تاریخ انتشار: 1398/08/30 10:50
کد خبر: 80449

رختکن اسپانیا، همچنان سوژه رسانه‌ها

لوئیس انریکه رسماً به‌عنوان مربی جدید تیم ملی اسپانیا معرفی شد و روبرت مورنو بعد از مدت کوتاهی از این تیم رفت.
رختکن اسپانیا، همچنان سوژه رسانه‌ها

ین اتفاقی است که همچنان برای بسیاری از اهالی فوتبال در اسپانیا قابل باور نیست و به‌طور ویژه بازیکنان تیم اسپانیا همچنان در شوک هستند.

آن‌ها بابت اتفاقاتی که دوشنبه شب در ورزشگاه واندا متروپولتیانو بعد از برد ۵- صفر اسپانیا مقابل رومانی رخ داد، خواستار توضیح بیشتر هستند. اشک‌های مورنو بعد از آن بازی احساسات بازیکنان را برانگیخت و باوجودی که می‌دانستند که او رفتنی است، اما باور نمی‌کردند این اتفاق این‌قدر سریع رخ دهد.

از همان صبح روز دوشنبه اسم لوئیس انریکه در محافل فوتبالی مختلف اسپانیا شنیده می‌شد، قبل از بازی با رومانی، اما همه مطمئن بودند که مورنو دست‌کم تا پایان جام ملت‌های اروپا که تابستان سال آینده برگزار می‌شد در تیم لاروخا ماندنی است. بعضی‌ها با اطمینان می‌گفتند: «لوچو (انریکه) قرار نیست فعلاً بیاید.» آن‌ها از حرف خود مطمئن بودند، اما هیچ‌کس نمی‌دانست که لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا چه در سر دارد و در حال انجام چه کار‌هایی است.

تا اینکه سه‌شنبه صبح همه‌چیز به‌طور رسمی اعلام شد. همه کسانی که دوشنبه شب ورزشگاه متروپولیتانو در شهر مادرید را بعد از بازی ترک کرده بودند تقریباً دیگر از قضایا باخبر شده بودند و فقط منتظر بودند که رسماً اعلام شود.

لوئیس روبیالس به دو کاپیتان اسپانیا، راموس و بوسکتس و همچنین یکی از بازیکنان مهم تیم زنگ زد، اما تا آن زمان بازیکنان فقط از طریق رسانه‌ها در جریان اوضاع قرار داشتند. آن‌ها تمام طول روز دوشنبه در بایکوت خبری بودند. با وجودی که روی کار خود برای بازی با رومانی تمرکز داشتند، اما گویی می‌دانستند که کار مورنو روی نیمکت به پایان رسیده است.

مورنو رابطه فوق العاده‌ای با بازیکنان اسپانیا داشت. درست است که در زمان لوئیس انریکه هم هیچ مشکلی وجود نداشت، اما در زمان مورنو درک متقابل بین بازیکنان و کادر فنی به بهترین شکل خود رسیده بود و کارایی تیم نیز در بالاترین حد قرار داشت.

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون هم می‌دانست که اوضاع چقدر خوب است و مدعی شده که بعد از اینکه به بازیکنان به‌طور کامل در مورد دلایل این تغییرات توضیح داده آن‌ها نیز متقاعد شده‌اند که تیم نیاز دارد یک گام به جلو بردارد. شاید او درست می‌گفت، بازیکنان هم شاید موافق تغییراتی بودند، اما همه آن‌ها اعتقاد داشتند که این روند باید به شکل متفاوت‌تر و بهتری صورت می‌گرفت. آنچه بیش از همه باعث تعجب و ناراحتی بازیکنان شد، واکنشی بود که مورنو از خودش نشان داد. او در تمام طول روز دوشنبه آرام بود، اما بعد از بازی ناگهان عوض شد و آرامش خود را از دست داد. او وقتی بعد از بازی به رختکن آمد با چشمانی پر از اشک فریاد می‌زد: «اونا منو بیرون انداختند، منو بیرون انداختند، مثل یک اشغال منو پرت کردند بیرون.» بعد هم برای بازیکنان آرزوی موفقیت کرد و همچنین آرزو کرد که تیم ملی اسپانیا با قرعه خوبی در جام ملت‌ها روبه‌رو شود.

او حاضر نبود حرف هیچ‌کس را بشنود و بعد هم از حضور در کنفرانس مطبوعاتی خودداری کرد و رفت، برای همیشه از تیم ملی اسپانیا رفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36jgae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لوئیس انریکه؛سرمربی احتمالی بارسلونا