تاریخ انتشار: 1399/09/20 13:40
امین دابو بازیکنی ملقب به روباه
کد خبر: 48936

مرگ جنجالی‌ترین فوتبالیست خاورمیانه

بازیکن سرشناس تیم ملی عربستان و باشگاه الاهلی در سن 69 سالگی درگذشت؛ بازیکنی که در زمان خودش تبدیل به یکی از بزرگترین جنجال های فوتبال خاورمیانه شد.
مرگ جنجالی‌ترین  فوتبالیست خاورمیانه

روز گذشته امین دابو ، بازیکن سابق باشگاه الاهلی و تیم ملی عربستان پس از گذراندن یک دوره بیماری از دنیا رفت.

بازیکن جوان سنگالی که پیش از پیوستن به دانشگاه الازهر برای مطالعه مبانی دین اسلام، فعالیت ورزشی خود را در کشور مصر آغاز کرد. او فوتبال را در محله های قاهره آغاز و در اوایل دهه هفتاد میلادی یکی از ستاره ها و شاید اصلی ترین ستاره فوتبال مصر شد و با این تیم بازی های زیادی در کشورهای مختلف انجام می داد و پیشنهاداتی نیز حتی از باشگاه های فرانسوی داشت اما یک اختلاف مالی با باشگاه اسماعیلی باعث شد تا ستاره پرطرفدار فوتبال مصر دست به یک انتقال جنجالی بزند.

امین دابو که به عنوان ادامه تحصیل به عربستان رفته بود با وساطت عبدالله الفیصل و همچنین در نهایت مداخله انورسادات رئیس جمهور وقت مصر در یک انتقال جنجالی با باشگاه الاهلی به توافق رسید و گرانترین نقل و انتقالات خاورمیانه رقم خورد. داستان انتقال او جالب است چرا که پس از اختلافات مالی که با باشگاه مصری داشت و در سفر به عربستان با مقامات این کشور تماس گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد که به الاهلی بپیوندد. او با دو شاهزاده سرشناس سعودی در هتل شرایتون قرارداد امضا کرد. مادر امین دابو از ترسی که به خاطر خشم مردم مصر و طرفداران اسماعیلی وجود داشت از این سفر امتناع کرده بود. با این وجود وقتی هواداران اسماعیلی از این انتقال عصبانی شدند باشگاه سعودی برای رسمی شدن آن مبلغ 100 هزار دلار به باشگاه مصری پرداخت تا امین دابو تبدیل به گرانترین بازیکن خاورمیانه در زمان خودش شود.

او در الاهلی یک بازیکن اصلی بود و این تیم به قهرمانی زیادی از جمله 4 بار قهرمانی جام پادشاهی رساند. درخشش این بازیکن باعث شد تا به او تابعیت سعودی داده شود و از این طریق بود که در چند تورنمنت به همراه عربستان شرکت کرده و در رقابت های مقدماتی جام جهانی 1982 یک گل حساس وارد دروازه عراق کرد که شهرت او را چندین برابر کرد.

او به دلیل رفتار متمایز در زمین و گلهایی که روی زیرکی می زد لقب روباه را گرفته بود. دابو با تیم های الاهلی ، اسماعیلی و تیم ملی عربستان بیش از 250 گل به ثمر رساند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ly6g7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عربستان و هندوستان دو رقیب اصلی ایران برای کسب میزبانی