تاریخ انتشار: 1395/07/11 18:17
کد خبر: 258176

وقتی کریوف مانع اخراج گواردیولا از بارسا شد

در تازه‌ترین ناگفته‌های منتشر شده از اسطوره فقید بارسلونا، او خودش را ناجی پپ گواردیولا و مسب ماندن او در جمع آبی‌واناری‌ها دانسته است.
وقتی کریوف مانع اخراج گواردیولا از بارسا شد

یوهان کرویف فقید، در دوران مربیگری‌اش در بارسلونا برای پپ گواردیولا، کسی که بعدها به پرافتخارترین سرمربی تاریخ آبی‌واناری‌ها تبدیل شد، نقشی فراتر از یک سرمربی تأثیرگذار و یک دوست صمیمی داشت.

در حقیقت کرویف طبق چیزی که خودش ادعا کرده است، ناجی گواردیولا بوده و چه بسا اگر او نبود، سرمربی حال حاضر منچسترسیتی در همان مقاطع اولیه دوران بازیگری‌اش در بارسلونا، نیوکمپ را ترک کرده بود.

01147088

در کتاب شرح حال جدیدی که درباره زندگی کرویف، شش ماه پس از درگذشت این اسطوره هلندی منتشر شده است، سرمربی پیشین کاتالان‌ها می‌گوید چگونه گواردیولا را از مهره‌‌ای کم فروغ به یک بازیکن کلیدی در تیم رویایی آبی‌و‌اناری‌ها تبدیل کرده است.

کرویف در این کتاب می‌گوید:" بارسلونا می‌خواست از دست گواردیولا راحت شود. مسئولان باشگاه فکر می‌کردند که او بیش از اندازه لاغر است، نمی‌تواند درست دفاع کند و در نبردهای هوایی هم ضعیف کار می‌کند. اگر من نبودم، شاید گواردیولا به یک تیم دسته دومی فروخته می‌شد.

در بخشی دیگر از کتاب شرح حال کرویف او می‌گوید سال 2008 زمانی که گواردیولا مربی بارسلونا شد، به شاگرد قدیمی‌اش توصیه‌هایی کرده است که به او برای تبدیل شدن به پرافتخارترین سرمربی تاریخ آبی‌و‌اناری‌ها کمک کرده است.

من به او گفتم اول از هر چیز، تو باید رئیس تیمت باشی، کسی که حرف آخر را می‌زند و عواقب آن را هم می‌پذیرد. از این نظر پپ همان راهی را در پیش گرفت که من به او نشان دادم."

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39peno

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی منچستر سیتی: بارسلونا بهترین تیم جهان است