تاریخ انتشار: 1399/04/09 20:44
کد خبر: 60235

بایرن مونیخ و رکورد هایی که در این فصل به ثبت رسید

بایرن‌مونیخ در فصلی که به هشتمین قهرمانی متوالی‌اش در بوندس‌لیگا رسیده، رکوردهای رنگارنگی ثبت کرده است.

 بایرن‌مونیخ با هانسی فلیک هم قهرمان بوندس‌لیگای آلمان شد. هشتمین قهرمانی متوالی و ثبت رکوردهای جدید، از گل‌های روبرت لواندوفسکی تا سرعت آلفونسو دیویس و رکورد ۱۰۰ گل.

سایت رسمی بوندس‌لیگا پس از پایان این لیگ رکوردهای رنگارنگی که باواریایی‌ها در فصلی که گذشت ثبت کرده‌اند را مرور کرده است.

۳: روبرت لواندوفسکی سومین جایزه متوالی آقای‌گلی‌اش را در پایان فصل با ۳۴ گل‌زده کسب کرد. او اولین بازیکن بعد از گرد مولر بهترین گلزن تاریخ بوندس‌لیگاست که برای سومین فصل متوالی به این جایزه می‌رسد. او در مجموع ۵ مرتبه آقای‌گل بوندس‌لیگا شده است.

رکورد‌های بایرن مونیخ در هشتمین قهرمانی متوالی

۴: اختلاف امتیاز بایرن‌مونیخ در زمان انتخاب هانسی فلیک به‌عنوان مربی موقت با مونشن‌گلادباخ صدرنشین ۴ امتیاز بود. سوم نوامبر فلیک آمد و بایرن‌مونیخ مسیر صدر جدول را پیدا کرد.

۸: دورانی بی‌سابقه در باشگاه بایرن‌مونیخ. باواریایی‌ها برای هشتمین فصل متوالی موفق به کسب قهرمانی در رقابت‌های بوندس‌لیگا شده‌اند.

۹: بایرن‌مونیخ پس از شیوع ویروس کرونا، تمامی ۹ بازی‌اش در شروع مجدد بوندس‌لیگا تا پایان فصل را با برد پشت‌سر گذاشت. تنها تیمی که رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در این مقطع را داشت.

۱۱: لواندوفسکی این فصل تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگا شد که در ۱۱ بازی ابتدایی فصل گلزنی می‌کند. او رکورد پیرامریک اوبامیانگ مهاجم پیشین دورتموند که فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ موفق شده بود در ۸ بازی متوالی ابتدای فصل گل بزند را شکست.

۱۳: در پایان فصلی که بایرن‌مونیخ حتی تا رده هفتم هم پایین رفته بود، ۱۳ امتیاز با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان در جدول فاصله داشتند. بایرن ۸۲ امتیاز کسب کرد و دورتموند ۶۹ امتیاز گرفت.

رکوردهای بایرن‌مونیخ در هشتمین قهرمانی متوالی بوندس‌لیگا

۱۵: هنوز هم مانوئل نویر یکی از برترین سنگربانان دنیای فوتبال است. او در فصل جاری بوندس‌لیگا موفق شد ۱۵ مرتبه کلین‌شیت کند که از این حیث برترین دروازه‌بان بود.

۱۸: لواندوفسکی کلکسیونش را در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بوندس‌لیگا تکمیل کرد. هفته بیست‌ونهم وقتی ستاره لهستانی بایرن مقابل فورتنا دوسلدورف گل زد، دیگر تیمی در بوندس‌لیگا نبود که او سابقه گلزنی به آن را نداشته باشد.

۲۱: رکورد جدید پاس‌گل در یک فصل بوندس‌لیگا به ثبت رسید. توماس مولر این رکورد را با ۲۱ پاس‌گل زد. ستاره باتجربه بایرن رکورد کوین دبروینه هافبک پیشین ولفسبورگ در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ که ۱۹ پاس‌گل بود را پشت‌سر گذاشت.

۲۲: سرژ گنبری بهترین فصل خودش را سپری کرد. او در فصلی که گذشت ۱۲ گل زد و ۱۰ پاس‌گل ارسال کرد. لواندوفسکی و مولر تنها بازیکنان بایرن بودند که بیش از گنبری روی گل‌های تیم‌شان تأثیر داشتند.

۲۲,۷: آلفونسو دیویس مدافع چپ جوان بایرن‌مونیخ در دیدار مقابل وردربرمن سریع‌ترین استارت تاریخ بوندس‌لیگا را زد. سرعت او ۲۲,۷ مایل در ساعت (۳۶.۵ کیلومتر در ساعت) بود.

۲۹: تعداد قهرمانی‌های بایرن‌مونیخ در دورانی که رقابت‌ها با نام بوندس‌لیگا برگزار شده به عدد ۲۹ رسید. در مجموع بایرن ۳۰ قهرمانی در آلمان دارد.

۳۲: بایرن‌مونیخ این فصل در کل ۳۲ گل دریافت کرد. نکته جالب اینکه فصل قبل هم همین تعداد گل را دریافت کرده بودند. در این ۸ فصل بهترین رکورد بایرن دریافت ۱۷ گل در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ بود.

۳۳: لواندوفسکی هفته سی‌وسوم رکورد ۳۱ گله اوبامیانگ را زد و تبدیل به بهترین گلزن غیرآلمانی بوندس‌لیگا در یک فصل شد. آن هفته مقابل فرایبورگ او گل‌های سی‌ودوم و سی‌وسوم خودش را به‌ثمر رساند.

رکوردهای بایرن‌مونیخ در هشتمین قهرمانی متوالی بوندس‌لیگا

۳۴: شماره ۹ بایرن‌مونیخ در آخرین بازی فصل موفق شد گل سی‌وچهارم خودش را از روی نقطه‌پنالتی بزند و با گلزنی جایزه آقای‌گلی را دریافت کند.

۱۰۰: بایرن‌مونیخ به رکورد بی‌نظیر ۱۰۰ گل زده در یک فصل بوندس‌لیگا رسید. با این حال باواریایی‌ها می‌خواستند رکورد ۱۰۱ گل زده خودشان در فصل ۱۹۷۲-۱۹۷۱ را بزنند که این اتفاق رخ نداد.

۲۴۷,۳: یاشوا کیمیش ستاره خط میانی بایرن‌مونیخ در این فصل ۲۴۷,۳ مایل (۳۹۷.۹۹ کیلومتر) از زمین را پوشش داده است.

۳۲۱۶: کیمیش که در میانه زمین بایرن‌مونیخ شدیداً فعال بوده، در طول فصلی که به قهرمانی بایرن منجر شد ۳۲۱۶ مرتبه توپ را لمس کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kw7na

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره لهستانی بایرن مونیخ بازهم آقای گل شد