تاریخ انتشار: 1398/12/27 20:05
کد خبر: 67345

تعطیلی کمرشکن بوندس‌لیگا و ضرری که هیچ کسی فکرش را نمی کرد

بالاترین مقام اجرایی لیگ دسته اول فوتبال آلمان از تأثیر منفی تعلیق مسابقات بر آینده بوندس‌لیگا ابراز نگرانی کرد.
تعطیلی کمرشکن بوندس‌لیگا و ضرری که هیچ کسی فکرش را نمی کرد

وندس‌لیگا آخرین لیگ در میان ۵ لیگ بزرگ فوتبال اروپا بود که از بیم شیوع کرونا دستور تعلیق بازی‌هایش را صادر کرد، اما کریستین سیفرت مدیراجرایی سازمان لیگ فوتبال آلمان بیش از سایر همتایان خود در سایر کشور‌ها نگران عواقب این تعلیق به نظر می‌رسد.

دو دسته برتر فوتبال باشگاهی آلمان تا روز دوم آوریل (۱۴ فروردین) به حالت تعلیق درآمده‌اند، اما سیفرت می‌گوید وضعیت شیوع ویروس کرونا در دنیا به گونه‌ای است که امکان دارد، ژرمن‌ها مجبور شوند مدت تعلیق را تمدید کنند.

سیفرت در یک نشست خبری خطاب به ۵۶ هزار فردی که در صنعت فوتبال آلمان مشغول به کار هستند، گفت: ده هزار شغل در معرض نابودی است. ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بوندس‌لیگا باید اعتراف کند و بگوید «بله، ما در حال تولید یک محصول هستیم و اگر دیگر نتوانیم آن را تولید کنیم، دوران حضورمان به پایان می‌رسد. مسئله فقط ستاره‌های فوتبال نیست. چیزی بیشتر از لغو چند بازی در میان است.»

نمایندگان باشگاه‌های فوتبال آلمان روز دوشنبه در شهر فرانکفورت یک جلسه عمومی برگزار و در آن بدترین سناریو‌های ممکن برای فوتبال این کشور که ممکن است تا پایان ماه مارس رخ دهد را ارزیابی کردند. یکی از موضوعات این جلسه بررسی ضربه‌های مالی احتمالی به باشگاه‌ها و امکان و مدت دوام آن‌ها پس از دریافت این ضربات بوده است.

سیفرت ادامه داد: کمبود درآمد‌های حاصل از حقش پخش بازی‌ها، جذب اسپانسر و فروش بلیت کاری با باشگاه‌ها خواهد کرد که حتی در صورت گذشتن بازیکنان از حقوق‌های‌شان باشگاه‌ها باز هم تنها برای مدتی می‌توانند دوام بیاورند و احتمال ورشکستگی آن‌ها وجود دارد. امیدواریم که مسئولان یوفا در جلسه‌شان درباره آینده یورو ۲۰۲۰، به این مسئله و تأثیری که ویروس کرونا بر لیگ‌های داخلی می‌گذارد هم توجه داشته باشند.

مدیراجرایی سازمان لیگ فوتبال آلمان درباره زمان از سر گرفته شدن مسابقات این کشور هم اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌داند که بازی‌ها چه زمان از سر گرفته می‌شوند. ما بابت اصرار به برگزاری بازی‌های هفته اخیر در قالب بازی‌های بدون تماشاگر مورد انتقادات فراوانی از سوی هواداران و رسانه واقع شدیم، اما اتخاذ این تصمیم برای بقای برخی از باشگاه‌ها ضروری بود. اگر ما الان بازی‌های بدون تماشاگر را نفی کنیم، فصل آینده نمی‌توانیم درباره ۱۸ تیمی یا ۲۰ تیمی بودن لیگ دسته اول بحث کنیم، چون دیگر اصلاً ۲۰ باشگاه وجود نخواهد داشت.

آلمان مانند برخی دیگر از کشور‌های اروپایی در آستانه رو آوردن به قرنطینه کامل برای مهار ویروس کرونا است. در این کشور مدارس تعطیل شده‌اند و در چندین منطقه و شهر، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده که شامل تعطیلی رستوران‌ها، اماکن ورزشی و دیگر مکان‌های عمومی می‌شود. تا کنون ۴ هزار و ۸۳۸ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲ نفر هم جان‌شان را از دست داده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xk5dq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاکید دوباره IOC به برگزاری المپیک