تاریخ انتشار: 1398/02/28 21:39
تاریخچه فینال جام باشگاه‌های اروپا 1956؛
کد خبر: 99595

کهکشانی ها فاتح اولین جام باشگاه های اروپا

رقابت پایانی جام باشگاه‌های اروپا(لیگ قهرمانان اروپا) در سال 1956 میلادی است که مابین دو رئال مادرید اسپانیا و رنس فرانسه در ورزشگاه پارک دو پرنس فرانسه برگزار شده‌است.
کهکشانی ها فاتح اولین جام باشگاه های اروپا

این مسابقه که در تاریخ 13 جون 1956 انجام شده‌است با نتیجه چهار بر سه به سود تیم رئال مادرید به پایان رسید. 

دو تیم رئال مادرید و رنس در اولین دوره جام باشگاه اروپا با شکست حریفان به دیدار نهایی صعود کردند در این دوره باشگاه‌ها برای شرکت در اولین فصل جام باشگاه‌های اروپا توسط مجله فوتبال فرانسوی اکیپ برگزیده می شدند. این گزینش ها بر این پایه بود که این باشگاه‌ها با اعتبارترین تیم ها در اروپا بودند، انجام شد. در میان تیم‌های دعوت شده باشگاه فوتبال چلسی (انگلیس) شرکت نکرد (به جای چلسی یک تیم لهستانی دعوت شد). همچنین هلند اسپورت جایش را به پی‌اس‌وی آیندهوون داد. تیم بوداپست هونود کناره گیری کرد و به جای تیم کپنهاگن (دانمارک) تیم آرهوس (دانمارک) شرکت کرد. در بازی فینال رئال مادرید توانست با پیروزی چهار بر سه قهرمان شود تا نخستین تیم باشد که فاتح جام باشگاه های اروپا می شود. در این بازی دی استفانو در دقیقه 14،ریال در دقایق 30،79 و مارکینوس در دقیقه 67 برای رئال مادرید و در تیم مقابل برای رنس لبلوند در دقیقه 6،تمپلین در دقیقه 10 و هیدالگو در دقیقه 62 در این دیدار جذاب گلزنی کردند

خوزه ویالونگا یورنته هدایت رئال مادرید در آن سال ها که توانسته بود این قهرمانی برای اسپانیایی ها کسب کند را بر عهده داشت و سرمربی رنس هم  آلبرت باتوکس بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zjol6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم عجیب مدیران بایرن مونیخ در آستانۀ قهرمانی بوندسلیگا

دو شگفتی در فینال / برایان کلاف آمد و در تاریخ ماند
تاریخچه فینال جام باشگاه‌های اروپا 1979؛