تاریخ انتشار: 1399/06/06 20:25
کد خبر: 56340

بمب تابستانی پاری سن ژرمن چه زمانی به صدا در می آید؟

پروژه پاری‌سن‌ژرمن بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا ادامه دارد و این باشگاه جاه‌طلب شاید باز هم خبرساز شود.
بمب تابستانی پاری سن ژرمن چه زمانی به صدا در می آید؟

ناصر الخلیفی، رئیس قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بعد از شکست تیمش در فینال لیگ قهرمانان مقابل بایرن‌مونیخ این‌طور حرف زد: «ما هر کاری می‌توانستیم انجام دادیم اما این اولین فینال ما بود و بایرن برای یازدهمین بار فینال را تجربه می‌کرد. هدف ما فتح لیگ قهرمانان است و هر بار به آن نزدیک‌تر می‌شویم. فقط لازم است برخی جزئیات را برطرف کنیم. در مورد توخل هم باید بگویم ما چهار جام در این فصل بردیم که به نظرم بد نیست. به خاطر باخت ناراحت هستیم اما نکات مثبت زیادی وجود دارند.» حرف‌های او نشان می‌دهد که توماس توخل به‌عنوان سرمربی به کار خود در تیم پاریسی ادامه می‌دهد.

نیمار
در تیم او باز هم نیمار و البته امباپه دو ستاره اصلی خواهند بود، دست‌کم برای یک فصل دیگر. نیمار محور اصلی پروژه مالکان قطری باشگاه است، بازیکنی که حالا باتجربه‌تر از قبل به نظر می‌رسد و توانست در رساندن پی‌اس‌جی به فینال لیگ قهرمانان نقش مهمی ایفا کند. رفتار و عملکرد او در این فصل بیش از هر زمان دیگری او را در نقش یک لیدر برای تیم نشان می‌داد. دیگر خبری از رفتارهایی مثل درگیری با کاوانی بابت زدن ضربه پنالتی نیست و همین موضوع باعث شد نیمار در باشگاه جایگاهی حتی بالاتر از امباپه نیز پیدا کند. با این وجود، نیمار برزیلی همیشه غیرقابل پیش‌بینی است. سال گذشته او خودش را به آب و آتش زد که از پاری‌سن‌ژرمن جدا شود و به بارسلونا برگردد اما نتوانست این کار را بکند، امسال هم هنوز مشخص نیست چه در سر او می‌گذرد. شاید فقط خودش بداند و پدرش!

امباپه
کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پی‌اس‌جی هم قبلاً گفته که برای فصل چهارم هم در این تیم خواهد ماند اما این حقیقت که او قرارداد خود که تا سال ۲۰۲۲ است را تمدید نکرده و چند اتفاقی که در طول فصل گذشته رقم زد او را نزد مسئولان بلندپایه باشگاه در رتبه پایین‌تری نسبت به نیمار قرار داده است، هرچند که رابطه او با نیمار خیلی بهتر از قبل شده است.

پروژه پاری‌سن‌ژرمن، بعد از شکست در فینال به کجا می‌رسد؟

خداحافظی با ۲ اسطوره
جدایی ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای از جمع پاریسی‌ها قطعی شده بود و بعد از فینال لیگ قهرمانان، تیاگو سیلوا مدافع و کاپیتان برزیلی هم خداحافظی خود از هواداران تیم را اعلام کرد. دو بازیکن دیگری که از تیم جدا خواهند شد توماس مونیه و چوپو موتینگ هستند. پاری‌سن‌ژرمن در فصل نقل و انتقالات به دنبال یک مدافع میانی، یک دفاع راست و شاید یک هافبک باشد. ترکیب اصلی تیم همچنان شامل بازیکنانی مثل کیلور ناواس، مارکینیوس، دی‌ماریا، وراتی، کیمپمبه، گیه، پاردس، ایکاردی، آندر اررا، برنات و سارابیا در کنار نیمار و امباپه خواهد بود.

بمب تابستانی
همه اینها البته به شرطی است که بمب نقل و انتقالاتی تابستان امسال فوتبال جهان منفجر نشود: جدایی لیونل مسی از بارسلونا. اگر این اتفاق بیفتد همه تیم‌های ثروتمند از جمله پاری‌سن‌ژرمن برنامه‌های خود را به سمت اقدام برای خرید فوق‌ستاره آرژانتینی تغییر خواهند داد. با وجود دستمزد بالایی که در حال حاضر نیمار و امباپه در پاری‌سن‌ژرمن دریافت می‌کنند اما قطعاً مالکان باشگاه به دنبال این خواهند بود با مبلغی چشمگیر، مسی را به سمت حرکت به پاریس وسوسه کنند. حتی توخل هم درهای باشگاه را به روی لیونل مسی باز کرده است؛ «مسی قطعاً اینجا مورد استقبال همه ما واقع خواهد شد و به او خوشامد خواهیم گفت اما به نظرم او فوتبالش را در بارسلونا به پایان خواهد رساند.» این حرف‌های توخل بعد از فینال لیگ قهرمانان بود.

کدام تیم در جهان است که درهای خود را به روی بهترین بازیکن دنیا باز نکند. لیونل همچنان در حال تصمیم‌گیری برای آینده خود است و ممکن است ناگهان بمب نقل و انتقالاتی را با جدایی از بارسا منفجر کند. در این شرایط تنها چند تیم ثروتمند مثل پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی و یکی دو تیم ایتالیایی توان جذب او را خواهند داشت. او در صورت جدایی قطعاً به تیمی فکر می‌کند که جاه‌طلبی‌های او را در زمینه رسیدن مجدد به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تأمین کند. تیمی مثل پاری‌سن‌ژرمن شاید نقطه مناسبی برای رسیدن به این هدف باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p65ja

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



ترکیب اصلی PSG و آتالانتا، امباپه روی نیمکت