تاریخ انتشار: 1399/06/15 22:26
کد خبر: 55728

کریس رونالدو و شکستن رکورد تاریخی رائول!

رئال مادرید در این هفته در سپتامبر روزهایی تاریخی را سپری کرده است.
کریس رونالدو و شکستن رکورد تاریخی رائول!

در تاریخ پرافتخار رئال مادرید نام های بزرگی وجود دارد و بسیاری از ستاره های مطرح دنیای فوتبال بازی کردن در این باشگاه را تجربه کرده اند. در این هفته از سپتامبر در طول تاریخ، ستاره هایی چون ایکر کاسیاس، لوییس فیگو و سرخیو راموس اولین حضورشان در ترکیب رئال مادرید را تجربه کرده اند و کریستیانو رونالدو نیز به رکورد تاریخ رائول دست یافته است.

08 سپتامبر 2005- سرخیو راموس به جمع کهکشانی ها راه یافت

سرخیو راموس که در 8 سپتامبر 2005 به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید در استادیو سانتیاگو برنابئو معرفی شد و در کنار او فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه و آلفردو دی استفانو، رئیس افتخاری رئال مادرید حضور داشتند. راموس در مراسم معرفه گفت: "این بهترین روز زندگی من است." البته راموس هنوز فقط 19 سال داشت که در لباس باشگاه زادگاهش یعنی سویا با به ثمر رساندن یک گل از راه دور برابر رئال مادرید در فصل قبل خودش را ثابت کرده بود.

این بازیکن آندلسی با اعتماد به نفس به سرعت در رختکن برنابئو علیرغم حضور ستاره های کهکشانی ها فراوان جمله دیوید بکام، رائول گونزالس، روبرتو کارلوس و زین الدین زیدان، سرمربی فعلی اش در مادرید جا افتاد. در این 15 سال راموس موفق به کسب 5 عنوان قهرمانی در لالیگا در لباس باشگاه پایتخت نشین شده است. در همین ماه جولای گذشته بود که او جام قهرمانی فصل 2020/21 را به عنوان کاپیتان بالای سر برد و البته پس از عبور از رونالد کومان، سرمربی فعلی بارسلونا، عنوان گلزن ترین مدافع تاریخ لالیگا را نیز از آن خود کرد.

09 سپتامبر 2000- فیگو برای اولین بار برای رئال مادرید به میدان رفت و نشان داد بارسلونا چه بازیکن از دست داده.

هنوز هم بحث و جدل پیرامون انتقال لوئیس فیگو در تابستان 2000 در از بارسلونا به رئال مادرید وجود دارد. بسیاری از هواداران بارسلونا پذیرش از دست دادن بازیکنی که با توجه به سبک بازی اش به یک قهرمان در باشگاه کاتالانونایی تبدیل شده و در پنج فصل حضور با پیراهن بلوگرانا دو عنوان لالیگا را به دست آورد را دشوار می دانستند.

فیگو، وینگر پرتغالی به سرعت در باشگاه جدیدش جا افتاد و در اولین حضور در لالیگا را در 9 سپتامبر پاس گل برتری بخش به رائول گونزالس در برابر والنسیا را ارسال کرده، در ادامه زمینه ساز به ثمر رسیدن برنده چهار گل دیگر در دو بازی بعدی در لالیگا شد و فصل را با رکورد فوق العاده 18 پاس گل در لالیگا و همچنین هشت گل به پایان برسد. همین امر باعث محبوبیت بیشتر فیگو در استادیوم سانتیاگو برنابئو گشت و او در طول چهار فصل با پیراهن رئال مادرید دو بار دیگر فاتح لالیگا شد.

12 سپتامبر 1999 - عزم و اراده کاسیاس از همان ابتدا مشخص بود

تاریخ 12 سپتامبر در سال 1999 جایگاه مهمی در تقویم رئال مادرید دارد، زیرا آن روزی بود که که ایکر کاسیاس با 18 سال و 115 روز جوانترین دروازه بان تاریخ لالیگا لقب گرفته و اولین بازی خود را در سن مامس مقابل اتلتیک بیلبائو انجام داد. کاسیاس به جای بودو ایلگنر مصدوم که انتخاب اول رئال مادرید بود وارد میدان شده و در جریان تساوی 2-2 در این دیدار، شخصیت و رفلکس های چشمگیری از خود به نمایش گذاشت.

البته کاسیاس پس از آن بازی ابراز تاسف کرد که چرا دروازه اش مقابل ضربه ژولن گررو باز شده و پیروزی رئال مادرید از دست رفته است. چنین اراده ای باعث شد "سن ایکر" به زودی جایگاهش به عنوان دروازه بان اول باشگاه و تیم ملی کشورش را تثبیت کند و او قبل از ترک رئال مادرید در تابستان 2015، چندین جام از جمله پنج عنوان لالیگا را به دست آورده بود.

12 سپتامبر 2015 - کریستیانو رونالدو برای شکستن رکورد رائول پنج بار موفق به گلزنی شد.

16 سال پس از اولین حضور ایکر کاسیاس و چند هفته پس از آنکه او از رئال مادرید جدا شد، نام تاریخ 12 سپتامبر به کتاب تاریخ رئال مادرید بازگشت. کریستیانو رونالدو، همبازی قدیمی کاسیاس در چهار بازی نخست که در رده باشگاهی و کشوری در فصل 16-2015 گل نزده بود، اما پس از آن 5 بار دروازه اسپانیول تحت هدایت رافا بنیتیس را در جریان پیروزی 0-6 تیم رئال مادرید باز کرد.

شم گلزنی فوق العاده رونالدو باعث شد او به رکورد 231 گل در 203 بازی در لالیگا برای لوس بلانکوس دست یافته و با کمتر از نیمی از بازی های رائول گونزالس، بهترین گلزن رئال در تاریخ لالیگا نیز به این رکورد برسد. فوق ستاره سیری ناپذیر پرتغالی در ادامه توانست این رکورد را به 311 گل زده در 292 بازی لالیگا برساند و قبل از انتقال به یوونتوس در تابستان 2019 نیز دو عنوان قهرمانی در لالیگا نیز با لباس رئال مادرید به دست آورد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397wpw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کدام فوتبالیست‌ها بیشتر از همه پنالتی دست دادند؟