تاریخ انتشار: 1397/10/27 15:33
کد خبر: 113516

مروری بر 10خرید بد ژانویه در لیگ برتر

مروری بر 10خرید بد ژانویه در لیگ برتر

با این حال، بسیار پیش آمده که عملکرد بازیکن خریداری شده، آن چیزی که انتظارش می‌رفته، نبوده است. در اینجا 10مورد از بدترین انتقال‌های زمستانی در لیگ برتر را بررسی می‌کنیم.

    خوان کوادرادو

2015: فیورنتینا به چلسی با 3/23میلیون پوند

ستاره کلمبیایی، نیم‌فصل در چلسی بازی کرد، اما عملکردش چنگی به‌دل نزد. او در تابستان 2015 به‌صورت قرضی به یوونتوس رفت و سپس در تابستان 2017 با 20میلیون یورو قراردادش با یوونتوس قطعی شد.

   ژان ماکون

2011: لیون به استون‌ویلا با 2/6میلیون پوند

این هافبک کامرونی با خوشحالی به استون‌ویلا رفت و در چهارمین بازی‌اش برای این تیم در لیگ برتر مقابل بلکپول کارت قرمز گرفت و طبق قوانین، 3جلسه محروم شد. بدین‌ترتیب دوران حضور او در ویلاپارک خیلی زود تمام شد و مسئولان باشگاه او را در فصل بعد به المپیاکوس قرض دادند. بدین‌ترتیب هر بازی ماکون، حدود 564 هزار پوند برای استون‌ویلا آب خورد!

   ژان آلن بومسونگ

2005: رنجرز به نیوکاسل با 8 میلیون پوند

درحالی‌که این ستاره کامرونی چند‌ماه بعد بازیکن آزاد می‌شد، نیوکاسل، 8 میلیون پوند برای او به گلاسکو رنجرز داد. بومسونگ یک فصل‌ونیم در سنت‌جیمز پارک بازی کرد، اما اشتباهات تأثیرگذار او در نتایج نیوکاسل تأثیرات بدی گذاشت. او در آگوست 2006 به یوونتوس رفت؛ تیمی که تازه به سریB فرستاده شده بود. بومسونگ با بینکونری به سریA صعود کرد، اما هرگز شانس بازی در این رقابت‌ها را نیافت.

   بنی مک‌کارتی

2010: بلکبرن به وستهام با 25/2میلیون پوند

خرید او یک اشتباه بزرگ بود. مهاجم اهل آفریقای‌جنوبی ناآماده و با کارنامه‌ای ضعیف به شرق لندن رسید و نتوانست خواسته‌های جان‌فرانکو زولا را برآورده کند. مک‌کارتی یک‌ فصل‌ونیم همراه چکش‌ها بود و با انجام 14بازی، بدون گل زده، کفش‌هایش را برای همیشه آویخت.

   کریستوفر سامبا

2013: آنژی ماخاچ کالا به کویینز پارک رنجرز با 5/12میلیون پوند

هری ردنپ تصور می‌کرد که سامبا به مشکلات دفاعی تیم پایان می‌دهد، اما شرایط آنگونه که انتظار می‌رفت، نبود. هری ردنپ چندی بعد استعفا کرد، رنجرز در پایان فصل نتوانست در لیگ برتر بماند و سامبا که کلی به هواداران قول داده بود که روزهای سخت به پایان رسیده است، مجبور شد به لیگ برتر روسیه بازگردد و بار دیگر پیراهن ماخاچ کالا را بر تن کند.

   آفونسو آلوس

2008: هیرنفین به میدلزبرو با 5/12میلیون پوند

این ستاره برزیلی از لیگ هلند به لیگ برتر آمد تا روند گلزنی‌‌هایش را ادامه دهد، اما سرنوشت خوبی را در این تیم پیدا نکرد. او در نیم‌فصل دوم 8-2007 توانست در 11بازی، 6گل برای بورو بزند، اما در فصل کم‌کم محو شد و پس از عملکردی ضعیف و زدن تنها 4گل، به السد فروخته شد.

   گوییدو کاریو

2018: موناکو به ساوتهمپتون با 1/19میلیون پوند

ساوتهمپتون با فروش فان دییک به لیورپول پول خوبی را به‌دست آورده بود و سران باشگاه می‌توانستند خریدهای خوبی داشته باشند، اما آنها سراغ یک آرژانتینی رفتند که عملکرد بسیار بدی را به نمایش گذاشت. این مهاجم 27ساله، تنها در 9بازی برای ساوتهمپتون به میدان رفت و گلی را هم به‌ثمر نرساند. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که ساوتهمپتون برای هر بازی این آرژانتینی بیش از 2 میلیون و 100هزار پوند پرداخت کرده است. در ابتدای فصل جاری، کاریو به لگانس قرض داده شد.

   کاستاس میتروگلو

2014: المپیاکوس به فولام با 4/12میلیون پوند

فولام با این خرید، رکورد نقل‌وانتقالات باشگاه را شکست، اما دست آخر چیزی به‌دست نیاورد. این مهاجم یونانی پایین‌تر از آن چیزی بود که تصور می‌شد. میتروگلو در یک نیم‌فصل تنها 3 بازی برای فولام انجام داد و گلی هم نزد. پس از این عملکرد ناامیدکننده او را به المپیاکوس قرض دادند.

   فرناندو تورس

2011: لیورپول به چلسی با 50 میلیون پوند

شکستن رکورد نقل‌وانتقالات زمستانی دلیل نمی‌شود که شما بهترین خرید ممکن را انجام داده‌اید. فرناندو تورس این موضوع را ثابت کرد. تورس در 4 فصل حضور در لیورپول، 65 گل در لیگ برتر زد، اما او در 4 فصل بازی در چلسی، تنها 20گل زد.

   اندی کارول

2011: نیوکاسل به لیورپول با 35میلیون پوند

یکی از بدترین خریدهای لیورپول، در یک فصل‌ونیم حضورش در این تیم، تنها 11گل برای سرخ‌پوشان در 58 بازی‌اش به‌ثمر رساند. شیوه بازی او به‌هیچ عنوان به‌کار لیورپول نمی‌آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pd85l

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا مورینیو درخصوص جدایی اش از منچستریونایتد چیزی نمیگوید؟