تاریخ انتشار: 1399/05/24 09:27
کد خبر: 57186

لواندوفسکی به دنبال شکست مسی؛ به جبران توپ طلا

رابرت لواندوفسکی که با 53گل بهترین گلزن این فصل اروپا است برای مصاف با بارسلونا و لیونل مسی آماده می شود.
 لواندوفسکی به دنبال شکست مسی؛ به جبران توپ طلا

رابرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ در فصل جاری فوتبال اروپا با 53 گل بهترین گلزن این قاره است. لواندوفسکی که تا پیش از اعلام برگزار نشدن مراسم توپ طلا از شانس‌های مهم دریافت این جایزه حساب می‌شد حالا برای اولین بار فرصت دارد که فاتح لیگ قهرمانان شود. ولی او و تیمش باید امشب ابتدا از بارسلونا و لیونل مسی عبور کنند تا بتوانند به این هدف برسند.

از سال 2008 توپ طلا همیشه حیات خلوت مسی و رونالدو بوده و تنها یک بار لوکا مودریچ موفق به شکستن این روند شده است. درست در زمانی که لواندوفسکی می توانست توپ طلا را به خود اختصاص دهد بحران کرونا این فرصت را از او گرفت تا گلزن لهستانی حالا همه حواسش را به لیگ قهرمانان بدهد.

در فصلی که بایرن مونیخ یک بار دیگر در فوتبال آلمان دوگانه فتح کرد لواندوفسکی به رکوردی رسید که هیچ بازیکن دیگری توان رسیدن به آن را ندارد: به ثمر رساندن 53 گل در همه رقابتهای فصل.

لواندوفسکی که معتقد است با بی انصافی از فرصت رقابت در توپ طلا محروم شده امشب این فرصت را دارد که ثابت کند که به قله فوتبال دنیا تعلق دارد. پیروزی در لیسبون مقابل بلوگرانا، لواندوفسکی را در مسیر یک افتخار بزرگ دیگر قرار خواهد داد: قهرمانی در چمپیونزلیگ. تنها چیزی که بین بایرن و نیمه نهایی فاصله انداخته یک تیم بزرگ به نام بارسلونا است. در نقطه مقابل لواندوفسکی هم کسی ایستاده که برنده توپ طلای سال گذشته بوده و در این فصل هم نزدیک ترین رقیب او در گلزنی بوده. لیونل مسی.

طرفدار هر کدام از این دو گلزن بزرگ باشید تقابل آنها در بازی امشب بدون شک برای همه فوتبالدوستان تقابلی بسیار جذاب خواهد بود. شاید این تقابل تنها برای یک نفر خوشایند نباشد: ژروم بواتنگ. چرا که آخرین باری که دو تیم در فصل 2014-2015 در نیمه نهایی چمپیونزلیگ مقابل هم ایستادند مسی در بازی رفت با اجرای یک حرکت تکنیکی خارق العاده و جادویی بواتنگ را محو کرد و سپس توپ را به قعر دروازه بایرن فرستاد. بواتنگ بعد از آن صحنه چنان تحقیر شد که مسلماً هنوز خاطره تلخ قرار گرفتن مقابل مسی را از یاد نبرده.

در آن بارسلونا به فینال رسید و با شکست یووه قهرمان اروپا شد. جالب اینجا است که بایرن و بارسا تا کنون چهار بار در مراحل حذفی لیگ قهرمانان مقابل هم ایستاده اند و هر بار برنده بازی این دو تیم در نهایت جام قهرمانی را بالای سر برده. باید دید آیا این آمار در پنجمین تقابل دو تیم هم صادق خواهد بود یا نه؟ امشب مشخص خواهد شد که رقابت مسی- لواندوفسکی در این فصل با برتری مطلق کدام یک از آنها به پایان می رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nqpxo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیشنهادی دیوانه‌وار برای لیونل مسی!