تاریخ انتشار: 1398/10/16 18:07
کد خبر: 75572

معجزه 18 ساله کلوپ در لیورپول + عکس

لیورپول با یکی از جوان ترین تیم های تاریخش در دربی مرسی ساید حاضر شد و با درخشش یک پدیده 18 ساله، آنفیلد را برای ستاره های کارلو آنچلوتی تبدیل به جهنم کرد.

لیورپول شب گذشته در دور سوم جام حذفی فوتبال انگلیس میزبان اورتون بود. یورگن کلوپ به سبب فشردگی بازی های تیمش و بازی های سنگینی که پشت سر گذاشته بود، تصمیمی خطرناک اتخاذ کرد و در نشست خبری قبل از مسابقه فاش ساخت که تیمی متشکل از ذخیره ها و بازیکنان جوانش را در دربی مرسی ساید روانه میدان خواهد کرد.

در نهایت همینطور نیز شد و برای اولین بار از اکتبر 2012 لیورپول با سه بازیکن 18 سال و کمتر در زمین حاضر شد. در آن سال بازیکنانی چون رحیم استرلینگ، سوسو و آندره ویزدام برای لیورپول در میدان حاضر بودند و شب گذشته کرتیس جونز و نیکو ویلیامز با 18 سال سن و هاروی الیوت 16 ساله وارد دربی شدند. در همان نیمه اول به سبب مصدومیت جیمز میلنر، یاسر لاروشی 19 ساله وارد زمین شد و نیمه دوم نیز بروستر 19 ساله به زمین آمد. به اینها ناتانیل فلیپس و پدر چیریولای 22 ساله را هم اضافه کنید.

کلوپ در نشست خبری پس از بازی و در تمجید از بازی تیمش گفت:« نمایش تیمی کم تجربه آن هم در دربی فوق العاده بود. با بازیکنانی که اغلب اولین حضورشان در دربی و در مقابل چنین جمعیتی را تجربه می کردند. من از تک تک دقایق بازی لذت بردم.»

Image result for curtis jones

هفت بازیکن زیر 23 سال در بازی دیشب برای لیورپول به میدان رفتند تا در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که قرمزها شانسی برای صعود ندارند اما در عمل اتفاقاتی دیگر در زمین رقم خورد. ستاره بی چون و چرای لیورپول یک جوان 18 ساله بود.

کرتیس جونز با 18 سال سن در نیمه دوم یک گل استثنایی را به رقیب آبی پوش زد و با همان گل بود که لیورپول راهی دور بعد جام حذفی شد. گلی از یک ستاره غیرمنتظره که به گفته خودش مدت ها التماس می کرد تا یورگن کلوپ به وی میدان بدهد.

Image result for curtis jones

در واقع هرچند هفت بازیکن بی تجربه جوان در ترکیب لیورپول حاضر بودند ولی این کرتیس جونز بود که اغلب توجهات رسانه ای را به خود جلب کرده است.

شاید لغتی که بتوان در وصف کرتیس به کار برد، لغت اعتماد به نفس است. بازیکنی 18 ساله که با کفش نایکی آبی رنگ دربی را به نام خود نوشت. بازیکنی که در تقلای رسیدن به تیم اول باشگاه بود و حالا به نظر می رسد که این مسیر را کوتاه و کوتاه تر کرده است. او حالا ثابت کرده است که چرا اصرار دارد تا در تیم یورگن کلوپ جایگاهی به خودش اختصاص دهد.

 

 

 

 

 درحالیکه 19 دقیقه تا پایان بازی لیورپول و اورتون باقی مانده بود، کرتیس جونز با یک ضربه کات‌دار تماشایی دروازه اورتون را فرو ریخت تا تیمش را به مرحله چهارم جام حذفی برساند. این پنجمین حضور جونز در ترکیب لیورپول و اولین گل رسمی او برای تیم بزرگسالان باشگاه بود.

جونز در 9 سالگی بود که وارد آکادمی باشگاه لیورپول شد و از همان ابتدا کسی تردیدی نداشت که او بالاخره به تیم اول باشگاه خواهد رسید. از همان آغازین روزهای حضور کلوپ در لیورپول یعنی اکتبر 2015 به وی گفته شده بود که کرتیس جونز را زیر نظر داشته باشد و مرد آلمانی نیز در تمام سال های اخیر یک چشم خود را روی این بازیکن مستعد گذاشته بود. کلوپ شاهد رشد و پیشرفت سریع جونز بود و به همین دلیل بود که از وی در چند نوبت خواسته است تا از کمپ کرکبی به کمپ ملوود، کمپ تیم بزرگسالان باشگاه بیاید و با تیم اول تمرین کند.

کلوپ قطعا در جونز چیزهایی کشف کرده بود که او را برای تور تابستانی 2018 به ایالات متحده برد و حتی برابر بروسیا دورتموند روی نیمکت ذخیره ها نیز نشست.

جونز از همان زمان در جست و جوی روزنه ای برای رسیدن به تیم اول بود و بالاخره برابر اورتون به هدف خود رسید.  او صبح روز مسابقه بیمار شد اما حضور در دربی آنقدر مهم بود که او بیماری اش را از کلوپ پنهان کرد. جونز از کودکی خواب حضور در دربی مرسی ساید را می دید و حالا نمی توانست این فرصت بزرگ را از دست بدهد:« به عنوان یک بازیکن باید قدرت این را داشته باشید که در مواقع سخت و دشوار و حتی زمان بیماری قدرت خودتان را حفظ کنید؛ بنابراین فکر می کنم پنهان کردن بیماری از کادر فنی تصمیم درستی بود.

من وارد زمین شدم و سعی کردم فوتبال خودم را بازی کنم. بعضی وقتها نیمکت‌نشینی طولانی، مدت کوتاهی وارد زمین شدن و طعمش را چشیدن و دوباره به نیمکت برگشتن آدم را عصبانی می‌کند. من مدتی بود عملا به سرمربی‌مان التماس می‌کردم که به من بازی بدهد ولی امیدوار بودم روزی که وارد زمین می‌شوم بتوانم گل بزنم و حالا بی نهایت خوشحالم که توانستم اولین گل خودم را برای باشگاه به ثمر برسانم.

 نمی‌توانم احساساتم را توضیح بدهم. اینکه هر روز کنار این تیم باشم و از بازیکنان بی‌نظیرش چیز یاد بگیرم فوق‌العاده مهم و لذت‌بخش است. این تیم پر است از بازیکنانی در کلاس جهانی ولی فکر کنم امروز من هم نشان دادم که در زمین می‌توانم چه کنم.»

Image result for curtis jones

آدام لالانا کاپیتان لیورپول در دربی هم نتوانست ستایش خود را از کرتیس جونز پنهان کند و به خبرنگاران گفت:« او پسری با اعتماد به نفس بالاست ولی خیلی مهم است که او مغرور نشود و همچنان به تمرین و تلاش سخت ادامه دهد. کرتیس حالا باید بیش از همیشه به توصیه های سرمربی گوش کند و همچنان به یادگیری از کادر فنی و بازیکنان باتجربه ادامه دهد. اطمینان دارم که از او چیزهای بیشتری خواهیم شنید. کرتیس می خواهد بیشتر برای تیم بازی کند و فکر می کنم با توجه به مصدوم هایی که داریم و فشردگی بازی ها او می تواند در ادامه فصل، بخش مهمی از تیم باشد.»

حالا دوران جدید برای کرتیس در لیورپول شروع خواهد شد. ستاره ای که پیش از فصل، کمتر کسی فکر می کرد بتواند نتیجه یک دربی را تعیین کند، از این پس وارد ایده های یورگن کلوپ خواهد شد و کار سخت او نیز از همینجا شروع خواهد شد. تداوم، همان چیزی است که کرتیس را تبدیل به یک ستاره بزرگ خواهد کرد و او چقدر خوش شانس است که در ابتدای دوران فوتبالش، مربی و لیدری مثل یورگن کلوپ دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45zwdm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 دور سوم جام حذفی انگلیس قرعه‌کشی شد/ لیورپول با «دربی» وارد می‌شود