تاریخ انتشار: 1398/12/24 09:47
کد خبر: 67726

ستاره‌ها مثل کاسیاس وارد انتخابات فوتبال می‌شوند

براساس بند‌هایی که هم‌اکنون در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد برخی از ستاره‌های فوتبال هیچ‌وقت نمی‌توانند وارد گود شوند در حالی که در اسپانیا شاهد حضور ایگر کاسیاس در انتخابات هستیم.
ستاره‌ها مثل کاسیاس وارد انتخابات فوتبال می‌شوند

در مجمع بعدی فدراسیون فوتبال که احتمالاً اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال به شور گذاشته می‌شود. به همین خاطر دور از ذهن است که انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اردیبهشت ماه برگزار شود.

به تازگی کمیته ویژه‌ای برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال تشکیل شده که اعضای این کمیته از راه دور تلاش‌شان برای اصلاح اساسنامه را آغاز کرده‌اند. قرار شده بعد از اصلاح اساسنامه برای تأیید به مجمع عمومی فدراسیون فوتبال فرستاده شود. البته گفته شده برای تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال به دنبال برگزاری مجمع عمومی فوق العاده است، اما به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا به فدراسیون فوتبال اجازه نخواهد داد در فروردین ماه این مجمع را برگزار کند به این خاطر که اعضای مجمع بیشتر شهرستانی هستند و در فروردین شرایط سفر آن‌ها به تهران مهیا نیست.

پیش‌تر قرار بود انتخابات فدراسیون فوتبال اردیبهشت برگزار شود، اما با تأکید وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست زودهنگام روز ۲۵ اسفند برای برگزاری مجمع عمومی برنامه‌ریزی شد، اما ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی، اعلام کرد با توجه به ایراد فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال تا اصلاح اساسنامه انتخابات برگزار نخواهد شد.

نکته جالب انتخابات آتی ریاست فدراسیون فوتبال، ثبت‌نام دوباره نامزدهاست. نامزد‌ها به واقع باید براساس اساسنامه جدید ثبت‌نام کنند. هم‌اکنون یکی از شروط ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گرفتن ۱۰ امضا از اعضای مجمع عمومی است که پیش‌تر مورد انتقاد برخی از نامزد‌ها بود و شاید یکی از بند‌هایی که در اساسنامه جدید اصلاح شود، همین بند باشد. جالب اینکه یکی از نامزد‌هایی که قصد ثبت‌نام داشت، اما بعد از پی بردن به این موضوع که باید ۱۰ امضا از مجمع عمومی بگیرد از ثبت‌نام انصراف داد، این‌طور گفت که هیچ‌وقت دست به این کار نخواهد زد و این کار را گدایی از اعضای مجمع عمومی می‌داند. براساس بند‌هایی که هم‌اکنون در اساسنامه فدراسیون فوتبال وجود دارد برخی از ستاره‌های فوتبال هیچ‌وقت نمی‌توانند وارد گود شوند در حالی که در اسپانیا شاهد حضور ایگر کاسیاس در انتخابات هستیم. یکی از شروط نامزد‌ها دارا بودن ۱۰ سال سابقه مدیریت است در حالی که ستاره‌های فوتبال بیشتر بازی کرده‌اند تا مدیریت و به همین بهانه نمی‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/275ype

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ایکر کاسیاس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد