تاریخ انتشار: 1399/09/19 12:25
کد خبر: 49007

جاه طلبی‌های قطر تمامی ندارد/کوپاآمه‌ریکا، کونکاکاف و حالا اروپا!

قطر که در سال ۲۰۲۲ میزبان جام جهانی است، به موازات ساخت استادیوم های استاندارد برنامه ریزی ایده‌آل برای موفقیت تیم ملی این کشور در جام جهانی را با حضور در مسابقات اروپا تکمیل کرد.
جاه طلبی‌های قطر تمامی ندارد/کوپاآمه‌ریکا، کونکاکاف و حالا اروپا!

حضور تیم ملی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل میزبانی این کشور از پیش قطعی و مشخص است. با این حال قطری‌ها دست روی دست نگذاشته و به موازات ساخت استادیوم‌ها و برنامه ریزی برای برگزاری جام جهانی، آماده سازی ایده آل را برای تیم ملی فوتبال خود پیش بینی کرده‌اند.

قطری‌ها با امکانات و سرمایه گذاری کلان روی فوتبال، تلاش کردند تیمی آماده راهی جام جهانی کنند تا از اعتبار و میزبانی خود دفاع کنند. در همین ارتباط قطر علاوه بر انجام بازی‌های تدارکاتی قدرتمند در «فیفادی»، حضور در تورنمنت‌های سطح بالا را در دستور کار قرار داد تا تجربه بازیکنان ملی پوش این کشور در رویارویی با کشورهای مختلف بالا برود.

این اتفاق از سال ۲۰۱۹ و با حضور قطر در مسابقات کوپاآمه‌ریکا استارت خورد. قطر به همراه ژاپن به عنوان میهمانان مسابقات آمریکای لاتین راهی برزیل شدند و در گروه دوم در کنار کلمبیا، آرژانتین و پاراگوئه قرار گرفتند. هرچند قطر از آن بازی‌ها فقط یک امتیاز گرفت و دو باخت مقابل کلمبیا و آرژانتین را متحمل شد اما بر هیچکس ارزش انجام این بازی‌های تدارکاتی در بالا رفتن سطح و تجربه بازیکنان قطر و تنه به تنه شدن آنها با بازیکنان کلمبیا، پاراگوئه و آرژانتین پوشیده نیست.

بازی قطر و کلمبیا در کوپاآمه‌ریکا ۲۰۱۹

قطر که در سال ۲۰۱۹ قهرمان جام ملت‌های آسیا شده بود، باوجود حضور قطعی اش در جام جهانی ۲۰۲۲، از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرد تا در مرحله دوم انتخابی این بازی‌ها در قاره آسیا حضور داشته باشد. قطر در گروه E این بازی‌ها شرکت کرد تا علاوه بر حفظ آمادگی ملی پوشان این کشور، خود را در تقابل با حریفان آسیایی هم محک بزند.

برنامه ریزی قطر به این رویدادها محدود نشد و با انجام هزینه‌های گزاف و سرمایه گذاری گسترده، پیش بینی‌های بیشتری برای میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ صورت گرفت.

قطر برای دومین دوره پیاپی در سال ۲۰۲۱ در مسابقات کوپا آمه‌ریکا حضور خواهد داشت. این مسابقات در ماه جون ۲۰۲۱ به میزبانی کلمبیا برگزار می‌شود و قطر این فرصت را دارد تا بازیکنانش را در مرحله گروهی در مصاف با تیم‌های کلمبیا، برزیل، ونزوئلا، پرو و اکوادور حسابی آبدیده کند.

یکی دو ماه بعد از آن قطر عازم مکزیک می‌شود تا این بار در جام طلایی کونکاکاف (کشورهای آمریکای مرکزی و آمریکای شمالی) شرکت کند. قطر در این رقابت‌ها در گروه چهارم با هندوراس، پاناما و گرانادا بازی می‌کند و این شانس را خواهد داشت تا بازیکنانش در مصاف با تیم‌هایی از این منطقه هم صاحب تجربه شوند.

تیم ملی فوتبال قطر در فینال جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا

اما جاه طلبی قطر جایی به اوج خود رسید که حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا را هدف قرار گرفت و توانست موافقت اتحادیه فوتبال اروپا برای شرکت در این مسابقات را جلب کند.

شب گذشته بود که فدراسیون فوتبال قطر به صورت رسمی اعلام کرد تیم ملی این کشور در گروه نخست مسابقات مقدماتی جام جهانی اروپا حضور خواهد داشت؛ گروهی که تیم‌های پرتغال، آذربایجان، لوگزامبورگ، صربستان و ایرلند در آن حضور دارند.

با این حساب قطر از همین حالا خودش را برای شرکت در بزرگترین رویداد فوتبال جهان در سال ۲۰۲۲ که میزبانش است، آماده کرده و بازیکنانش بازی با سبک‌های مختلف از سراسر دنیا را تجربه می‌کنند و احتمالاً در جام جهانی تنها چیزی که برای این تیم به چشم نیاید، کم تجربگی باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4djlxp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اقدام جالب قطری‌ها؛ ورزشگاه افتتاحیه جام جهانی 2022 به تصاویر کارگران مزین شد+عکس