تاریخ انتشار: 1398/08/13 11:45
کد خبر: 82008

اخراج نیکو کوواچ؛تصمیم بایرن مونیخ منطقی بود!

کارل هاینتس ویلد، روزنامه‌نگار ارشد نشریه آلمانی کیکر در یادداشتی در این نشریه از اخراج نیکو کوواچ از بایرن مونیخ حمایت کرده و می‌گوید این تصمیم باشگاه منطقی بوده است.
اخراج نیکو کوواچ؛تصمیم بایرن مونیخ منطقی بود!

نشریه آلمانی کیکر در یادداشتی که امروز به قلم کارل هاینتس ویلد، روزنامه‌نگار ارشد این نشریه منتشر کرده از تصمیم باشگاه بایرن مونیخ برای اخراج سرمربی‌اش نیکو کوواچ بعد از شکست سنگین 5-1 مقابل آینتراخت فرانکفورت دفاع کرده و آن را تصمیمی منطقی می‌داند.

ویلد در این یادداشت می‌گوید که ادامه کار کوواچ بعد از آن شکست در بایرن مونیخ امکان‌پذیر نبود. کوواچ دیروز یکشنبه در حالی در سبنر اشتراسه، در پشت درهای بسته تمرین بایرن را هدایت کرد که تا ساعاتی بعد دیگر سرمربی این تیم نبود. البته کوواچ رسما تاسال 2021 با بایرن مونیخ قرارداد داشت و بر اساس اعلام باشگاه این قرارداد با توافق دو طرفه فسخ شده است.

کوواچ در مونیخ هرگز نتوانست یک مربی قوی و مقتدر باشد و نگاه مثبت همه هواداران را به خود جلب کند. او بارها به خاطر مواضعش یا نتایجی که بدست آورده بود با انتقاد مدیریت باشگاه مواجه شده و مجبور شده بود صحبتهای خود را اصلاح کند. در سال 2018 زمانی که بایرن با هدایت او با بحرانی بزرگ روبرو شده بود در نهایت کوواچ مجبور شد تسلیم نظر مدیران بایرن شده و از سیاست استفاده چرخشی از بازیکنان دست بردارد. در ادامه و در بهار امسال هم حتی زمانی که کوواچ توانسته بود دورتموند را 5-0 شکست بدهد رومینیگه، نایب‌رئیس بایرن خطاب به او گفته بود که هر مربی‌ای در بایرن باید پیروزی بدست بیاورد. چند هفته پیش هم کوواچ مجبور شد به خاطر صحبتهایش درباره انتقال لروی سانه رسما از منچسترسیتی عذرخواهی کند.

کوواچ فصل گذشته توانسته بود در بایرن به چهره‌ای محبوب تبدیل شود و بسیاری از هواداران او را با  عنوان یکی از سفیران باشگاه قبول داشتند ولی این رابطه امسال به وخامت گراییده بود، به خصوص با اظهارات اخیر کوواچ درباره توماس مولر که خشم هواداران را برانگیخت و همینطور تحسین او از هواداران آینتراخت فرانکفورت، تیم سابقش که از آنها به عنوان بهترین هواداران آلمانی یاد کرد.

از همه اینها گذشته برنامه فوتبالی کوواچ هرگز به صورت واضح و روشن در اختیار افکار عمومی قرار نگرفت و بازیکنان اینجا و آنجا گلایه می‌کردند که دقیقا نمی‌دانند ساختار تاکتیکی مورد نظر سرمربی‌شان چیست. با اینکه موج انتقادها از کوواوچ در هفته‌ها و روزهای اخیر به اوج رسیده بود ولی واقعیت این است که او حتی از فصل گذشته تیم را از دست داده بود. تنها قهرمانی او در پایان فصل گذشته بود که توانست اوضاع را موقتا آرام کرده و برای او نقش یک مسکن را بازی کند.

حالا که بایرن تجربه ناموفق خود با یک مربی جوان را با اخراج او به پایان برده، هانس فلیک تا اطلاع ثانوی سکان هدایت تیم را به عهده خواهد داشت. فلیک که در جام جهانی 2014 و درخشش بی‌نظیر تیم ملی آلمان، دستیار یواخیم لوو در این تیم بوده فوتبال هجومی‌تری می‌پسندد و از نظر تاکتیکی احتمالا به کوواچ برتری دارد. اما فلیک پیش از دو بازی بسیار مهمی که بایرن در پیش دارد، بازی روز چهارشنبه مقابل المپیاکوس در یونان و سپس بازی مقابل رقیب سنتی، بوروسیا دورتموند، در روز شنبه، دو کار بسیار مهم در پیش دارد. بهبود جو سنگینی که در رختکن بایرن حاکم است و بالا بردن اعتماد به نفس تک تک بازیکنان تیم.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e7jxy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی؛ نیکو کوواچ از بایرن مونیخ اخراج شد