تاریخ انتشار: 1397/10/23 10:08
کد خبر: 114071

هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر انگلیس|دیدار تماشایی تاتنهام و منچستریونایتدِ متحول‌شده

هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر انگلیس از سر گرفته شده و مثل بسیاری از هفته‌ها این هفته هم شاهد یک بازی بزرگ خواهیم بود.
هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر انگلیس|دیدار تماشایی تاتنهام و منچستریونایتدِ متحول‌شده

امشب از ساعت ۲۰ تاتنهام در ورزشگاه ومبلی میزبان منچستریونایتدِ متحول‌شده خواهد بود؛ دیداری که قضاوت آن به مایک دین سپرده شده است.

تاتنهام؛ مدعی ساکت

در باشگاه تاتنهام تقریباً همه‌چیز ساکت و آرام پیش می‌رود. باشگاهی که کم‌حاشیه است و تنش زیادی در آن نمی‌بینیم. شاگردان پوچتینو هم با همین آرامش در فصول اخیر بین مدعیان قهرمانی قرار گرفته‌اند، اگرچه برخی باخت‌ها آن‌ها را از صدر دور کرده است. تیمی که مساوی نمی‌کند، یا می‌برد یا می‌بازد و البته نکته منفی اینکه در ومبلی شکست‌ناپذیر نیست. این فصل شاگردان پوچتینو ۳ مرتبه طعم باخت خانگی را چشیده‌اند و نمی‌توان گفت بازی کردن در ومبلی به منزله بیشتر شدن شانس‌شان برای پیروزی خواهد بود. البته از طرف دیگر در ۳ بازی آخر در لندن یونایتد را مغلوب کرده‌اند. اختلاف‌شان با صدر ۶ امتیاز است و با توجه به اینکه نبرد با لیورپول و سیتی را هم در پیش دارند هنوز به قهرمانی امیدوار هستند. شاید لقب «مدعی ساکت» برای اسپرز مناسب باشد چراکه کمتر روی قهرمان شدن آن‌ها حساب می‌شود، اما بعید نیست حتی در هفته‌های آتی صدرنشین هم بشوند. بازی امشب با منچستریونایتدِ متحول‌شده برای ادامه راه‌شان تعیین‌کننده خواهد بود.

منچستریونایتد؛ ادامه روز‌های خوب

اوله‌گنار سولشائر با خودش روز‌های خوب را به اولدترافورد آورد. او که در دوران بازی هم معمولاً با حضورش در میدان پیام‌آور شادی برای شیاطین‌سرخ می‌شد دوباره لبخند را روی لبان هواداران منچستریونایتد نشانده است. دیگر خبری از درگیری مربی و بازیکن در اردوی منچستریونایتد شنیده نمی‌شود و همه‌چیز آرام است. بازیکنان منچستریونایتد بیشترین توان خودشان برای موفقیت تیم را به کار می‌گیرند و اکثر آن‌ها نسبت به زمانی که مورینیو سکان هدایت تیم را در دست داشت، متحول شده‌اند. بسیاری اعتقاد دارند ۴ بازی نخستِ منچستریونایتد ملاک ارزیابی توانایی‌های سولشائر نیست. نمی‌شود کتمان کرد این تیم چشم‌نواز بازی می‌کند و شرایط خوبی دارد، اما این فرضیه هم درست است که باید توانایی تیمش را در دیدار‌های بزرگ سنجید. یونایتد چیزی برای از دست دادن ندارد و قطعاً مدعی قهرمانی نیست، در نتیجه بازیکنان تیم تلاش خواهند کرد به‌جای نتیجه‌گرا بودن، زیبا بازی کنند. شاید همین بازی‌های بزرگ باعث شود باشگاه قید نام‌های دیگر را بزند و سولشائر در فصل آینده هم سرمربی تیم باقی ماند.

آخرین جدال

در بازی رفت در ورزشگاه اولدترافورد منچستریونایتد برابر تاتنهام متحمل شکست سنگین ۳ بر صفر شد. کین و مورا (۲ مرتبه) گل‌های اسپرز را به ثمر رساندند.

آمار بازی

۵۳) در ۵۳ بازی لیگ برتر تاتنهام و منچستریونایتد تعداد برد‌های لندنی‌ها هنوز دو رقمی نشده و ۹ عدد بوده است، منچستریونایتد ۳۳ بازی را برده و ۱۱ بازی هم مساوی شده.

۴) تاتنهام می‌تواند با پیروزی در بازی امشب اولین تیم بعد از اورتون در سال ۱۹۸۷ باشد که در ۴ بازی متوالی خانگی برابر منچستریونایتد پیروز می‌شود.

۳) شیاطین‌سرخ در حالی ۳ بازی آخرشان در لندن برابر تاتنهام را باخته‌اند که پیش از آن در تاریخ لیگ برتر فقط ۳ بازی خارج از خانه مقابل این حریف را واگذار کرده بودند.

۲) هری کین و لوکاس مورا می‌توانند سومین و چهارمین بازیکن تاتنهام باشند که در بازی‌های رفت و برگشت دروازه شیاطین سرخ را باز می‌کنند.

۴) منچستریونایتد به‌دنبال بهبود آمار خودش در پایتخت است. این تیم در ۱۷ بازی آخرش در لندن فقط ۴ بازی را برده، ۴ تساوی داشته و ۹ بازی را باخته است.

۳) مارکوس رشفورد می‌تواند برای اولین مرتبه در دوران حضورش در یونایتد گلزنی در ۳ بازی متوالی را به ثبت برساند.

۸) هری کین در ۸ بازی آخری که در ترکیب اصلی تاتنهام حضور داشته ۸ گل زده است. او در حال حاضر با ۱۴ گل کنار اوبامیانگ صدرنشین جدول گلزنان است.

۱۴) تیم تحت هدایت سولشائر در ۴ بازی ۱۴ گل زده، در حالی که در ۱۷ بازی ابتدایی فصل با هدایت مورینیو این تیم تنها ۲۹ گل به ثمر رسانده بود.

صفر) یونایتد در ۵ جدال آخرش برابر تیم‌های بزرگ پیروز نشده و ۲ تساوی و ۳ شکست داشته است.

مصدومان و محرومان

ویکتور وانیاما، اریک دایر و وینسنت یانسن به طور قطع برابر منچستریونایتد به میدان نخواهند رفت و یان ورتونگن، موسی دمبله و لوکاس مورا هم دیگر مصدومان تاتنهام هستند که شاید به این بازی نرسند. کریس اسمالینگ و مارکوس روخو قطعاً در ومبلی بازی نخواهند کرد و مروان فلینی هم وضعیتش مشخص نیست. اریک بایی هم به‌دلیل محرومیت این بازی حساس را از دست داد.

ترکیب احتمالی دو تیم

تاتنهام: یوریس، تریپیه، آلدرویرلد، داوینسون، دیویس، سیسوکو، وینکس، اریکسن، اَلی، سون و کین

منچستریونایتد: دخئا، والنسیا، لیندلوف، جونز، شاو، اِررا، ماتیچ، لینگارد، پوگبا، مارسیال و رشفورد

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zvpqn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محک جدی سولسشایر در برابر پوچتینو/ شیاطین سرخ به دنبال تداوم پیروزی ها
پیش بازی تاتنهام - منچستر یونایتد؛