تاریخ انتشار: 1397/09/06 21:52
کد خبر: 120007

واکنش تند صلاح به صادرات سگ و گربه از مصر به عنوان غذا

«محمد صلاح» ستاره تیم ملی مصر و باشگاه لیورپول انگلیس، سیاست های کشاورزی کشورش را مبنی بر برنامه های مصر در خصوص صادرات چهار هزار قلاده سگ و گربه ولگرد به خارج از کشور به شدت مورد انتقاد قرار داد.
واکنش تند صلاح به صادرات سگ و گربه از مصر به عنوان غذا

 شبکه تلویزیونی راشا تودی روز سه شنبه نوشت: صلاح از درخواست فعالان حامی حقوق حیوانات مبنی بر پایان دادن به جمع آوری گسترده و رو به رشد حیوانات از خیابان های مصر، حمایت کرد.

بیانیه صادر شده از سوی وزارت کشاوری مصر مبنی بر برنامه این کشور در خصوص صادرات 2 هزار 400 قلاده گربه و یک هزار 600 قلاده سگ به خارج از کشور، اقدام حمایت گرانه فوق ستاره تیم ملی مصر را در پی داشت.

«مارگارت عزیز» سیاستمدار مصری ماه گذشته با ارائه پیشنهادی برای «فربه کردن» حیوانات ولگرد خیابانی به منظور افزایش جذابیت آنها به عنوان یک کالای صادراتی، خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

عزیز در ادامه پیشنهادات خود از این حیوانات به عنوان «حیواناتی با ارزشی مشابه گوسفند» در برخی از کشورها یاد کرده بود.

چین، ویتنام و سوئیس جزء کشورهایی هستند که مردم بخشی از مناطقشان از گربه و سگ به عنوان غذا استفاده می کنند؛ این در حالی است که کشور مصر با وجود اینکه مقصد و مورد استفاده نهایی این حیوانات را افشا نکرده اما تمام آنها را واکسینه کرده است.

در این بین، صلاح با انتشار توییتی با ضمیمه کردن تصویری از گربه سیامی (نوعی از نژاد گربه در خاور دور) خود، خطاب به 7.5 میلیون دنبال کننده اش، نوشت: گربه ها و سگ ها به هیچ کجا صادر نخواهند شد، این اتفاق شدنی نیست و رخ نخواهد داد.

این توییت و هشتگ همراه آن که «نه به نقض حقوق حیوانات» ترجمه شده است؛ توجه چشمگیری را چه در داخل مصر و چه در خارج از این کشور به خود جلب کرده و بسیاری از هواداران را بر آن داشته تا به این جنبش بپیوندند.

نکته نه چندان خوشایند در مورد واکنش ها به این توییت، نگرانی یکی از هواداران بوده است؛ مضمون واکنش توییتری این هوادار تعبیری این چنین دارد؛ با «سرخیو راموسِ» «حیوان» چه کنیم!! مسلما این هوادار به حرکت غیرورزشی مدافع تیم رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته اروپا اشاره دارد که در جریان آن، کتف صلاح دَر رفت و موجب خروج زودهنگامش از زمین بازی شد؛ بازی که در نهایت با پیروزی سه بر یک رئالی ها به سومین قهرمانی متوالی آنها منجر شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dz8zw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معمای جدایی محمد صلاح از لیورپول فاش شد