تاریخ انتشار: 1399/05/07 20:40
کد خبر: 58187

گواردیولا و تیمش را نمی توانند متوقف کنند

تلاش رقبای منچسترسیتی برای لغو نشدن محرومیت این تیم اثربخش نبوده است.

دادگاه داوری ورزش دلایل خود را برای لغو محرومیت منچسترسیتی و کاهش جریمه آنها فاش کرده و حالا مشخص شده 9 باشگاه لیگ برتری شامل شش تیم اول جدول به جز خود سیتی (لیورپول- منچستریونایتد- چلسی- لستر- تاتنهام- ولورهمپتون) و دو باشگاه نیوکاسل و برنلی سعی داشتند این دادگاه را ترغیب کنند رای به بخشش منچسترسیتی ندهد.

یوفا در ابتدا و نقض قوانین منصفانه فرپلی مالی، تیم پپ گواردیولا را از شرکت در رقابت های اروپایی محروم کرده و این باشگاه را نیز 27 میلیون پوند جریمه کرد. اما در اوایل این ماه CAS اعلام کرد که محرومیت سیتی شده است و آنها فقط 9 میلیون پوند جریمه شدند.

حالا CAS دلایل تصمیم خود در یک سند بزرگ 92 صفحه ای فاش کرده و مشخص شده رقبای سیتی علاقمند به استمرار این حکم بوده اند. این 9 باشگاه لیگ برتر سعی داشتند CAS را ترغیب کنند تا حکم عدم محرومیت منچسترسیتی را صادر نکند، اتفاقی که در نهایت رخ نداده است.

البته بعد از اعلام رای بخشش منچسترسیتی بسیاری از سرمربی های تیم های بزرگ انگلیسی به این رای به شدت اعتراض کردند که سرآمد آنها یورگن کلوپ و ژوزه مورینیو بودند. این دو سرمربی معتقد بودند اینگونه دیگر فرپلی مالی در فوتبال فایده ای ندارد و تیم های بزرگ قادرند رای های صادره را عوض کنند.

منچسرسیتی در فصول اخیر یکی از قدرت های برتر فوتبال انگلیس بوده و امسال تازه لیورپول بعد از دو فصل موفق شد سلطه آنها را به زیر کشیده و عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند. پپ گواردیولا اخیرا رقبایش را به قدرتمایی در مستطیل سبز دعوت کرده و باید دید عکس العمل او بعد از افشای نام تیم هایی که دنبال محرومیت سبتی بودند چه خواهد بود.

همچنین در سند امروز فاش شده منچستر سیتی بی اعتنایی آشکاری به اصول فرپلی نشان داده، اما ثابت نشده که قوانین را نقض کرده است. البته عدم همکاری سیتی در تحقیقات یوفا به معنای نقض صریح قانون بوده و همین علت اصلی تصمیم CAS برای جریمه باشگاه به پرداخت 10 میلیون یورو بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2o578d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عکس / عملکرد فوق العاده لیورپولی‌ها در دو فصل اخیر