تاریخ انتشار: 1397/10/06 17:15
کد خبر: 116124

جام‌ملت‌ها، مانعی بزرگ در راه لژیونرهای آسیایی حاضر در اروپا

جام ملت‌های آسیا حدود 2 هفته دیگر شروع می‌شود و اگرچه این برای فوتبال‌دوستان قاره کهن، لذتبخش است، اما برخی تیم‌های اروپایی به‌خاطر از دست دادن بازیکنان‌شان در میانه فصل نگران و عصبانی هستند.
جام‌ملت‌ها، مانعی بزرگ در راه لژیونرهای آسیایی حاضر در اروپا

برگزاری این رقابت‌ها در زمستان به‌دلیل شرایط جوی کشور میزبان، بازهم دردسرهایی برای باشگاه‌های اروپایی دارد. اما در میان تیم‌های آسیایی شرکت‌کننده در جام ملت‌های آسیای2019، استرالیا، کره‌جنوبی، ایران، ژاپن و عراق دارای ملی‌پوشانی در 5لیگ معتبر اروپا هستند؛ ستارگانی که در لیگ برتر انگلستان، لالیگا، 
سریA، بوندس‌لیگا و لیگ یک فرانسه توپ می‌زنند، برخی بازی‌ها، اردوهای نیم‌فصل و تمرینات را از دست می‌دهند و به‌احتمال بسیار زیاد برای بازپس‌گیری جایگاه کنونی‌شان باید پس از برگشتن از جام ملت‌های آسیا، تلاش مضاعفی داشته باشند.
    استرالیا
مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌ها، تنها 3بازیکن در 5لیگ معتبر اروپایی دارد. البته آنها 2بازیکن در تیم بزرگی همچون پی‌اس‌وی آیندهوون دارند و بیشتر ستارگان‌شان در خارج از استرالیا بازی می‌کنند. متئو رایان، سنگربان شماره یک تیم با 49بازی ملی، عضو برایتون است و همبازی علیرضا جهانبخش. رایان، گلر اصلی تیمش است و در غیاب او جیسون استیل و دیوید باتن شانس حضور در دروازه تیم‌شان را دارند. آرون موی با 39 بازی ملی در خط میانی استرالیا بازی می‌کند و در هادرزفیلدتاون بازیکن ثابت است. بنابراین، نبودش در مدت برگزاری جام ملت‌های آسیا، کار دیوید واگنر را در مهره‌چینی سخت خواهد کرد. دیگر استرالیایی مورد بحث، متئو لکی است که 59بازی ملی در کارنامه‌اش دارد و در خط میانی هرتابرلین بازی می‌کند. او در فصل جاری 2گل برای هرتا زده و تقریبا به‌صورت نصف‌نصف، بازیکن ثابت بوده است.
    کره‌جنوبی
کره‌ای‌ها، 4ستاره در 2لیگ معتبر دارند؛ بوندس‌لیگا و لیگ برتر انگلیس. کی سونگ - یئونگ هافبک باسابقه کره‌ای‌ها که 108بازی ملی دارد، در نیوکاسل حضور دارد و از مهره‌های کارآمد رافا بنیتس محسوب می‌شود. اما مشهورترین بازیکن جام ملت‌های آسیا، بدون شک، سون هیونگ- مین، هافبک تاتنهام است. او که پیش‌فصل را هم به‌دلیل حضور در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی2018 جاکارتا از دست داده بود، حالا باید به امارات برود و تاتنهام را تنها بگذارد. او هم به‌صورت نصفه‌نیمه در این فصل بازی کرده که دلیلش شاید به همان موضوع پیش‌فصل بازگردد. کو جا- چئول و جی دونگ- وون در آکسبورک بازی می‌کنند و با رفتن‌شان به جام ملت‌های آسیا، شرایط را برای تیم‌شان سخت خواهند کرد. کو جا - چئول هافبک است و با 71بازی ملی، بازیکن ثابت تیمش محسوب می‌شود، اما جی دونگ - وون که 49بازی ملی هم دارد، کمتر به بازی گرفته شده است. او به‌عنوان مهاجم، 11گل ملی هم دارد و از سال2014 تاکنون، 7گل در بوندس‌لیگا زده است.
    ژاپن
سامورایی‌های آبی با داشتن 6بازیکن در 5لیگ معتبر اروپا، از این حیث در میان تیم‌های آسیایی در رده اول قرار دارند. تنوع حضور بازیکنان‌شان در این 5لیگ هم بیشتر است. این درحالی است که شینجی اوکازاکی، ستاره لسترسیتی در جمع ملی‌پوشان حاضر در جام ملت‌های آسیا حضور ندارد. مایا یوشیدا که 89 بازی ملی دارد و در خط دفاع بازی می‌کند، عضو ساوتهمپتون است و در یک‌سوم از بازی‌های تیمش فیکس بوده. یوشینوری موتو، مهاجم تیم ملی ژاپن هم در لیگ برتر بازی می‌کند و عضو نیوکاسل است. او با داشتن 25بازی و 2 گل ملی بازیکن ذخیره تیم بنیتس محسوب می‌شود. هیروکی ساکای، بازیکن مارسی است. او و سامان قدوس، تنها بازیکنان لیگ یک فرانسه در جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌آیند. ساکای، مدافع است، 49بازی ملی دارد و یکی از مهره‌های اصلی تیمش به‌حساب می‌آید. گنکی هاراگوچی در هانوفر بازی می‌کند و در خط میانی یکی از مردان کلیدی تیم است. او 40بازی ملی را هم در کارنامه‌اش به‌ثبت رسانده است. یویا اوساکو هم در بوندس‌لیگا توپ می‌زند و مهاجم وردربرمن است. 37بازی و 10گل ملی را در کارنامه‌اش دارد و در کنار یوشیدا، بیشترین گل ملی را در تیم کنونی ژاپن دارد. او یکی از مهاجمان اصلی برمن در فصل جاری بوندس‌لیگا بوده و 3گل در بوندس‌لیگا و یک گل هم در جام حذفی آلمان زده است. گاکو شیباساکی با 26بازی ملی، بازیکن ختافه است، اما در این فصل و در ترکیب این تیم، حضوری چشمگیر نداشته است.
    ایران
علیرضا جهانبخش در برایتون و سامان قدوس در آمیان، ستارگان تیم ملی ایران در 5لیگ معتبر اروپا هستند. جهانبخش تنها در 11بازی این فصل برای تیمش به میدان رفته و 43بازی و 5گل ملی را در کارنامه‌اش به‌ثبت رسانده است. اما سامان قدوس بازیکن ثابت آمیان است و درحالی‌که تیمش روزهای بسیار سختی را در لیگ یک دارد و برای فرار از انتهای جدول به آب‌وآتش می‌زند، باید به جام ملت‌های آسیا بیاید. او 18بازی و 3گل ملی دارد و می‌تواند نقش مهمی را در ترکیب تیم ملی کشورمان برعهده داشته باشد.
    عراق
عراقی‌ها که هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها هستند، یک لژیونر در سریA دارند. علی عدنان در آتالانتا توپ می‌زند، اما به‌عنوان یک مدافع، فرصت چندانی برای حضور در ترکیب اصلی تیمش نداشته است. او 62بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده و 8گل هم به‌ثمر رسانده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45o8vx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل گهر - اکسین؛ هت‌تریک حسینی در برد/ وینگو برف زمستان را خواهد دید؟!