تاریخ انتشار: 1398/06/12 10:56
کد خبر: 89309

تعیین قیمت نیمار توسط فیفا

با ماندگار شدن نیمار در پاری سن ژرمن و عدم انتقال او به بارسا، رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند سال آینده قیمت نیمار توسط فیفا تعیین خواهد شد نه PSG.
تعیین قیمت نیمار توسط فیفا

دیشب با پایان یافتن مهلت نقل و انتقالات اروپا مشخص شد که نیمار ستاره برزیلی PSG بعد از کش و قوس‌های فراوان سرانجام در این باشگاه ماندگار شده است. اما موندو دپورتیوو می‌گوید با اینکه قرارداد نیمار با PSG بند فسخ ندارد اما قوانین فیفا که با هدف حمایت از بازیکنان وضع شده به او امکان می‌دهد سال آینده با پرداخت مبلغی نزدیک به 170 میلیون یورو PSG را ترک کند بدون اینکه نیازی به جلب رضایت این باشگاه داشته باشد.

موندو می‌گوید این قانون برای حمایت از بازیکنانی وضع شده که دست‌کم سه سال در یک باشگاه عضویت دارند و در این مدت قرارداد اولیه‌شان با باشگاه را تمدید نکرده‌اند.

نیمار تابستان آینده به آنچه فیفا از آن به عنوان "دوره محافظت‌شده" یاد می‌کند می‌رسد. این دوره سه فصل یا سه سال است و هر کدام از آنها زودتر از راه برسد بازیکن می‌تواند از این قانون استفاده کند. اگر بعد از این مدت، بازیکنی قرارداد اولیه خود با باشگاه را تمدید نکرده باشد، بر اساس قانون فیفا می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان غرامت، باشگاه را ترک کند و دیگر نیازی به جلب رضایت باشگاه نخواهد داشت.

مقدار این غرامت بر اساس فرمولی تعیین می‌شود که توسط فیفا تنظیم شده است. موندو می‌گوید مدیر برنامه‌های نیمار در این باره با فیفا صحبت‌هایی انجام داده و می‌داند که تابستان سال آینده نیمار باید چیزی حدود 170 میلیون یورو به PSG بپردازد تا آزادی‌اش را بدست بیاورد.

به این ترتیب، سال آینده یعنی تابستان 2020 قیمت نیمار توسط فیفا تعیین خواهد شد و نه باشگاه پاری سن ژرمن. این برای بارسلونا خبر خوبی است و به نظر می‌رسد مدیران بارسا از اینکه ستاره برزیلی را سال آینده در تیم‌شان ببینند راضی هستند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gajd9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیفا شکایت نیمار از بارسلونا را رد کرد!