تاریخ انتشار: 1398/12/26 09:57
کد خبر: 67509

تباس:متقاعد شده‌ام که فصل جاری لالیگا را به پایان خواهیم برد

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا اطمینان دارد مسابقات فصل جاری سطح اول فوتبال اسپانیا نیمه‌کاره نخواهد ماند.
تباس:متقاعد شده‌ام که فصل جاری لالیگا را به پایان خواهیم برد

در پی گستردگی شیوع ویروس کرونا در اسپانیا، پنجشنبه هفته گذشته با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال اسپانیا و مسئولان سازمان لیگ اسپانیا، سرانجام برگزاری بازی‌های لالیگا و لیگ دسته دوم این کشور برای حداقل دو هفته آینده به حالت تعلیق در آمد، این در حالی است که پیش از این قرار بود بازی‌های دو هفته آینده لالیگا پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار شود.

روز گذشته هم رسانه‌های اسپانیایی اعلام کردند که تست کرونای اسکیل گارای، بازیکن آرژانتینی تیم فوتبال والنسیا مثبت اعلام شده و او به اولین بازیکن شاغل در لالیگا تبدیل شد که به این بیماری مسری مبتلا می‌شود. همچنین جز او یکی از اعضای کادر پزشکی این باشگاه نیز به کرونا مبتلا شده است. همین موضوع باعث شده تا نگرانی‌ها درباره احتمال ادامه برگزاری این رقابت‌ها در این شرایط بیشتر شود اما رئیس سازمان لیگ اسپانیا معتقد است که این فصل لالیگا نیمه‌کاره نخواهد ماند.

خاویر تباس، رئیس سازمان لیگ اسپانیا در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «کادنا کوپه» اسپانیا گفت: من متقاعد شده‌ام که فصل جاری لالیگا را به پایان خواهیم برد. ما همچنین با دیگر لیگ‌های باشگاهی‌ در حال همکاری برای مشخص کردن روزهای برگزاری بازی‌ها هستیم. من تماس‌هایی با مسئولان لیگ‌های ایتالیا و آلمان هم داشتم. رویکرد ما در حال حاضر این است که در نشست روز سه‌شنبه یوفا که درباره یورو 2020 است چه تصمیم‌گیری‌ای خواهد شد. باشگاه‌های بزرگ اروپایی هم دوران دشواری را سپری می‌کنند و این تنها مربوط به باشگاه‌های کوچک نمی‌شود.  

وی افزود: اگر برگزاری یورو 2020 در کار نباشد، خواهیم دید که چطور لالیگا را به پایان خواهیم برد، اگر هم برگزاری یورو 2020 به تعویق نیفتد، ما با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد. باید در سلامت باشیم و این مهمترین چیز است. اگر مسابقات به حالت تعلیق دربیایند، همه چیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و طبعاً درآمدها هم کاهش پیدا می‌کند. اگر مسابقات باشگاهی تمام نشود، بودجه تمامی تیم‌ها به خطر می‌افتد، اما من اطمینان دارم که مسابقات به پایان خواهد رسید.

اتحادیه فوتبال اروپا قرار است روز سه‌شنبه (فردا) در چهار کنفرانس ویدئویی مجزا به ریاست الکساندر چفرین، رئیس یوفا با نمایندگان 250 باشگاه اروپایی، نمایندگان 32 لیگ اروپایی، نمایندگان 55 اتحادیه عضو یوفا و اعضای کمیته اجرایی یوفا بحث و تبادل‌نظر در خصوص شرایط به وجود آمده در نتیجه شیوع ویروس کرونا، تصمیم‌گیری نهایی می‌کنند.

ممکن است نتیجه این نشست‌های غیرحضوری به تعویق یک ساله مسابقات یورو 2020 و برگزاری آن در تابستان آینده ختم شود اما نشریه انگلیسی «تلگراف» روز گذشته مدعی شده بود؛ این مسابقات ممکن است در ماه پایانی سال جاری میلادی (ماه دسامبر) برگزار شود.

در حال حاضر پس از گذشت 27 هفته از لالیگای اسپانیا، بارسلونا با 58 امتیاز صدرنشین است و رئال مادرید هم با 56 امتیاز در رده دوم قرار دارد. با این شرایط به نظر می‌رسد عنوان قهرمانی از آن یکی از این دو تیم خواهد بود.

تاکنون در کشور اسپانیا 288 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید 19) از دست داده‌اند و با دستور مقامات ارشد این کشور، اسپانیا در حال حاضر در قرنطینه است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gqnqn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اصرار در برگزاری دیدارهای لالیگا در آمریکا