تاریخ انتشار: 1398/05/04 12:54
کد خبر: 92798

یوونتوس دیبالا را به خاطر فیرپلی مالی می فروشد

قوانین بازی جوانمردانه مالی یوونتوس را در تنگنا قرار داده است.
یوونتوس دیبالا را به خاطر فیرپلی مالی می فروشد

و به نقل از 9sportpro، یوونتوس در وضعیت نسبتا سختی از لحاظ مالی قرار گرفته و شاید این وضعیت، فروش پائولو دیبالا به قیمت 80 میلیون پوند را به یک الزام برای بیانکونری تبدیل کند.

در کنار میزان حقوق پرداختی چشمگیر، که خود را در آخرین گزارش مالی باشگاه مربوط به دوره 6 ماهه منتهی به 31 دسامبر نشان داده است، یوونتوس با مقادیری از بدهی ها نیز دست و پنجه نرم می‌کند؛ بدهی هایی که دو عامل در شکل گیری و افزایش آن ها نقش داشته اند. یکی سرمایه گذاری کلان بر روی ترکیب و دیگری هزینه های به تعویق افتاده از ساخت ورزشگاه اختصاصی.

برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که یوونتوس به آستانه حضور در محدوده بازی جوانمردانه مالی یوفا (FFP) رسیده و در آینده ای نزدیک فشار رعایت کردن این قانون را روی شانه های خود احساس خواهد کرد.

باشگاه خود در حسابرسی هایش که در ابتدای سال جاری میلادی منتشر شده بود، پیش بینی کرده بود که سال مالی 19-2018 با ضرر خاتمه یابد؛ ضرری که مستقیما با نتایج داخل زمین و به شکل خاص، چگونگی حضور یوونتوس در لیگ قهرمانان ارتباط دارد.

در 6 ماهه منتهی به 31 دسامبر 2018، هزینه های عملیاتی باشگاه به 227 میلیون یورو زسیده که افزایشی تقریبا 50 میلیون یورویی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. اما در همین مقطع زمانی، درآمدهای باشگاه تنها کمی بیش از 271 میلیون یورو بوده است. (البته بدون در نظر گرفتن 58.9 میلیون یورویی که باشگاه از طریق فروش بازیکنان به دست آورده است.)

نکته نگران کننده بعدی، میزان سود خالص باشگاه است. در این مقطع زمانی 6 ماهه، میزان سود باشگاه قبل از کسر مالیات به 11.8 میلیون یورو رسیده که کاهش چشمگیری نسبت به سود 46.3 میلیون یورویی در فصل گذشته نشان می‌دهد. باشگاه سال مالی 18-2017 را با ضرر 19.2 میلیون یورویی به پایان رساند و این ضرر احتمالا در سال 19-2018 از این هم بیشتر خواهد شد. 

پائولو دیبالای 25 ساله مورد توجه تاتنهام قرار گرفته و دنیل لوی، مالک باشگاه نیز اذعان کرده بعد از هزینه های انجام شده بر روی کمپ تمرینی و ورزشگاه اختصاصی، اکنون نوبت سرمایه گذاری بر روی بازیکنان جدید رسیده است؛ اتفاقی که با انتقال رکوردشکن و 65 میلیون پوندی تانگوی اندومبله از لیون هم رخ داد. یوونتوس برای فروش دیبالا 80 میلیون پوند درخواست کرده و لوی مطمئن است که این انتقال در دهه اول آگوست (پایان نقل و انتقالات فوتبال انگلیس) نهایی خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27g8dv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چه کسی باید توپ طلا را ببرد؟

خبیری: از اشتباهات داوری و مسائل غیرفوتبالی به ستوه آمده ایم/ ظاهراً فوتبال پاک در لیگ یک معنایی ندارد
به کمیته داوران و سازمان لیگ هشدار می دهم سریعاً بساط این حق خوریها را جمع کنند؛