تاریخ انتشار: 1398/10/21 22:24
سری آ ایتالیا؛
کد خبر: 75008

آاس رم-یوونتوس؛آیا همه راه ها به رم ختم میشوند؟

دو تیم آاس رم و یوونتوس در هفته نوزدهم سری آ ایتالیا به مصاف هم خواهند رفت.
آاس رم-یوونتوس؛آیا همه راه ها به رم ختم میشوند؟

یکشنبه شب از ساعت۵ ۱ /۲۳ به وقت ایران، شاگردان‌ فونسکا سرمربی پرتغالی گرگ های رم در ورزشگاه خاطره انگیز المپیکو میزبان شاگردان ساری درتیم یوونتوس خواهند بود تا   یکی دیگر از سه دیدار حساس و مهم هفته ۱۹  سری آ ایتالیا را برگزار کنند.  

بانوی پیر فوتبال ایتالیا پس این که درهفته گذشته کالیاری را با چهار گل در هم‌ شکست، همچنان در کورسی جذاب، پابه پای اینتر کونته تا اینجای کار ،تنور فوتبال ایتالیا را گرم نگه داشته است.آنها برای به زیر کشیدن افعی ها،دندان تیز کرده اند. رونالدو دربهترین شرایط خود بسر می برد او با هتریک مقابل کالیاری ،نشان داد که همچنان سرحال است،زیرا او  هیچگاه انگیزه اش را ازدست نمی دهد و همواره انتقادها ،عزم را به جزم تبدیل می کند.

 و اما در آنسوی زمین،شاگردان فونسکا، مربی خوشفکر و پرتغالی رمی ها قرار دارند که درهفته اخیر با دوگل از تورینو شکست خوردند تا اندکی از لاتزیو ،حریف سنتی اش عقب بمانند.گرگ ها برای ماندن در منطقه کسب سهمیه محکوم به پیروزی در این بازی هستند،اما با توجه به فرم مطلوب و ایده آل این روزهای یووه، در بدبین ترین حالت،نباید  بازنده این دیدار حساس شوند.زیرا باخت دراین دیدار می تواند گرک ها را با مشکلات فراوان روحی و روانی مواجه کند و ازسویی کمترین لغزش آنها سبب میشود که آتالانتا را بالای سر خود ببینند و حتی رده چهارمی آنها بشدت به خطر می افتد.چنانچه آاس رم دراین بازی مغلوب یووه شود، برگشت به دوران چند هفته اخیرش که نتایج قابل توجهی کسب کرده بود، با چالش جدی روبرو کند و ممکن است  گرگ ها وارد بحرانی شوند که خروج ازآن به این سادگی ها نباشد.پس ،این دیدار از چندین جهت برای هر دوتیم،بویژه آ اس رم از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

نبرد این دوتیم همیشه با اتفاقات و حوادث بسیاری روبرو بوده است ،بویژه در دیدار مهم امشب.زیرا هردومربی تفکری تهاجمی دارند و بازی روی زمین و خط به خط را بخوبی درتیم هایشان جا انداخته اند،هرچند نباید از بازی دفاعی و سنتی تیم های ایتالیایی غافل ماند. فوتیال ایتالیا بشدت تاکتیکی است و کمتر شاهد خارج شدن بازیکنان از  چارچوب تاکتیک های تعیین شده و مورد نظر مربیان هستیم.هرچند، هم ساری وهم فونسکا  سرمربیان دو‌تیم رم و یووه در صددند که از چارچوب های تنگ و کلاسیک و سنتی فوتبال ایتالیا عبور کنند و به اصطلاح سنت شکتی کنند،مساله ای که درفوتبال ایتالیا جرات و شجاعت می طلبد .

 از طرفی باید به چنین مربیانی زمان داد،تا فوتبال ایتالیا را دچار تغییرات و تحولاتی اساسی کنند،موردی که مانچینی سرمربی کنونی تیم ملی ایتالیا، توانست در دیدارهای مقدمانی یورو ۲۰۲۰، تیم ملی را بسوی چنین فوتبالی سوق دهد.

 کاری که ساری،گاسپرینی، روبرتو دزر بی،ماران  و تا حدودی کونته در حال انجامش هستند.

ساری اندک اندک تفکرات و اندیشه ها و برنامه های تاکتیک هایش را در تیم یووه جا انداخته است ،هرچند یووه ی او، هنوز با آنچه مد نظرش است،فاصله دارد.یووه هنوز نتوانسته  بخوبی پرس از بالا را همانند ناپولی ساری در زمین پیاده کند.زیرا بازیکنان خط جلویی اش بیشتر در اندیشه گلزنی و دریافت توپ هستند تا فشار وارد کردن برخط دفاعی حریف.رونالدو،دیبالا،هیگواین و‌گاها برناردسکی ازچنین فاکتوری(دوندگی بی امان  و پرس کردن مورد نظر ساری) فاصله دارند.آنها نیاز به زمان دارند تا در برخی تاکتیک های ساری ذوب شوند .در بازی مالکانه،پرسینگ شدید و توپ گیری بی نقص، نقشی اساسی و‌کلیدی ایفا می کند.

در این دیدار حساس و مهیج چنانچه هریک از دو تیم زودتر به گل دست یابند،  بازی در ادامه می تواند آبستن حوادث بسیاری باشد ،تا کام‌ تشنه فوتبال دوستان ایتالیایی را سیراب کند.

امین یزدانی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3e7d7p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسامی داوران هفته اول فصل جدید سری آ اعلام شد!