تاریخ انتشار: 1397/12/13 11:56
کد خبر: 107855

بلایی که بدون رونالدو سر رئال مادرید آمد!

جدایی کریستیانو رونالدو در تابستان، حالا بیش از همیشه رئال مادرید را تحت تاثیر قرار داده است.
بلایی که بدون رونالدو سر رئال مادرید آمد!

همه چیز از یک تصویر مهم در ابتدای فصل آغاز شد؛ هواداران رئال مادرید سرخوش از فتح دوباره لیگ قهرمانان با برتری برابر لیورپول در فینالی جنجالی، در اردوی این تیم در ایالت متحده مدعی شدند چه کسی به رونالدو نیاز دارد؟ این تصویر خیلی زود تبدیل به نماد انقلاب در مادرید و آغاز روزهای بدون CR7 شد.

رئال مادرید زیر نظر خولن لوپتگی فصل را خوب آغاز کرد اما خیلی زود و تنها در ماه سپتامبر بود که غیبت ستاره پرتغالی برای اولین بار به وضوح حس شد. در آن مقطع رئال مادرید در یک مقطع 481 دقیقه در گلزنی ناکام ماند تا اینکه بالاخره مارسلو این طلسم منحوس را باطل کرد اما در هفته های اخیر خشکسالی قابل لمس در خط حمله، یک بار دیگر گریبان لوس بلانکوس را گرفته است.

اما دو شکست متوالی در کمتر از چهار روز که به منزله خداحافظی با دو جام در فصل جاری بود، نشان می دهد جای ستاره 34 ساله پرتغالی بیشتر از همیشه در ترکیب رئال مادرید خالی است.

کهکشانی ها طی سه ال کلاسیکوی یک ماه اخیر به وضوح بیشتر از بارسلونا موقعیت ایجاد کردند اما تنها یک بار و در دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری توسط کریم بنزما به گل رسیده و در دو بازی دیگر ناکام ماندند.

ناکامی در تبدیل کردن موقعیت ها به گل، نکته ایست که بیشتر عناصر دفاعی رئال مادرید از جمله سرخیو راموس، تیبو کورتوا دنی کارواخال بعد از بازی مقابل بارسلونا بدان اشاره داشتند.

همانطور که ژوزه مورینیو بعد از بازی مدعی شد، رئال مادرید فاقد تب و تاب لازم برای گلزنی برابر بارسا بود و این دقیقا همان فاکتوری است که با جدایی رونالدو و انتقال او به تورین به وضوح در عملکرد لوس بلانکوس دیده می شود.

با توجه به رویارویی و رقابت مستقیم با لیونل مسی، رونالدو تشنه گلزنی و موفقیت در ال کلاسیکو بود و بی شک با حضور ستاره پرتغالی در این سه ال کلاسیکو، بخشی از موقعیت های از دست رفته تیم سانتیاگو سولاری تبدیل به گل می شد.

تخصص ویژه ستاره پرتغالی در باز کردن دروازه بارسلونا، می توانست در این سه ال کلاسیکو عصای دست سولاری باشد و حالا فلورنتینو پرز بهتر می داند نمی توان برای گذشتن از سد جرارد پیکه و تراشتگن، حداقل فعلا روی یک بازیکن 19 ساله حساب کرد.

کریم بنزما مهاجم بی کیفیتی نیست و در فصل جاری به وضوح بهتر از همیشه بوده، وینیسیوس جونیور شاید روزی تبدیل به مرد سال فوتبال جهان شود و گرت بیل هر از چند گاهی خوب و گاهی نااامید کننده است، اما در اینکه جای کریستیانو رونالدو به عنوان یک رهبر کاریزماتیک و یک قاتل بالفطره در ترکیب سفیدپوشان خالیست، تردیدی وجود ندارد.

غیرقابل باور است اما رئال مادرید جایی در بین 10 تیم گلزن در بین 5 لیگ معتبر اروپایی ندارد و با قرار گرفتن در رتبه نازل هجدهم، حتی تیم هایی مانند آتالانتا و هوفنهایم را نیز بالاتر از خود می بیند.

قوهای سپید در شرایطی تا اینجای فصل موفق به زدن 43 گل در لالیگا شده اند که فصل قبل علیرغم شروع جنجالی رونالدو و از دست دادن بازی های ابتدایی به علت محرومیت او، تا مقطع مشابه موفق به زدن 65 گل شده بودند و همین آمار و ارقام، ریاضی وارد اهمیت نبود ستاره پرتغالی را تایید می کند.

رامون کالدرون، رئیس سابق باشگاه رئال مادرید مدتی قبل مدتی شد دلیل جدایی رونالدو، عصبانیت وی از باشگاه به دلیل تمایل شدید به جذب نیمار و عدم افزایش حقوق وی علیرغم قول دادن به رونالدو بعد از فینال کاردیف بوده است. حالا جدایی کریستیانو به هر دلیلی که رخ داده باشد، بیشتر از همیشه در ترکیب کهکشانی ها نمود پیدا کرده و شاید بهتر است حالا هواداران این تیم شعار "به رونالدو نیاز داریم" را سر بدهند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dwq6p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اقدام معنادار مارسلو در اینستاگرام؛ ترک رئال مادرید! + عکس