تاریخ انتشار: 1398/12/20 11:37
کد خبر: 68121

سرنوشت فوتبال اروپا در هاله ای از ابهام

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اقصی نقاط اروپا و بحرانی شدن وضعیت در ایتالیا، فوتبال قاره سبز در فصل جاری سرنوشتی نامعلوم دارد.
سرنوشت فوتبال اروپا در هاله ای از ابهام

تعلیق تمامی رویدادهای ورزشی کشور ایتالیا تا 15 فروردین سال 1399 به دستور نخست وزیر این کشور که نشان دهنده عمق بحران شیوع کرونا در کشور چکمه‌ای است، سرنوشت نامعلومی را برای ورزش آن به خصوص سری A رقم زده است. ماجرا اما به ایتالیا و سری A ختم نمی‌شود و این مشکل ممکن است دامن‌گیر تمامی کشورهای اروپایی شود.

در ایتالیا علاوه بر لغو تمامی رویدادهای ورزشی، محدودیت‌های سفت و سختی هم برای مسافرت‌های بین شهری در نظر گرفته شده است که عملاً کل این کشور را وارد یک قرنطینه عمومی کرده است. این در حالیست که در پایان فصل جاری فوتبال باشگاهی اروپا، رقابت‌های یورو 2020 آغاز می‌شود و بازی افتتاحیه این تورنمنت هم باید در تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) میان تیم‌های ملی ایتالیا و ترکیه برگزار شود. اما با وضعیتی که در ایتالیا و اروپا به خاطر شیوع کرونا به وجود آمده مشخص نیست که امکان برگزاری یورو 2020 در موعد مقرر وجود داشته باشد چون احتمال دارد که فصل فوتبال باشگاهی در ایتالیا به موقع به پایان نرسد.

طبق گزارش نشریه رپوبلیکا، بعد از تعلیق سه هفته‌ای تمامی رویدادهای ورزشی ایتالیا، سه گزینه برای ادامه پیدا کردن بازی‌های سری A وجود دارد.

یکی از گزینه‌ها به تعویق انداختن مسابقات یورو 2020 است که با توجه به افزایش شیوع کرونا در سراسر اروپا از جمله اسپانیا که روز یکشنبه هفته گذشته شمار مبتلایان جهش قابل توجهی داشت، محتمل‌ترین گزینه به نظر می‌رسد. از این رو ممکن است که یورو 2020 به فصل پائیز یا حتی سال آینده موکول شود.

گزینه دیگر این است که برای ماه پایانی لیگ‌ برنامه فشرده‌تر در نظر گرفته شود که در آن تیم‌ها هر دو سه رو یک بار به میدان بروند و بازی‌های جام حذفی نیز به ماه ژوئن و حتی ماه آگوست موکول شوند تا سری A به موقع تمام شود و فرصت کسب آمادگی برای ملی‌پوشان ایتالیا جهت حضور در یورو 2200 وجود داشته باشد.

بدترین سناریی ممکن اما این است که فصل جاری سری A در همین مقطع کنونی مختومه اعلام شود و اسکودتو به هیچ اعطا نشود اما تیم‌ها بر اساسی که در جدول دارند، سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده را کسب کنند. در مورد سقوط تیم‌ها اما وضعیت فرق می‌کند و برنامه به این صورت خواهد بود که هیچ تیمی سقوط نکند و در عوض تنها دو تیم از سری B به سری A صعود کنند و فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا با حضور 22 تیم برگزار شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xkd9p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کرونای ما و کرونای آنها!
تفاوت فوتبال ایران و اروپا؛