تاریخ انتشار: 1397/10/09 15:25
کد خبر: 115805

منچسترسیتی از جمع مدعیان خارج می‌شود؟

سیتیزن‌ها حال و روز خوشی ندارند و با پیروزی‌های لیورپول شاید از جمع مدعیان قهرمانی هم خارج شوند.
منچسترسیتی از جمع مدعیان خارج می‌شود؟

همین ماه پیش نشریه‌های معتبر انگلیسی مطالبی درباره تاریخ‌سازی سیتیزن‌ها منتشر کردند. نشریه «گاردین» با استناد به شرایط بسیار خوب شاگردان گواردیولا آن‌ها را تیمی معرفی کرد که می‌تواند بعد از یک دهه نخستین تیمی باشد که از عنوان قهرمانی‌اش دفاع می‌کند. اما چیزی نگذشت که منچسترسیتی چهره دیگری از خودش نشان داد. دیگر آسمانِ سیتیزن‌ها مثل رنگ پیراهن‌شان آبی نیست و ابرهای تیره آسمانِ باشگاه را پر کرده‌اند. فاصله سیتی با لیورپول در صدر جدول لیگ برتر انگلیس به ۱۰ امتیاز رسیده، فاصله‌ای که جبران آن در نیم‌فصل دوم بسیار دشوار خواهد بود.

اعتراف تلخ

برای مربی یک تیم مدعی کم پیش می‌آید نیم‌فصل مانده به پایان رقابت‌ها اعتراف کند تیمش دیگر مدعی قهرمانی نیست. اما پپ گواردیولا کاملاً با شرایط لیورپول آگاه است و می‌داند با عقب ماندن از سرخ‌های مرسی‌ساید شانس قهرمانی‌شان هفته به هفته کمتر خواهد شد. تیم او در ابتدای نیم‌فصل دوم به مصاف ساوتهمپتون خواهد رفت که با تغییر مربی و حضور رالف هازنهوتل کمی شرایط خودش در جدول را بهبود بخشیده است. قدیس‌ها حتی آرسنال را هم شکست دادند تا زنگ خطری برای دیگر تیم‌های بالای جدول باشد. سیتی هم که مستعد شکست خوردن برابر تیم‌های پایین‌جدولی شده و هیچ‌چیز در این دیدار قابل پیش‌بینی نیست. بازیکن‌های سیتی روحیه گذشته را ندارند و گواردیولا بعد از باخت برابر لسترسیتی از اعتمادبه‌نفس پایینِ آن‌ها گفت. این هفته فرصت خوبی برای بازگشت است، اگرچه بازهم به دست‌شان از صدر کوتاه خواهد ماند، اما هفته‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده.

بهترین شانس

شاید ناامیدانه صحبت کردن گواردیولا کمی زود بود. تیم او پنج‌شنبه در حساس‌ترین بازی دور برگشت به مصاف لیورپول خواهد رفت و در این بازی هم میزبان است. لیورپولِ این فصل با لیورپول فصل قبل تفاوت زیادی پیدا کرده، اما هواداران سیتی یادشان هست فصل پیش در خانه ۵ گل به همین تیم زدند. چند روز حساس پیش‌روی گواردیولا است، اگر تیمش بتواند ساوتهمتون را ببرد با شرایط بهتری به مصاف صدرنشین خواهند رفت، اما اگر در این بازی هم ناکام باشند خیلی زود قهرمانی را به سرخ‌پوشان بندر لیورپول تعارف زده‌اند. پنج‌شنبه در منچستر شاهد فینالی زودهنگام در لیگ برتر خواهیم بود و شاید آن شب آسمانِ سیتیزن‌ها دوباره آبی شود.

۱۰۰ امتیاز؟

احتمالاً پپ گواردیولا با اعداد و ارقام زیاد سر و کار داشته که فکر می‌کند تیمش از کورس قهرمانی خارج خواهد شد. سیتی فصل قبل به ۱۰۰ امتیاز رسید و رکوردی جاودانه به‌جای گذاشت. این فصل حتی اگر همه بازی‌های باقی‌مانده را هم ببرند ۱۰۱ امتیازی خواهند شد. با توجه به صحبت‌های یورگن کلوپ قهرمان لیگ برتر این فصل هم احتمالاً به ۱۰۰ امتیاز نیاز خواهد داشت و اگر سیتی باز هم امتیاز از دست بدهد با همین فرمول ساده از دایره مدعیان خارج خواهد شد. لیورپول ۲,۷ امتیاز در هر بازی گرفته و با همین میانگین در پایان فصل ۱۰۲ امتیازی خواهد شد، در حالی که میانگین امتیاز سیتی در فصل جاری ۲.۳۱ به ازای هر بازی بوده، یعنی پایان فصل ۸۷ امتیازی خواهند شد و این میزان امتیاز برای قهرمان شدن کافی نیست.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aplyv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد درخشان سانه در منچسترسیتی