تاریخ انتشار: 1398/11/28 21:39
کد خبر: 70528

بعد از فوتبال چه گزینه‌هایی پیش روی رونالدو خواهد بود؟

ستاره پرتغالی یوونتوس به سال‌های پایانی فوتبالش نزدیک شده و فعالیت او بعد از دوران بازی یکی از چالش‌های جالب خودش و طرفدارانش است.
بعد از فوتبال چه گزینه‌هایی پیش روی رونالدو خواهد بود؟

کریستیانو رونالدو، مهاجم یوونتوس گفته که می‌خواهد به بازی در بالاترین سطح ادامه دهد. او به این اشاره کرده که شاید پس از 40 سالگی هم بازی کند. این بازیکن 35 ساله همچنان عالی کار می‌کند و سخت در تلاش است که از نظر فیزیکی در اوج بماند. رونالدو هم سریع و چابک است و هم اینکه قدرت بدنی بالایی دارد و در هوا عالی کار می‌کند. اما دوران فوتبال او هم روزی به پایان خواهد رسید. در آن هنگام چه گزینه‌هایی پیش روی او خواهد بود؟

 

مربیگری

بازیکنان بسیاری پس از دوران بازی‌شان به سراغ مربیگری می‌روند. رونالدو می‌تواند مانند بسیاری از بازیکنان بزرگی که رودررویشان قرار گرفته، از جمله استیون جرارد، فرانک لمپارد، میکل آرتتا و تیری آنری، به سراغ مربیگری برود.

تصاویری از رونالدو در کنار فرناندو سانتوس در فینال یورو 2016 منتشر شد که نشان می‌داد او به همراه سانتوس دارد تیم ملی پرتغال را هدایت می‌کند. از رونالدو درباره اینکه آیا روزی مربی خواهد شد سؤال شده و او گفته: «در حال حاضر علاقه‌ای به مربیگری ندارم اما شاید یک روز حوصله‌ام سر برود و حسش به سراغم بیاید. هرگز نگویید هرگز. اگر مربی شوم، فردی خواهم شد که به بازیکنان انگیزه می‌دهد. مربی باید شور و استعداد خود را به تیم منتقل کند. برای مثال، من دوست دارم تفریح کنم، دریبل کنم، شوت بزنم و گل به ثمر برسانم و اینها را باید به تیم منتقل کنم.»تردیدی نیست که مربیگری می‌تواند کاری طاقت‌فرسا برای رونالدو باشد. البته او شش سال زیر نظر سر الکس فرگوسن بازی کرده و درس‌های زیادی درباره موفقیت آموخته است.

 

کارهای تجاری

رونالدو در خارج از میدان کارهای تجاری زیادی انجام داده است و پس از بازنشستگی به سخت‌کوشی ادامه خواهد داد تا موفقیت‌های بیشتری کسب کند. برند مشهور CR7 او شامل کالاها و خدمات گوناگونی می‌شود. او هتل پستانا CR7 را دارد، یک خط تولید البسه بسیار مشهور دارد، صاحب یک کلینیک کاشت مو است و چندین باشگاه بدنسازی هم تأسیس کرده است.

رونالدو با ثروتی که اندوخته شاید یک باشگاه فوتبال هم بخرد. او می‌تواند مانند دیوید بکام شود که باشگاه اینتر میامی را دارد و در کنار رایان گیگز، پل اسکولز، فیل نویل، گری نویل و نیکی بات، سهام‌دار سالفورد سیتی هم است. او شاید تیمی در دسته‌های پایین‌تر پرتغال را بخرد. رونالدو پیراهن شماره 7 بکام را در یونایتد از او گرفت و با او در تماس است و شاید از او ایده بگیرد.

رونالدو نازاریو، ستاره مشهور برزیلی هم سهام‌دار عمده باشگاه رئال وایادولید است. می‌توان انتظار داشت فوتبالیست‌های سابق بیشتری به سراغ خرید باشگاه‌ها بروند.

 

بازیگری

رونالدو در زمستان پارسال بود که گفت دوست دارد خودش را به چالش بکشد و در یک فیلم سینمایی بازی کند: «امیدوارم که بیش از 50 سال عمر کنم تا بتوانم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو شوم و تلاش کنم برای آنها راه حل پیدا کنم. یکی از کارهایی که می‌خواهم خودم را در آن به چالش بکشم، برای مثال بازی در یک فیلم است.» او به این ترتیب پا جای پای وینی جونز، پله و بکام خواهد گذاشت. شاید رونالدو هرگز در یک فیلم پرهزینه هالیوودی بازی نکند یا نامزد اسکار نشود اما در هر حال نام او را نباید از لیست بازیگران سینما خط زد.

 

تحصیل

او شاید در پایان دوران فوتبالش به سراغ تحصیل برود. او پیش‌تر گفته بود که دوست دارد ادامه تحصیل بدهد: «من همیشه پیشنهاد می‌کنم که چیزهای جدید را یاد بگیرید. این چیزی است که همیشه اشتیاقش را دارم. من همیشه تلاش می‌کنم درس‌های جدیدی بیاموزم، چون این درس‌ها به پرسش‌های بسیاری که در ذهنم نقش بسته‌اند پاسخ می‌دهند. ما باید از دیگران درس بیاموزیم و این موضوع در رسیدن به سطحی که من هستم تأثیر بسیاری داشته است.»ونسان کمپانی، کاپیتان سابق منچستر سیتی و خوان ماتا، هافبک فعلی منچستر یونایتد مثال‌هایی عالی از این موضوع هستند. سوکراتس، اسطوره برزیل هم همینطور. آیا می‌توان رونالدو را دید که کتاب‌هایش را زیر بغلش زده است؟ البته بیشتر به نظر می‌رسد که او یک دانشگاه بخرد و نامش را CR7 بگذارد. او دست به هر کاری که بزند، می‌توان انتظار داشت که با برنامه قبلی بوده، کاملاً رویش فکر شده، جذاب است و موفق خواهد بود؛ مانند آن‌چه که در دوران ورزشی او رقم خورده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39nk8e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 علیرضا بیرانوند: چرا باید مغرور شوم؟