تاریخ انتشار: 1398/12/17 16:26
یورگن کلوپ، کرونا و پارادوکس اظهارنظر
کد خبر: 68417

آیا سلبریتی‌ها از کلوپ الگو می‌گیرند؟

صحبتهای یورگن کلوپ درباره ویروس کرونا در مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی با چلسی الگوی مناسبی برای همه کسانی است که بدون تخصص درباره مسائل تخصصی اظهار نظر می‌کنند.
 آیا سلبریتی‌ها از کلوپ الگو می‌گیرند؟

چندی پیش یک منتقد معروف رستوران‌ها به نام یورگن دولاس گفته بود او به عنوان منتقد بیشتر از آشپزها از غذا می‌داند. او در ادامه صحبتهایش به این اشاره کرده بود که این یکی از اصول اساسی نقد در حوزه‌های مختلف است چه اینکه اطلاعات یک پرنده‌شناس از پرندگان بیشتر از اطلاعات آنها درباره خودشان است.

همین چند روز پیش بود که یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول هم درمصاحبه بعد از بازی تیمش مقابل چلسی وقتی با سوال خبرنگاری درباره ویروس کرونا روبرو شد در پاسخ گفت که او متخصص فوتبال است و نه ویروس‌شناس و نباید در این باره اظهارنظر بکند.

یورگن کلوپ مربی کاربلدی که لیورپول را به یک ماشین ترسناک تبدیل کرده یکی از اساتید تمام‌عیار ارتباط با رسانه‌ها است و در کنفرانس‌های خبری با درایت و مهارت، فضا را به شکلی به نفع خود برمی‌گرداند که همیشه ستاره اول این کنفرانس‌های مطبوعاتی باشد. کافی است به این نکته اشاره کنیم که بعد از ناکامی لیورپول در چند بازی اخیرشان ریش یورگن کلوپ بلندتر از همیشه دیده می‌شود و این در خود پیامی ناخودآگاه برای هواداران تیم دارد.

اما وقتی خبرنگار از کلوپ درباره ویروس کرونا و نگرانی او از این ویروس می‌پرسد کلوپ با لحنی سرد و نسبتا عصبانی پاسخ داده و می‌گوید:" کسانی مثل من که دانش لازم را ندارد نباید هر چیزی بگویند. نظر من واقعا اهمیتی ندارد".

نکته جالب اینجا است که در آلمان هم یولیان ناگلزمان، سرمربی لایپزیش در مواجهه با سوالی مشابه، واکنشی مشابه نشان داده و به خبرنگار می‌گوید:" همینطور که از یک ویروس‌شناس نمی‌پرسند با وولفزبورگ چطور باید بازی کرد، این سوال را هم نباید از من پرسید".

در اینکه مربیان فوتبال از ویروس‌شناسی دانشی ندارد شکی نیست. ولی علت سوال‌هایی که این روزها دائما از آنها درباره ویروس کرونا پرسیده می‌شود، عدم قطعیتی است که این روزها دامن‌گیر دنیا و از جمله دنیای ورزش شده است. واقعیت این است که هیچکس حتی متخصصین نمی‌دانند که آینده ویروس کرونا چه خواهد بود.

aCJSI7eja3kS

ولی واقعیت این است که این روزها منتقدین همواره با نگاهی بدبین به سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و پزشکان نگاه می‌کنند ولی مربیان فوتبال هنوز شخصیت‌هایی قابل احترام و محبوب هستند. به همین خاطر است که صحبتهای آنها حتی وقتی درباره فوتبال نیست به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. یورگن کلوپ در کنفرانس بعد از بازی خود گفت:" اینکه می‌بینم نظر مربیان فوتبال را درباره مسائل مهم بااهمیت تلقی می‌کنند برای من ناراحت‌کننده است".

این ممکن است برای برخی ناراحت‌کننده باشد ولی واقعیت این است که مربیان فوتبال به خصوص آنها که کاریزماتیک و موفق هستند معمولا درباره مسائل مختلف اظهارنظر کرده و عده زیادی برای نظرات آنها ارزش قائلند. اما موضع‌گیری کلوپ باید برای همه کسانی که هیچ اطلاعی درباره ویروس کرونا نداشته ولی با اینحال دوست دارند درباره  آن اظهارنظر کنند درس مهمی باشد.

کلوپ در صحبتهای خود گفت که نه درباره ویروس کرونا و نه درباره سیاست دانشی ندارد و بنابراین درباره این مسائل صحبت نخواهد کرد. کلوپ البته می‌داند که ویروس کرونا با سیاست تفاوت بسیار زیادی دارد و در جوامع باز از کسانی با محبوبیت کلوپ انتظار می‌رود برای رسیدن به جامعه‌ای بازتر و سالم‌تر درباره مسائل سیاسی اظهارنظر کنند. یادمان باشد که بعد از ماجرای سیاسی‌ای که در جام جهانی 2018 برای مسوت اوزیل و تیم ملی آلمان پیش آمد، بسیاری از مربیان مشهور و پرطرفدار آلمانی از جمله یورگن کلوپ در این باره سکوت کردند و از بابت سکوت‌شان با انتقادهای زیادی مواجه شدند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3q75yj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام زمان برگزاری اردوی تیم ملی جوانان