تاریخ انتشار: 1398/10/11 12:31
کد خبر: 76156

دروازه بان آژاکس: نژادپرستی واقعیتی است که وجود دارد

آندره اونانا، دروازه‌بان آژاکس می‌گوید باشگاه‌های بزرگ اروپایی به خاطر سیاهپوست بودنش از جذب او صرفنظر کرده‌اند و او به دلیل رنگ پوستش با تبعیض روبرو شده است.
دروازه بان آژاکس: نژادپرستی واقعیتی است که وجود دارد

آندره اونانا، دروازه‌بان موفق آژاکس می‌گوید علت اینکه باشگاه‌های بزرگ اروپایی تا کنون تلاشی برای جذب او نکرده‌اند رنگ پوست او است. اونانا، دروازه‌بان سیاهپوست آژاکس آمستردام می‌گوید بعد از درخشش در فینال لیگ اروپا در سال 2017 یک باشگاه بزرگ با او مذاکره کرده ولی در نهایت به او اطلاع داده که هوادرانش نمی‌توانند او را به عنوان دروازه‌بان تیم‌شان بپذیرند.

اونانا در این باره گفت:" رسیدن به بالاترین نقطه دروازه‌بانی فوتبال دنیا برای دروازه‌بانهای سیاهپوست ساده نیست. آنها تصمیم گرفتند من را جذب نکنند چون قبول کردن یک دروازه‌بان سیاه برای هواداران‌شان سخت بود".

دروازه‌بان آژاکس در ادامه صحبتهایش گفت:" مشکل آنها این نبود که من به اندازه کافی دروازه‌بان خوبی نیستم. نژادپرستی واقعیتی است که وجود دارد. من تقریبا در تک‌تک بازی‌های خارج از خانه آژاکس مجبورم با نژادپرستی مواجه شوم. ولی راجع به این قضیه صحبت نمی‌کنم و به سیاهپوست بودنم افتخار می‌کنم. من بین سیاه و سفید تفاوتی نمی‌بینم. اگر شما تفاوتی می‌بیند، مشکل خودتان است".

نژادپرستی در فوتبال در سال 2019 یکی از معضلات مهم این ورزش بود و بسیاری از چهره‌های سرشناس فوتبال در گوشه و کنار دنیا از سازمانهای بین‌المللی خواستند برای پایان دادن به رفتارهای تبعیض‌آمیز تلاش بیشتری به کار ببندند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e7v7a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باشگاه آژاکس به خبر توافق بایرن با تن هاگ واکنش نشان داد