تاریخ انتشار: 1397/12/27 19:12
کد خبر: 106199

هرگز به شما نخواهم گرفت که مسی بهتر از مارادوناست

ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و رئال، مسی و مارادونا را بهترنی های دوران خودشان می داند.

خورخه والدانو در دهه 80 برای تیم ملی آرژانتین و رئال بازی می کرد و سال 1986 همراه با مارادونا عنوان قهرمانی جهان را نیز تجربه کرد. والدانو که فصل 95-1994 توانست رئال را قهرمان لالیگا کند، مدت هاست که به کار تفسیر بازی ها در شبکه رادیویی اوندا سرو مشغول است.

والدانو پس از درخشش شب گذشته مسی مقابل بتیس و هت تریک فوق العاده او گفت:« اگر رئال را با دی استفانو، آژاکس را با کرویف و سانتوس را با پله می شناسند، بارسا را نیز تا همیشه با مسی به یاد خواهند آورد. برای رقم زدن دورانی تاریخی در فوتبال، داشتن نبوغ بسیار مهم است.

برخی تیم ها را نیز با مربیان شلن می شناسند. مثل میلان آریگو ساکی که تحولی تاکتیکی در فوتبال دنیا رقم زد و برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

به عقیده شما بارسا بدون مسی می توانست برابر بتیس، چنین نمایشی داشته باشد یا حتی برابر لیون؟ قطعا اینطور نبود. مسی در هر 4 از 5 بازی خودش برای بارسا نقشی کلیدی ایفا می کند؛ چه در شکل بازی چه در نتیجه پایانی. بارسا را نمی توان بدون مسی تصور کرد. تاثیر او روی تیم، بی نهایت زیاد است.»

مسی یا مارادونا:« من سال ها کنار مارادونا بازی کردم ولی هرگز به شما نخواهم گرفت که مسی بهتر از مارادوناست یا برعکس. معتقدم این قیاس درست نیست. هر کدام در دوران خودشان بهترینند. پله در یک مقطع شماره یک بود و سپس مارادونا ظهور کرد. حالا هم مسی را داریم. مطمئنا اگر پله، مارادونا، کرویف، دی استفانو و ... الان بازی می کردند نیز بهترین بودند. به خصوص با پیشرفت علم در فوتبال و آمادگی جسمانی.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48adrw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ملاقات خصوصی سیمئونه و دیبالا در مادرید!