تاریخ انتشار: 1398/04/27 22:33
کد خبر: 93518

دردسر شیرین سرمربی بارسا در خط میانی

بارسلونا اکنون 9 هافبک دارد و والورده تنها باید به 3 نفر از آن ها میدان دهد.
دردسر شیرین سرمربی بارسا در خط میانی

خط هافبک بارسلونا از همیشه شلوغ تر شده و اکنون 9 بازیکن آماده آن هستند تا برای 3 جایگاه میانی ترکیب بجنگند.

ورود فرانکی دی‌یونگ تعداد هافبک های در دسترس ارنستو والورده را افزایش داده و مربی سابق اتلتیک بیلبائو اکنون با دردسر شیزین انتخاب 3 بازیکن از بین این بازیکنان سراسر استعداد روبه رو است.

به همین بهانه مارکا نگاهی به وضعیت 9 هافبک بارسلونا برای فصل 20-2019 پرداخته سعی کرده شانس آن ها را برای حضور در ترکیب اصلی بررسی کند. البته همه این ها در شرایطی است که تمامی این بازیکنان تا پایان نقل و انتقالات در نیوکمپ بمانند و راهی باشگاه های دیگر نشوند.

سرخیو بوسکتس

با انجام 54 بازی در تمامی رقابت ها، بوسکتس بهترین فصل خود را از نظر تعداد بازی در بارسلونا پشت سر گذاشت، با این حال از نظر کیفی بسیاری فصل 19-2018 را ضعیف ترین فصل بوسکتس با پیراهن بارسلونا قلمداد می‌کند. با وجود تمامی این شرایط او قدیمی ترین هافبک بارسلونا محسوب می‌شود و بهتر از تمام بازیکنان حاضر در این فهرست سبک باشگاه را درک می‌کند. بعید به نظر می‌رسد در فصل 20-2019 جایگاه او در ترکیب 11 نفره والورده تهدید شود.

ایوان راکیتیچ

راکیتیچ با کرواسی تا فینال جام جهانی 2018 هم صعود کرد تا با کمترین استراحت ممکن پای به فصل 19-2018 بگذارد. با این حال، استراحت کم خللی در کار او ایجاد نکرد و با انجام 54 بازی (در کنار جوردی آلبا، سرخیو بوسکتس و فیلیپه کوتینیو) پرکار ترین بازیکن بارسلونا در این فصل بود. والورده روی او حساب باز می‌کند اما باید این را هم در نظر گرفت که در طول تابستان از راکیتیچ به عنوان یکی از خروجی های احتمالی آبی اناری ها یاد شده است.

آرتور

در سال 2018 با انتقالی 40 میلیون یورویی از گرمیو به بارسلونا پیوست و فراتر از انتظارات ظاهر شد. او تمجیدهای زیادی را برانگیخت و با ژاوی هرناندز مقایسه شد. آرتور اکنون شماره 8 را به تن دارد که پیش از او برای 11 فصل بر تن هافبک بزرگی چون آندرس اینیستا بود. آرتور در فصل 19-2018، 44 بازی در تمامی رقابت ها برای بارسلونا انجام داد و نشان داد شایسته حضور در ترکیب اصلی ارنستو والورده است.

آرتورو ویدال

ویدال در تابستان 2018 با قراردادی 19 میلیون یورویی از بایرن مونیخ به بارسلونا پیوست و شاید در آن زمان، کمتر کسی باور می‌کرد که او قرار است در فصل پیش رو، 53 بازی برای بارسلونا انجام دهد. ویدال شیلیایی که معمولا بازیکن نیمکت نشین بارسا در لیگ قهرمانان بود، در ماه های پایانی فصل به بازیکن ثابت آبی اناری ها تبدیل شد. او شاید به سبک بارسلونا نخورد، اما به نظر می‌رسد توانسته اعتماد والورده را کسب کند.

فرانکی دی‌یونگ

هافبک 21 ساله هلندی قطعا جایگاه پررنگی در برنامه بلندمدت بارسلونا خواهد داشت، اما شاید او در همین فصل هم یک بازیکن ثابت در ترکیب بارسلونا باشد. دی‌یونگ فصل گذشته 52 بازی برای آژاکس انجام داد و رهبر خط میانی تیمی بود که علاوه بر کسب دوگانه داخلی هلند، به یک قدمی فینال لیگ قهرمانان هم رسید. بارسلونا در رقابتی سنگین با برخی از بزرگترین باشگاه های اروپایی موفق به جذب دی‌یونگ شده و برای جذب او 75 میلیون یورو هم به آژاکس پرداخت کرده است، بنابراین شاید نیمکت نشینی او اتفاق تعجب برانگیزی باشد.

کارلس آلنیا

شاید تردد بازیکن در خط میانی بیشترین اثر را بر این پرورش یافته لاماسیا بگذارد. آلنیا که از 7 سالگی تاکنون در بارسا حضور دارد، در فصل 19-2018 بالاخره راه خود را به تیم اول باز کرد و 27 بازی در تمامی رقابت ها برای بلوگرانا انجام داد. او قصدی برای ترک بارسا ندارد و آماده جنگیدن برای جایگاهی ثابت در خط میانی است. اما شاید در بهترین حالت، آلنیا بتواند به اندازه فصل گذشته به میدان رود.

رافینیا

بعد از گذراندن یک نیم فصل امیدوارکننده در اینترمیلان، رافینیا با امیدواری زیادی به بارسلونا بازگشت اما وضعیت او تغییر چندانی نکرد و بعد از انجام 8 بازی در تمامی رقابت ها، با مصدومیت رباط صلیبی در بازی مقابل اتلتیکومادرید فصل خود را در همان ماه نوامبر تمام شده دید. اگرچه او از آن دست بازیکنانی است که مورد علاقه والورده است، اما شاید بازیکن 26 ساله نیوکمپ را برای به دست آوردن فرصت بازی بیشتر ترک کند.

فلیپه کوتینیو

کوتینیو یکی از گزینه های قرارگرفتن در سمت چپ خط حمله است اما حضور او در این فهرست، به دلیل بازی هایی است که در فصل 19-2018 در خط میانی انجام داد. از مجموع 54 بازی کوتینیو برای بارسلونا در فصل گذشته، او 8 بازی را به عنوان هافبک آغاز کرد و با ثبت آمار 2 گل و 2 پاس گل در این بازی ها، در مجموع عملکرد امیدوارکننده ای را به نمایش نگذاشت. بارسلونا مدت هاست که به دنبال بازگزداندن نیمار است و قصد دارد در این قرارداد، دو بازیکن خود را هم در ازای نیمار به پاریسن‌ژرمن واگذار کند؛ 2 بازیکنی که البته کوتینیو هم یکی از آن هاست.

سرخی روبرتو

پیش بینی می‌شود که روبرتو زمان بیشتری را در پست دفاع راست نسبت به خط میانی بگذراند. اما او از مجموع 44 مسابقه خود در فصل گذشته 10 مسابقه را در خط میانی (هافبک تدافعی و هافبک راست) گذراند و به همین دلیل هم در این فهرست حضور دارد. با این حال ترافیک خط هافبک بارسلونا در فصل 20-2019 احتمالا دیگر فرصتی را برای حضور روبرتو در این بخش از میدان فراهم نخواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rzygm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گلر سابق بارسا در فکر بازگشت

رسمی؛ ماتیاس دلیخت به یوونتوس پیوست
ستاره هلندی بیانکونری شد؛