//
کدخبر: ۲۰۳۰۰۹ //

چرا هوینس از سمت ریاست باشگاه بایرن مونیخ کناره خواهد رفت؟

رئیس باشگاه بایرن مونیخ در پایان دوره کنونی ریاستش بر این باشگاه از سمت خود کنار خواهد رفت.

چرا هوینس از سمت ریاست باشگاه بایرن مونیخ کناره خواهد رفت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه آلمانی «بیلد» خبر داد اولی هوینس که سال‌‌هاست ریاست باشگاه بایرن مونیخ را برعهده دارد، در پایان دوره فعلی ریاستش بر این باشگاه از سمت خود کنار خواهد رفت. به این ترتیب هوینس 67 ساله در انتخابات ماه نوامبر برای تعیین رئیس جدید این باشگاه آلمانی کاندید نخواهد شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یکی از دلایلی که اولی هوینس قصد ندارد در انتخابات دوره پیش‌رو شرکت کند این است که به همسرش قول داده پس از 40 سال فعالیت در پست مدیریتی باشگاه بایرن مونیخ، نقش خود در باشگاه بایرن مونیخ را کمرنگ‌تر از قبل کند و دلیل دیگر هم اتفاقاتی بود که در آخرین مجمع عمومی باشگاه بایرن مونیخ رخ داد و او از سوی تعدادی از اعضا هو شد. اولی هوینس در کنار ریاست باشگاه، رئیس هیئت مدیره باشگاه بایرن هم هست.

هوینس که بین سال‌های 1970 تا 1979 برای بایرن بازی کرد و در 239 بازی 86 گل برای باواریایی‌ها به ثمر رساند، زمانی که در سال 1979 بازنشسته شد، بلافاصله به عنوان مدیر این باشگاه مشغول به کار شد و سرانجام در سال 2009 به عنوان ریاست باشگاه بایرن انتخاب شد. هوینس در ماه مارس 2014 بود که به فرار مالیاتی متهم شد، بلافاصله پس از تأیید حکم محکومیت از سوی مراجع قضایی آلمان از سمت ریاست باشگاه بایرن‌ مونیخ کناره‌گیری کرد. او پس از سپری کردن نیمی از محکومیت سه سال و نیم زندانش، در ماه فوریه 2016 از زندان آزاد شد و در ادامه در اوایل ماه آگوست 2016 بار دیگر به عنوان ریاست باشگاه بایرن مونیخ انتخاب شد.

بر اساس ادعای «بیلد»، هربرت هاینر مدیر اجرایی پیشین کمپانی تولید پوشاک ورزشی «آدیداس» محتمل‌ترین جانشین هوینس خواهد بود و خود اولی هوینس نیز از کاندیداتوری وی حمایت خواهد کرد. در سوی دیگر قرارداد فعلی کارل هاینس رومنیگه نیر در سال 2021 به پایان خواهد رسید و اولیور کان احتمالاً جانشین وی در پست مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ خواهد شد.

هوینس پیش از این درباره نسل بعدی مدیران این باشگاه که یکی از آنها گفته می‌شود اولیور کان در پست مدیر اجرایی باشگاه بایرن خواهد بود، اظهار داشته بود: ما مذاکرات بهم پیوسته‌ای با اولیور داشته‌ایم و این مذاکرات ادامه دارد، اما ما به لحاظ زمانی فشاری روی‌مان نیست چرا که کارل هاینتس رومنیگه قراردادش را به عنوان مدیر ورزشی باشگاه بایرن مونیخ تا سال 2021 تمدید کرده است. پیشرفتی که کان پس از پایان دوران بازیگری‌اش کرده را دوست دارم. ما اکنون گزینه‌ای پیش‌روی خود داریم که تجربه بالایی به عنوان دروازه‌بان در اینجا در بالاترین سطح داشته و در عین حال در زمینه اقتصادی هم توانایی‌هایی دارد، به همین خاطر نظرمان معطوف به اولیور شد. برنامه ما این است که کان همکاری‌اش را با ما از تاریخ یک ژانویه 2020 آغاز کند.

دیوید آلابا، هافبک اتریشی باوارایی‌ها هم پس از برتری یک بر صفر صبح امروز (چهارشنبه) بایرن مونیخ مقابل میلان در چارچوب تورنمنت دوستانه جام قهرمانان بین‌المللی در واکنش به تصمیم‌گیری هوینس به کناره‌گیری از سمت ریاست باشگاه گفت: در ابتدا از شنیدن این خبر شوکه شدم و واقعاً آماده شنیدن چنین خبری نبودم. تصور بایرن بدون هوینس سخت است، اما مهم نیست که اولی پستی در باشگاه داشته باشد یا خیر، چون او همیشه تأثیرش را روی باشگاه خواهد گذاشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان