تاریخ انتشار: 1398/12/22 21:31
کد خبر: 67843

دادگاه CAS و برگزاری یک جلسه جنجالی

دیوان داوری ورزش (CAS) امروز جلسه رسیدگی به شکایت امارات از قطر را برگزار کرد.
 دادگاه CAS و برگزاری یک جلسه جنجالی

و به نقل از اسپولگ پیروزی 4 بر صفر قطر برابر امارات در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 در حالی رقم خورده که تیم میزبان معتقد است قطری ها از 2 بازیکن غیر مجاز در رقابت ها استفاده کرده اند.این ادعا اما  در کمیته انضباطی و سپس تجدیدنظرِ AFC رد شد. امارات اما شکایت خود را به دادکاه عالی ورزش برد  و مجددا نسبت به حضور غیر قانونی المعز علی و بسام الراوی در تیم ملی قطر شکایت کرد. آنها معتقد  هستند که مادران این دو بازیکن متولد قطر نیستند و استفاده از این دو بازیکن در رقابت ها، مقررات مرتبط با شایستگی(صلاحیت یا مشمولیت) بازیکنان برای تیم‌های ملی را نقض کرده و آن دو مصداق بازیکن غیر مجاز بوده اند.

با توجه به قوانین فیفا، دو واژه کلیدی در این مبحث مشمولیت ( eligibility) و ملیت ( nationality ) هستند و در صورت اثبات استفاده از بازیکن غیرمجاز، نتیجه بازی به ضرر تیم خاطی تغییر خواهد کرد.

حالا اما در شرایطی که بیشتر از یک سال از قهرمانی قطری ها در جام ملت های آسیا و در خاک امارات سپری شده، باید چند هفته دیگر هم در انتظار حکم دادگاه عالی ورزش (CAS) بمانیم و ببینیم این دادگاه در نهایت چه رایی برای این پرونده مهم صادر خواهد کرد.

00


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vleyp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم ملی چه مسیری را تا شروع دوباره بازی‌ها طی می‌کند؟