تاریخ انتشار: 1398/08/30 11:21
کد خبر: 80446

نگاهی به ۱۰ سرمربی پردرآمد لیگ برتر انگلیس

ژوزه مورینیو از تاتنهام سالیانه 15 میلیون پوند دستمزد خواهد گرفت. با این دستمزد، ژوزه مورینیو در رده دوم پردرآمدترین سرمربیان لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰-۲۰۱۹ قرار می‌گیرد.
نگاهی به ۱۰ سرمربی پردرآمد لیگ برتر انگلیس

باشگاه تاتنهام سه شنبه شب مائوریسیو پوچتینو را بعد از ۵ سال و نیم از کار برکنار کرد و ژوزه مورینیو را با قراردادی تا ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان سرمربی جدید این باشگاه منصوب کرد.

به نقل از نود، مورینیوی ۵۶ ساله مطابق این قرارداد سالیانه ۱۵ میلیون پوند از اسپرز دستمزد خواهد گرفت، آن هم در حالی که دستمزد سالیانه پوچتینو در تاتنهام ۸.۵ میلیون پوند بود.

با این دستمزد، ژوزه مورینیو در رده دوم پردرآمدترین سرمربیان لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰-۲۰۱۹ قرار می‌گیرد. در این رده بندی پپ گواردیولا با دستمزد سالیانه ۲۰ میلیون پوندی در رده نخست حضور دارد.

نکته جالب آن است که دستمزد مورینیو دقیقا دو برابر دستمزد سالانه یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول صدرنشین مقتدر این روز‌های لیگ برتر است. البته کلوپ در رده سوم یک شریک هم دارد و اوله گونار سولسشائر سرمربی نروژی منچستریونایتد هم سالیانه ۷.۵ میلیون پوند از شیاطین سرخ حقوق می‌گیرد.

عجیب‌ترین نکته فهرست ۱۰ نفره، حضور رالف هازن‌هوتل سرمربی اتریشی باشگاه ساوتهمپتون در رده ششم است. اولین سرمربی اتریشی تاریخ لیگ برتر که سابقه هدایت اینگولشتات و لایپزیش در بوندسلیگای آلمان را هم در کارنامه دارد، در شرایطی سالیانه ۶ میلیون پوند از قدیس‌ها حقوق می‌گیرد که تیم او با کسب تنها ۸ امتیاز از ۱۲ مسابقه نخست در رده نوزدهم جدول قرار گرفته و فاصله‌ای ۳ امتیازی با منطقه امن جدول دارد.

ساوتهمپتون هازن‌هوتل چندی قبل با شکست ۹-۰ برابر لسترسیتی متحمل پرگل‌ترین شکست تاریخ لیگ برتر شد و سرمربی تیمی که هازن‌هوتل را شکست داد، در این جدول درآمدی دو رده بعد از هازن‌هوتل قرار گرفته است!

در ادامه نگاهی به ۱۰ سرمربی پردرآمد لیگ برتر انگلیس خواهیم داشت:

۱-پپ گواردیولا (منچسترسیتی): ۲۰ میلیون پوند

۲-ژوزه مورینیو (تاتنهام): ۱۵ میلیون پوند

۳=یورگن کلوپ (لیورپول)، اوله گونار سولسشائر (منچستریونایتد): ۷.۵ میلیون پوند

۵-مانوئل پیگرینی (وستهم یونایتد): ۷ میلیون پوند

۶=اونای امری (آرسنال)، رالف هازن‌هوتل (ساوتهمپتون): ۶ میلیون پوند

۸-فرانک لمپارد (چلسی): ۵.۵ میلیون پوند

۹-برندان راجرز (لسترسیتی): ۵ میلیون پوند

۱۰-ادی هاو (بورنموث): ۴ میلیون پوند

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yz59e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



 2 ستاره جوان لیگ انگلیس در تیررس رئال مادرید