تاریخ انتشار: 1397/10/16 21:45
کد خبر: 114857

اطلاعاتی عجیب از برد اردن مقابل استرالیا

جام ملت‌های آسیا به جذاب‌ترین شکل ممکن آغاز شده. در همان روز اول، بحرین یقه امارات میزبان را گرفت و تنها چند دقیقه با پیروزی فاصله داشت.
اطلاعاتی عجیب از برد اردن مقابل استرالیا

 بلافاصله در روز دوم، مدافع عنوان قهرمانی برابر حریف ضعیف‌ترش اردن، جوابی برای حل مشکلاتش پیدا نکرد و در نهایت هم بازی اول خودش را باخت. باختی که نکات جالب و ارزشمندی در خود دارد.

به آمار مالکیت توپ دو تیم نگاه کنید: 77.1 برابر 22.9. استرالیا با مالکیت 77 درصدی، به طور کاملا افراطی سوار بر جریان بازی بود. آن‌ها در طول بازی 556 پاس موفق نیز ارسال کردند که به طور طعنه‌آمیزی، بسیار بیشتر از تعداد پاس‌های حریف است (114 پاس). اما اردن با همین 114 پاس درست، به اندازه استرالیا شوت در چهارچوب ثبت کرده است (6-6). 

مساله‌ای که باز هم نشان می‌دهد مالکیت توپ به تنهایی یک فاکتور تعیین‌کننده نیست. بیش از هر فاکتور دیگری، مهم خارج کردن بازیکنان حریف از جریان بازی و استفاده درست از فضاهای موجود است. اردن با عقب‌نشینی افراطی و جلو آوردن حریف، فرصت و فضای بیشتری برای ضربه زدن در ضد حملات داشته و از این مساله نهایت بهره را برده است. از آن سمت استرالیا نتوانست فضاهای زیادی در دفاع بسته اردن پیدا کند و علی رغم ثبت آمار‌هایی بسیار مثبت در بعضی از فاکتور‌ها، تیم بازنده زمین لقب گرفت.

صرف‌نظر از هر برچسب اخلاقی برای تاکتیک‌های مختلف در فوتبال، مردم اردن امشب را خوشحال خواهند بود و به تیم خود افتخار می‌کنند. برای آن‌ها عدد 22 در مالکیت توپ یا 114 در تعداد پاس مهم نیست. مهم برای آن‌ها، به زانو در آوردن مدافع عنوان قهرمانی آسیاست. غول‌کشی با 11 قهرمان که با ایده‌ای روشن وارد زمین شدند و با گذاشتن تمام وجودشان در زمین، به یک پیروزی تاریخی دست یافتند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gpwz5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاریخچه استرالیا در جام ملت های آسیا