و او فصل نخست خوبی را زیر نظر کارلو آنچلوتی سپری کرد که با ۱۶ گل زده و ۱۸ پاس‌گل برایش همراه شد. با این حال سطح فنی او در ۲ فصل بعد پایین‌تر آمد و به‌همین منوال دقایق بازی‌اش هم در تیم زین‌الدین زیدان کمتر شد. فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ خامس تصمیم گرفت دوباره شاگرد کارلتو شود و به‌صورت قرضی به بایرن‌مونیخ رفت، اما آنجا خیلی کنار آنچلوتی نبود و مربی ایتالیایی زود از کار برکنار شد. البته به‌طور کلی فصل اول برای خامس بد نبود و او در کنار ۸ گل زده، ۱۱ پاس‌گل هم ارسال کرد. امسال با حضور نیکو کواچ کمی شرایط تغییر کرده و خامس ۱۱ مرتبه در ترکیب بایرن‌مونیخ قرار گرفته. در بازی حساس برابر دورتموند هم کامل روی نیمکت نشست. فعلاً خبری که منتشر شده حاکی از فعال نکردن بند خرید ۴۲ میلیون یورویی بایرن‌مونیخ برای خامس دارد.

مسعود اوزیل (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳)
درست مثل خامس، مسعود اوزیل هم بعد از یک جام جهانی خوب از شالکه جذبِ رئال‌مادرید شد. شروع خوبی هم در ترکیب کهکشانی‌ها داشت و از مهره‌های کلیدی تیم مورینیو محسوب می‌شد، اما تابستان ۲۰۱۳ با روی کار آمدن کارلو آنچلوتی به‌جای آقای خاص، اوزیل هم باید تیم را ترک می‌کرد. در آرسنال هم مسعود اوزیل نوسان زیاد داشته و برخی اوقات خوب بوده، برخی اوقات بد. از سویی تیمش هم مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس نیست. البته جام‌های کوچکی با توپچی‌ها برده است. افت آرسنال روی اوزیل هم تأثیر گذاشته و او این فصل هم با تیمش به‌جای لیگ قهرمانان اروپا در لیگ اروپا حضور دارد.

آنخل دی‌ماریا (۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴)
در حالی که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ آنخل دی‌ماریا یک مهره ثابت در ترکیب رئال‌مادریدِ مورینیو بود با حضور کارلو آنچلوتی او هم نیمکت‌نشین شد تا از شرایطش ناراحت شود. با این حال دی‌ماریا نیمکت‌نشینی را تحمل کرد چرا که تیمش در لیگ قهرمانان اروپا و کوپادل‌ری جام گرفته بود. در هر صورت تابستان ۲۰۱۴ پول هنگفتی در میان بود و باشگاه منچستریونایتد برای جذب ستاره آرژانتینی ۷۵ میلیون یورو پرداخت کرد. یک فصل ناامیدکننده در اولدترافورد داشت و فقط ۳ گل موفق شد بزند. بعد از این‌که به پاری‌سن‌ژرمن پیوست دوباره شرایط رو به بهبودی رفت، اما به‌تدریج با حضور ستاره‌هایی مثل نیمار و امباپه، دی‌ماریا دیگر در کانون توجه در پاریس نبوده است.

خسه (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶)
پس از این‌که در آکادمی رئال‌مادرید بین بهترین‌ها بود با امیدواری به تیم اول باشگاه رسید و حتی در لیگ قهرمانان اروپا هم بازی می‌کرد، اما همه‌چیز وقتی خراب شد که سال با تکل سئاد کولاشیناتس بازیکن آن زمان تیم شالکه آسیب دید. در بازگشت به ترکیب تیم، دیگر فرم خوب قبلی را نداشت و در نهایت باشگاه رئال‌مادرید سال ۲۰۱۶ او را به پاری‌سن‌ژرمن فروخت. این برنامه چندان به سود خسه رودریگس نبود و ناآماده بودنش باعث شد در پاریس هم دقایق کمی بازی کند. در بازگشت به لالیگا با لاس‌پالماس و مدتی حضور قرضی در استوک‌سیتی کمی وضعیت خودش را بهتر کرد، اما حالا در بازگشت به پاریس دوباره در برنامه‌های سرمربی فعلی تیم که توماس توخل است جایی ندارد.

روبینیو (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)
ستاره برزیلی شروع خیلی خوبی در رئال‌مادرید داشت، اما در ادامه استعداد بالای او و تکنیکی بودنش فقط در لحظات اندکی دیده شد تا این‌که سرانجام رئال را به مقصد منچسترسیتی ترک کرد. روبینیو می‌خواست بهترین دوران فوتبالش را در منچسترسیتی سپری کند، اما واقعیت با رؤیایی که داشت متفاوت بود. او هم در سیتی دوران خوبی نداشت و در نهایت پیراهن آبی‌آسمانی را از تن درآورد که به‌صورت قرضی به سانتوس بپیوندد. مدتی را در ۳۰ سالگی در میلان سپری کرد، اما دیگر نشانی از آن ستاره‌ای که در رئال‌مادرید دیده بودیم، نداشت.

متئو کواچیچ (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸)
یکی از آخرین ستاره‌هایی که کوله‌بارش را بست تا رئال‌مادرید را به مقصد تیمی دیگر و موفقیت ترک کند. باشگاه رئال‌مادرید برای جذب متئو کواچیچ هافبک کروات اینترمیلان ۳۱ میلیون یورو هزینه کرده بود، اما او معمولاً به‌عنوان بازیکن ذخیره در ترکیب تیمِ زین‌الدین زیدان بازی می‌کرد تا این‌که برای چند دقیقه بازی بیشتر تصمیم گرفت به‌صورت قرضی به چلسی ملحق شود. کواچیچ به‌تدریج در ترکیب چلسی بیشتر بازی کرد و ۱۵ مرتبه این فصل برای آبی‌های لندن به میدان رفته، اما آنچنان که انتظار می‌رفت در تیم جدیدش درخشان ظاهر نشده.

آلوارو موراتا (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷)
موراتا در ۲ مرحله رئال‌مادرید را ترک کرد. اول از مادرید رفت تا در ترکیب یوونتوس در سری A. بدرخشد و قهرمان شود. حتی باعث شد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم سابقش رئال‌مادرید حذف شود. بندی در قرارداد بین رئال‌مادرید و یوونتوس وجود داشت که باشگاه اسپانیایی می‌توانست با پرداخت مبلغی او را برگرداند. این اتفاق هم رخ داد و آلوارو با کهکشانی‌ها قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا هم شد، اما کم بازی کردن باعث شد او یک بار دیگر رئال را ترک کند تا با ۸۰ میلیون یورو راهی چلسی شود. از دست دادن فرصت‌های فراوان به‌عنوان مهاجم اول آبی‌ها باعث شده شرایط خوبی در استمفوردبریج نداشته باشد. در فصل نخست ۱۱ گل در ۳۱ بازی زد. در فصل دوم هم با وجود زدن ۵ گل در لیگ برتر، ساری چندان از او راضی نیست.

دانیلو (۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷)
در حضور دنی کارواخال، دانیلوی برزیلی احساس کرد نمی‌تواند دقایق زیادی در ترکیب رئال‌مادرید بازی کند. اگرچه بازی‌هایش هم در مادرید چندان مورد استقبال هواداران قرار نگرفته بود. با درخواست پپ گواردیولا به انگلیس رفت تا پیراهن منچسترسیتی را بپوشد. سال ۲۰۱۷ سیتیزن‌ها برای جذب او ۳۱ میلیون یورو پرداخت کردند. فصل قبل ۲۳ مرتبه در لیگ برتر بازی کرد و با سیتی قهرمان هم شد، اما در فصل جاری آسیب‌دیدگی مچ‌پا، دانیلو مدافع کناری برزیلی سابق پورتو را از میادین دور کرده و هنوز در لیگ برتر برای تیمش به میدان نرفته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39op5o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زیدان به جای مورینیو در منچستریونایتد