تاریخ انتشار: 1398/02/18 19:16
کد خبر: 100836

احمدزاده: به ندرت از خانه خارج می‌شوم

بازیکن سابق پرسپولیس در گفتگویی با تلویزیون لهستان از شرایط زندگی در این کشور در اولین تجربه اروپایی‌اش صحبت کرده است.
احمدزاده: به ندرت از خانه خارج می‌شوم

فرشاد احمدزاده، وینگر سابق پرسپولیس که اولین حضور خود در فوتبال اروپا را با انتخاب تیم شلاسک لهستان پشت سر می‌گذارد و در گفتگویی جالب توجه با تلویزیون این کشور در خصوص شرایط زندگی‌اش به صحبت پرداخته است. مهمترین موضوعی که مورد توجه این شبکه قرار گرفته مساله تعداد بالای فالوورهای اینستاگرامی این بازیکن ایرانی است. آنها با اشاره به حضور میلیونی طرفداران این بازیکن در صفحه‌ی شخصی‌اش این را متمایزترین ویژگی نسبت به دیگر بازیکنان هم‌تیمی‌اش عنوان می‌کنند.

در این گفتگو که از یک روز زندگی احمدزاده در لهستان به تصویر کشیده شده است، گفتگوهایی با مربی تمرین دهنده و برخی هم‌تیمی‌های او نیز انجام شده است. لاویسکا، مربی دهنده این باشگاه در خصوص این بازیکن ایرانی می‌گوید: او یک پسر خوب است، یک بازیکن با استعداد که به دنبال شانس است تا در تیم خودش را به اثبات برساند. او بازیکن تکنیکی است و مهارت خوبی دارد. او برای رقابت می‌جنگد و به نظرم شانس زیادی برای حضور در دیگر تیم‌ها (در لهستان) یا رقابت در دیگر تیم‌های اروپایی خواهد داشت.

فرشاد احمدزاده درباره استفاده از فضای مجازی می‌گوید: در ایران استفاده از برخی فضای مجازی مثل فیس بوک یا توئیتر با محدودیت همراه است اما شما قادر به سود بردن از اینستاگرام به راحتی هستید. اکثر ایرانیان صفحه اینستاگرام دارند و برنامه محبوبی محسوب می‌شود.

این گزارش در ادامه به نکته جالب توجهی اشاره می‌کند: " وقتی تیم نتیجه می‌گیرد، بازیکنان از او می‌خواهند تا در رختکن عکسی در صفحه‌اش قرار دهد و آنها را تگ کند (این مساله باعث می‌شود تا آنها نیز به فالوورهای خود بیفزایند).

فرشاد احمدزاده درباره زندگی‌اش در لهستان می‌گوید: من اینجا راحت هستم اما از نظر رژیم غذایی بیشتر سوپ را ترجیح می‌دهم که البته از نظر رژیم ورزشی هم برایم خوب است.

او زمانی که در ایران بود مسلما زمان بیشتری داشت تا در کنار دوستانش حضور داشته باشد اما در اینجا او بعد از فوتبال و زمین تمرین، بیشتر کتاب و بازی‌های کامپیوتری را ترجیح می‌دهد: وقتی مادرم با من اینجا تماس می‌گیرد، خیلی شگفت زده می‌شود که من در خانه هستم، چرا که قبلا بیشتر در کنار دوستانم بودم و گاهی سه ساعت زمان می‌برد تا تماس را جواب بدهم!

از قرارداد فرشاد احمدزاده با تیم یک فصل دیگر باقیمانده است و هرچند او علاقمند است سرنوشت خود را در لیگی دیگر دنبال کند. بهرحال با توجه به شرایط لیگ لهستان که بازیکنانی بیشتر فیزیکی را می‌پسندد، حضور یک بازیکن با سرعت بالا و تکنیکی کار سختی خواهد بود.

احمدزاده حضورش در لیگ لهستان را با مشورتی که از علی دایی گرفته اعلام می‌کند: علی دایی اسطوره فوتبال ایران است. او سال‌ها در لیگ اروپا و بوندسلیگا بازی کرده و شناخت زیادی دارد. با او صحبت کردم و او گفت اینجا شرایط برای پیشرفت مهیا است.

بازیکن ایرانی که در روزهای پایانی حضور یکساله در لهستان قرار دارد، زبان لهستانی را دشوار می‌داند: بله، واقعا سخت است. من البته به ندرت از خانه خارج می‌شوم و بیشتر در مسیر استادیوم، محل تمرین و خانه هستم. اما واقعا سخت است و چند جمله از آن را می‌دانم.

احمدزاده درباره دربی تهران (پرسپولیس و استقلال) هم توضیحاتی می‌دهد و می‌گوید: این یک مسابقه ویژه در ایران است. یک هفته و شاید زودتر از موعد این بازی در همه جا صحبت از آن است. در روز بازی هر طرفدار با افتخار پیراهن تیم محبوب خود را می‌پوشد و وقتی در استادیوم حاضر می‌شوید سکوهایی پر از تماشاگر و رنگ قرمز و آبی می‌بینید که حس فوق العاده‌ای را شکل می‌دهد. البته به شما توصیه می‌کنم اگر در این بازی بازنده شدید هرگز برای شام و تفریح تا مدت‌ها به جایی نروید!

وی درباره حضور بازیکنان پرتغالی (فلاویو لوپز) که سابقه بازی در تراکتورسازی را دارد و در تیم اسلاسک لهستان نیز حضور داشته می‌گوید: زمانی که او در تراکتورسازی حضور داشت من در پرسپولیس بودم. وقتی او رفت من برای دو سال و خدمت سربازی با توجه به اینکه تراکتورسازی یک باشگاه نظامی بود به آنجا رفتم. اگر اشتباه نکنم برادرش هم مدتی در نفت تهران بازی کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lll56

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بررسی شرایط بازگشت فرشاد احمدزاده به پرسپولیس