تاریخ انتشار: 1398/09/15 01:34
کد خبر: 79038

انتقاد لوکاکو و اسمالینگ از تیتر بلک فرایدی

روزنامه ایتالیایی کوریره دلوسپورت، روز پنجشنبه تصویری جنجالی را روی جلدش برد که این جلد جنجالهای فراوانی را به پا کرده است.
انتقاد لوکاکو و اسمالینگ از تیتر بلک فرایدی

 برروی جلد طراحی شده، تصویری از دو بازیکن سابق باشگاه منچستریونایتد و رویارویی آنها در بازی اینتر مقابل رم در فوتبال ایتالیا به چشم می خورد و اصل جنجال به تیتر این جلد برمی گردد :« Black Friday» که در عین آنکه به بازار جمعه سیاه در اروپا و آمریکا اشاره داشت، به رنگ پوست این دو بازیکن نیز اشاره غیرمستقیمی داشت.

حالا هم لوکاکو و هم اسمالینگ در شبکه های اجتماعی به انتقاد از این تیتر پرداخته اند. روملو لوکاکو در پستی در توئیتر نوشته:« کوریره دلوسپورت به جای تمرکز برروی نبرد میان دو تیم، به سراغ احمقانه ترین تیتری رفته که من در طول تمام کارنامه فوتبالی ام دیده ام. شما آقایان به جای صحبت کردن درمورد زیبایی های فوتبالی که قرار است در سن سیرو بین دو تیم بزرگ برگزار شود، در حال افزایش منفی نگری و نژادپرستی هستید. تربیت کلید است. شما مسئولان کوریره دلوسپورت، باید کارتان را بهتر از این انجام دهید. از تمام هواداران و سایر خبرنگارانی که حمایتهایشان را از ما ابراز کردند تشکر می کنم و بهتر است درمورد بازی فردا صحبت کنیم. زنده باد اینتر.»

اسمالینگ هم در این رابطه توئیتی را منتشر کرد:« درحالی که دوست داشتم درطول روز تمرکزم را برروی بازی بزرگ فردا قرار دهم، مهم این بود که متوجه شدم صبح امروز چه اتفاقی افتاده که غلط هم بوده. امیدوارم که ادیتورهایی که در طراحی این جلد نقش داشتند، مسئولیت پذیر باشند و قدرت کلامی که در اختیار دارند و تاثیرگذاری کلمات را درک کنند. برای تشویق رم فریاد بزنید هواداران.»

روزنامه کوریره دلوسپورت در شرایطی چنین تیتر جنجالی ای را برگزیده که در سال 2019 تلاشهای زیادی برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال دنیا و به ویژه سری آ در حال انجام است. در جریان مصاف دو تیم اینترمیلان و کالیاری در ماه سپتامبر بود که زمانی که لوکاکو قصد داشت تا یک ضربه پنالتی بزند، هواداران برایش صدای میمون را تقلید کردند و این یکی از ده ها رفتار نژادپرستانه بود که در ماه های اخیر در فوتبال ایتالیا شاهدش بودیم.

دراین میان فدریکو پاستورلو، مدیربرنامه های لوکاکو با تقبیح تیتر روزنامه کوریره دلوسپورت گفته:« من به عنوان یک ایتالیایی خجالت می کشم که تیتری این چنینی را بخوانم .»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3n6d6x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایگواین: با انگیزه ماندن به یوونتوس آمدم